Bassi | Ansökan till Support [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bassi

Icke Medlem
Meddelanden
58
Reaction score
3
Vad är ditt namn i verkligheten? Alvin Landin

Vad heter du på discord? Bassi#5529

Ange ditt födelsedatum 15 Mars 2007

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Nu på sommarlovet och alla andra lov är det ungefär mellan 14-19 och 00-05. Alltså både på dag och natt. Detta gäller alla dagar. Annars är det ungefär mellan 16-22 på vardagar (med undantag p.g.a skola) och, mellan 11-15 samt 23-04 på helger.

Berätta om dig själv Jag är en kille på 14 år, men enligt mig själv och många andra inom RP så är jag ändå mogen för min ålder. Jag tycker om att spela FiveM och just nu så spelar jag det över 10 timmar per dygn. Jag är väldigt seriös i mitt RP och skulle säga att jag är väldigt aktiv IC på min favoritserver Unive. Jag är hyfsat aktiv i discord och på hemsidan just nu men jag skulle självklart vara mycket mer aktiv som Support. IRL så är jag en snäll och trevlig kille som tycker kan bli väldigt intresserad inom vissa saker och fördjupar mig inom det. T.ex Staff relaterade kommandon och Staff jobb på FiveM. Går i grundskolan och håller mina betyg på en ganska bra nivå även fast jag lägger mycket tid på dataspel. Jag skulle säga att jag är ordentlig som person. Jag tycker om mina föräldrar och syskon väldigt mycket då dom är så pass nära till mig. Jag har en mamma, en pappa, en syster och en bror. Mina föräldrar är skilda så jag har 2 hem. Däremot har jag bara en dator hos pappa. Men nu på lovet är jag här hela tiden nästan och träffar mamma några gånger i veckan. Detta med skilda föräldrar innebär att jag vissa dagar kanske bara kommer kunna vara aktiv 3-4 timmar, på skoldagar. Men när jag är hos min pappa så blir det snarare 6-8 timmar på vardagar.

Vad skulle du göra om du blir staff? Om jag blev Staff så skulle jag vara aktiv inom Staff arbete och sköta mitt jobb väldigt bra, samt vara flitig. Jag skulle hjälpa så många som jag kan och vara snäll och trevlig mot alla, och kunna ta kritik och forma mitt sätt att arbeta utifrån det. Mitt jobb som staff skulle inte användas fel då jag skulle gå efter alla regler när det gäller en ban, och hålla koll på vad jag får göra, när och på vilka, gällande andra kommandon än bans.

Jag tycker om att hjälpa folk med deras problem och det skulle jag kunna göra, samt svara på frågor då jag har fått rätt mycket erfarenhet av mina cirkus 250 timmar på Unive. Jag kommer därför både vara aktiv i Support (DC), och även ingame där jag då kommer lägga den största delen av min tid på Unive, på att noclippa och alltså hålla koll på folk. Lika behandling kommer jag även självklart utgå ifrån.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på Unive i cirkus 2 månader, men har spelat väldigt mycket under denna tid och bara spelat FiveM av alla spel (Självfallet endast Unive).

