Nekad beno | Ban överklagan (Moezz)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

beno

Icke Medlem
Meddelanden
33
Reaction score
3
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199435121522/

Ditt Hex-ID: steam:110000157e88372

Vad är din discord tagg? beno#9024

Vem var det som bannade dig? Moezz

Hur lång tid var din ban? 2

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? försökte påverka scenariot via ooc

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Staffsen valde att att banna mig pågrund av att jag skrev i ooc till några som jag rpade med ingame. Jag skrev (ta mig till sjukan) men jag visste absolut inte att man inte fick göra så. Anledningen varför jag skrev så var för att dom ingame inte visste vad dom skulle göra och dom började stressa. Så dom hållde på att skriva ooc om dom får ta min pistol men då sa jag till dom att dom ska dra till sjukhuset istället. Det är 100% mitt fel att jag skrev det kan jag inte skylla på någon annan än mig själv. Men jag har även valt att ta ur personer från mitt gäng då dom inte vet hur man använder sig utav ooc. Men jag har lärt mig nu till nästa gång att jag aldrig får skriva något under ett scenario som kan påverka själva scenariot. Så jag ber så hemskt mycket om ursäkt för mitt misstag. Nu har jag till 110% lärt mig allting. + Så kommer jag ta ur folk från mitt gäng, då jag känner att dom inte passar in i gänget eftersom dom är lite lalliga. Så nu ska jag verkligen tänka 2 steg innan jag gör något.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det som hände innan jag blev bannad var att vi var i vårat gäng hus. Och alla i vårt gäng var i gäng huset alla hade samlats vid garaget. Sedan blev det en stor skottlossning utanför gänghuset. Jag hade precis kommit till gänghuset med min kamrat. Sedan började flertal bilar att skjuta på vårat gänghus. Vi sköt tillbaka. Men jag blev träffad av ett skott. Så två personer i mitt gäng tog risken och hoppade in i en bil och åkte ut från garaget. När dom åkte ut ur garaget såg det väldigt lugnt ut. Det var bara polisen som var där. Men jag var medvetslös så deras gäng bil gick sönder. Så dom var tvunga att springa till deras egna privat bil. Sedan körde dom mig till sjukhuset. Och efter jag hade fått vård blev jag bannad.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var 100% inte en felaktig ban. Det var mitt fel att jag skrev i ooc staffsen gjorde ett bra jobb att banna mig. Men jag har verkligen tagit detta väldigt seriöst nu och läst igenom allting väldigt noga. Nu vet jag hur man använder ooc och när man inte ska använda det. Anledningen varför jag tar det så seriöst är att vi har skapat ett gäng för att kunna göra roliga scenarion med alla på servern. Och vi har även folk som har betalat mycket pengar (irl) för att kunna göra det här gänget. Och jag själv som en boss måste vara en förebild till mina medlemmar och inte göra så att gänget försvinner. Det är även mitt ansvar att se till så att alla är seriösa med sitt rp. Men jag kan lova att jag har verkligen tänkt igenom mitt misstag. Vill inte förlora något som vi alla har kämpat för och uppnåt. Så ja det var en rätt bann för er att göra. Men nu har jag lärt mig allting.

Hur många tidigare avstängningar har du? 2

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Mina tidigare banns var pågrund av krim utan krim och grov metagaming. Bannen jag fick på krim utan krim då tog jag aldrig mitt rollspel seriöst om jag ska vara ärlig. Jag lallade bara. Men jag lärde mig att man måste vara medlem och ha kriminell rollen om man ska vara kriminell på servern. Och min andra bann var pågrund av grov metagaming. Jag ska erkänna mitt misstag som jag gjorde vi hade en privat chatt med alla medlemmar där folk skrev (kom och hämta dig torget tex) men många av personerna har blivit kickade från gänget. Min bann för grov metagaming var min största läxa jag någonsin lärt mig. Jag tog verkligen den här bannen på allvar. Och jag pluggade på alla regler i ca 1-2 timmar. Och nu är det mycket roligare att kunna rpa när man vet alla regler. Det här var mina tidigare banns som jag verkligen tänkt igenom ordenligt.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Vad jag hade kunnat gjort annorlunda skulle vart att läst igenom reglerna hur man använder ooc och när man får använda det. Jag pluggade bara på rdm, vdm, nlr, powergaming, copbait osv. Jag trodde att ooc inte va en sån viktig regel men nu har jag verkligen insett hur stor och viktig regel ooc är. Jag har även pluggat på ooc reglerna nu. Tex halv ooc kan vara när folk säger vilken muskel ska jag trycka på. Så till nästa gång är det viktigt att jag verkligen lägger ner tid på varenda regel. Och så borde jag ha kontakat en staff om tex en i mitt gäng skulle använt sig för metagaming i ooc.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja jag har verkligen lärt mig massor av nya grejer nu. Och jag kommer till 110% vara mycket strängare nu framöver vilka som ska vara med i mitt gäng. Jag är 19 år gammal irl. Och dom flesta i mitt gäng är under 14 år gammla. Så nu har jag lärt mig allting och tar allting väldigt seriöst. För att det är inte roligt att ha slösat pengar på något som man kanske förlorar bara för att folk inte följer regler.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja det förstår ja

Nekad, Man ska absolut inte skriva i ooc under några omständigheter. Du får antigen sitta av din ban eller skriva en ny om 24 timmar.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka