Nekad Benjigaming | Medlem ansökning [Linky]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Benjigaming

Medlem
Meddelanden
10
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Benjamin Kulbay

Vad är ditt discord namn? Benjigamin

Vad är ditt födelsedatum? 6 Juli 2013

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Benjamin kulbay 21 år

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Snäll, Trevlig, kan rpa

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Min karaktär är uppvuxen i en tuff miljö lärde han sig tidigt att klara sig själv, hålla låg profil och aldrig visa svaghet. Det har gjort honom självständig, lojal mot dem som förtjänar det – men också försiktig med vem han släpper in. Nu har han valt att lämna sitt gamla liv bakom sig för att söka lyckan i en ny stad. Han ser det som en chans till en nystart, att bygga något eget och kanske hitta en plats där han faktiskt hör hemma. Framtiden inom servern handlar för honom om att skapa kontakter, bygga upp ett rykte från grunden och långsamt forma sin egen väg – oavsett om det leder mot affärer, allianser eller konflikter.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra till en positiv förändring på spelservern genom att föregå med gott exempel och visa respekt för både regler och medspelare. I ett spel där känsla för detaljer, lag och ordning är viktiga tar jag ansvar för att följa riktlinjer noggrant, hålla struktur i det jag gör och uppmärksamma små saker som höjer helhetsupplevelsen för alla.

Jag hjälper nya spelare att komma in i gemenskapen, svarar på frågor och uppmuntrar ett trevligt klimat i chatten

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst innebär att jag inte alltid fokuserar på att själv “vinna” ett scenario, utan att jag prioriterar bra, realistisk och underhållande rollspel för alla inblandade. Om motparten har ett tydligt övertag eller om situationen rimligt skulle leda till att min karaktär förlorar, accepterar jag det och spelar vidare på konsekvenserna istället för att försöka powergamea eller undvika förlust. Det handlar om att skapa en trovärdig och rolig story där båda parter får utveckling, snarare än att se rollspel som en tävling.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? har ej burit en regel

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Några exempel på serverns regler är: RDM (Random Deathmatch) – Det är förbjudet att döda eller skada en annan spelare utan en giltig och tydlig rollspelsanledning. Allt våld ska ha en uppbyggd och rimlig bakgrund i RP. VDM (Vehicle Deathmatch) – Man får inte använda fordon som vapen utan en rimlig anledning kopplad till scenariot. Metagaming (MG) – Det är förbjudet att använda information som man fått utanför spelet, exempelvis via Discord eller streams, om ens karaktär inte rimligt har fått den informationen in-game. Powergaming (PG) – Man får inte utföra orealistiska handlingar eller tvinga fram handlingar som inte ger motparten en rättvis chans att reagera. All RP ska vara realistisk och ge utrymme för båda parter. Fear RP / Värdera sitt liv – Man ska agera som att ens karaktär värderar sitt liv. Om någon riktar vapen mot dig ska du spela rädd och inte provocera fram orealistiska situationer. New Life Rule (NLR) – Om din karaktär dör förlorar du minnet av händelsen och får inte återvända till platsen för att hämnas eller fortsätta samma konflikt. Sunt förnuft och respekt – Alla spelare ska behandla varandra med respekt. Toxicitet, trakasserier och regelbrott motverkar en bra rollspelsmiljö och accepteras inte. Dessa regler finns för att skapa en seriös, rättvis och realistisk rollspelsupplevelse för alla på servern.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Det tog mig väldigt långt tid att skriva

Nekad ansökan
Anledning: Ai skriven text

Du får ansöka igen om 24timmar. Lycka till nästa gång!
Med vänliga hälsningar,
Medlemskapsansvariga

Tillbaka