Vad är det som får dig att vilja bli support på just Unive? Det som får mig att vilja blir support på just Unive är att det är min favoritserver p.g.a hur mycket härliga folk det finns på servern och att det finns så många spelare, älskar communityt Unive. Jag har snackat ganska mycket med olika supports på Unive om jobbet. Och tycker att det verkar väldigt roligt att vara support här för att man får hjälpa så många människor på grund av antalet spelare/medlemmar. Det finns tyvärr mycket lallare på servern och jag vill vara support är så att jag kan hjälpa till ett få bort dessa personer. Det är personer som t.ex förstör senarion, kommer in och VDM/RDM:ar Streamers och liknade, eller bara vem som helst. Genom att aktivt hjälpa till att motverka sådana personer så skulle hela RP-nivån på servern förbättras överlag och alla skulle få en ännu bättre upplevelse av Unive.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Jag skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats genom att bidra till ett så seriöst och bra RP som möjligt på servern. Jag vill bidra till att alla är seriösa och att så få som möjligt ska utföra regelbrott eller liknande. Mitt mål med support är att hjälpa till med att förbättra servern genom dessa saker, men den är redan väldigt rolig och bra.
Just nu så bidrar jag lite till RP-nivån på servern genom att använda mina SV-perms på folk som inte sköter sig, samt utför ett seriöst RP själv. Jag skriver alltid anledning vid en kick eller svban då de kan lära sig utav sina misstag.
Som Support hade jag även bidragit till förbättring på servern genom att göra så att folk kan få snabb support vid de tiderna där inte så många är inne, då jag är aktiv under sen natt/morgon mycket. Jag är även aktiv några timmar när det är många spelare inne, som på eftermiddagen och kvällen.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har inga tidigare Staff erfarenheter inom FiveM. Däremot är jag rätt så säker på att jag kan alla Staff relaterade kommandon som behövs som Support på Unive.
Jag har varit en aktiv servervakt i ca 1 månad och hållit bra koll på så att folk sköter sig på servern, för det seriösaste, möjliga RP:t.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Jag skulle själv säga att jag har goda kunskaper inom Staff relaterade kommandon, här kommer en lista!
/kick (id) (anledning) : Detta sparkar en spelare, vilket innebär att spelaren kan ansluta direkt igen.
/svban (id) (anledning) : Detta gör så att spelaren blir avstängd i 60 minuter.
/sqlban (id) (dagar) (anledning) : Detta bannar en person i antalet dagar som anges. Man kan använda ”komma” i detta kommando som t.ex 0,5.
/sqlunban (Hex-id) : Detta kommando tar bort någons avstängning (ban).
/sqlbanoffline (Hex-id) (dagar) (anledning) : Detta ger en avstängning till någon som är offline genom ett Hex-id (permanent id).
/sqlsearch (steamnamn) : Detta kommando gör så att man ser vad någons Hex-id är genom dennes steamnamn, som man kan se med hjälp av nästa kommando!
/togglename : Detta visar allas steamnamn över deras karaktärer.
/toggleid : Detta kommando fungerar lika dant som /togglename, men visar någons id.
/who (id) : Detta tar reda på om någon är antingen Icke-Medlem eller Medlem, det kan även utöver medlemskap visa om någon har krim-roll.
/revive (id) : Detta återupplivar en spelare.
/noclip : Detta kommando gör så att man blir osynlig och kan flyga.
/spec (id) : Detta kommado är som noclip fast man automatiskt följer efter en spelare, och man kan även klicka på G för att kolla deras inventory.
/goto (id) : Detta teleporterar en till en spelare.
/tpm : Detta teleporterar en till waypointen man satt på kartan.
/bring (id) : Detta teleporterar en person till en själv.
/freeze (id) : Detta gör så att en spelare inte kan röra sig.
/dv : Detta tar bort det fordon som man är nära.
/giveweapon (id) : Detta ger en spelare ett vapen som är tillgängligt på servern. Exempel kommer nedan.
/giveweapon (id) WEAPON_nightstick
/giveitem (id): Detta ger en spelare ett föremål som är tillgängligt på servern. Fungerar lika dant som vapen.
/givemoney (id) (Antalet pengar) : Man ger antalet pengar som anges till en spelare.
/clearall : Man rensar hela chatten för alla spelare.
/clearinventory (id) : Man tar bort alla någons saker i inventoryt (Rensar).
/setjob (id) (jobb) : Man ger en spelare ett jobb.
/announce : Man skickar ut ett viktigt meddelande till hela servern.

Skulle du säga att du har lätt att lära dig saker och vidare anpassa dig utifrån system? Ja, jag har det väldigt lätt att anpassa mig samt lära mig saker. Om det t.ex är några nya regler som uppkommer, så kan jag anpassa mig till det.

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir support är du beredd att sluta spela där då? Jag spelar bara på Unive.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Vill bara att ni ska veta att jag kommer finnas länge på Unive. Undrar även om man får Spela på Altrive som support på Unive, jag är whitelistad där men är redo att inte spela där om det behövs. Tänkte Altrive eftersom det är samma ägare m.m. /Med vänliga hälsningar Bassi

+rep Vet att du är väldigt aktiv, speciellt på nätterna där det inte är lika många support/staffs online. Du jobbar hårt och bra. Även välutvecklat och bra formulerat! Lycka till!

+rep Vet att du är väldigt aktiv, speciellt på nätterna där det inte är lika många support/staffs online. Du jobbar hårt och bra. Även välutvecklat och bra formulerat! Lycka till!
Man tackar:)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka