Axell00 | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Axell00

Aktiv Medlem
Meddelanden
310
Reaction score
34
Vad är ditt namn i verkligheten? Axel

Ditt discordnamn: axell00_

Ange ditt födelsedatum 7 November 2007

Varför ska just du bli staff? Jag anser att just jag förtjänar att bli staff eftersom jag är driven, engagerad och motiverad att förbättra servern. Jag lär mig lätt nya saker och jag fungerar riktigt bra i samarbete med andra människor, oavsett vilka dessa är. Jag var staff tidigare och tyckte det var otroligt roligt och lärorikt. Jag sa dock upp min roll då jag kände att jag hade för lite tid och var inte beredd på att lägga undan hela min RP då det infördes RP förbud. Nu känner jag dock att jag fått mer fri tid igen och är redo för att komma tillbaks till staffteamet. Jag älskade att få lära känna alla andra i teamet och tyckte det var en av dem bästa sakerna med att vara helper. Jag känner även att jag verkligen vill få vara med att bidra till att serverns rp förbättras, dock jag som ganska erfaren RPare har bra koll på dem problem som finns.

Jag känner att servern blivit bättre med alla nya regler och scripts som implementerats, men jag tycker också att mycket fortfarande behöver förbättras, därför väljer jag nu att söka igen. Jag har möjlighet till att vara aktiv under majoriteten av dygnets timmar, från 15 - 02, och ibland även mitt på dagarna. Eftersom jag kan vara så pass aktiv så kan jag vara med att förminska antalet lallare och folk som inte kan följa regler med mycket stor verkan.
Dessutom vill jag nu väldigt gärna få prova på ett nytt arbetsområde och ett nytt arbetssätt, då jag gärna blir donations ansvarig. Jag har märkt att det ofta kan hända att det sitter folk i donation länge utan att få hjälp, och därav känner jag att jag kan tilldela min tid till att vara aktiv och hålla koll så att alla får den hjälp dem behöver.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att det förekommer alldeles för mycket lalliga situationer. Detta gäller både den civila RPn och den kriminella. Att det sker inom den civila RPn är något som förmodligen alltid kommer att ske, det går inte att bli av med helt. Dock sker det även i den kriminella RPn, i alldeles för stor utsträckning.

Det är viktigt att vi som staffs då tar hårda åtgärder åt detta för att se till så att folk lär sig att aldrig göra om dessa saker, sen kommer det självklart alltid finnas lallare, men dem får man helt enkelt bara se till att ta bort rättigheten att vistas sig på unive från. Inom den kriminella RPn däremot tycker jag att det är helt annorlunda. För att RPa som kriminell så måste du göra donationer för riktiga pengar, och när man väl gjort det så väljer man ändå att lalla och förstöra? Detta tycker jag är helt absurt och ska absolut inte förekomma. Man bestämmer sig oftast inte för att donera till en server första dagen man spelar, man ger det lite tid. När den tiden sedan passerat och man väljer att donera så bör man ha lärt sig alla regler och se till så att man följer dem. Att det ändå förekommer så många regelbrott är inte okej alls och måste förändras direkt.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Vi måste aktivt specca scenarion och noggrant hålla koll på alla parter för att gå ut med åtgärder på dem gör dessa regelbrott. Vi bör ge ut hårdare straff än tidigare och se till så att detta aldrig förekommer igen. Jag anser dock att det är viktigt att använda sig av staffsamtal med spelarna för att även verbalt säga till dem vad de gjort för fel, om man inte tar det i support istället. Att ge en muntlig varning kan ofta leda till att dem förbättrar sig och faktiskt tänker efter innan de utför sina handlingar. Jag kommer såklart tillsammans med resten av teamet att hålla stenkoll på allting som händer för att försöka lösa de problem som finns inom RPn

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Man använder ALDRIG sin staffperms till att gå ut med åtgärder mot folk som du själv har haft något emot ig eller personligt. Man skall ge alla samma straff och samma chanser att förbättra sig, annars hör man inte hemma på unive och verkligen inte hemma som staff. Man ska också alltid se till att vara trevlig, hjälpsam och ha en god ton mot alla man bemöter. Unive ska vara en plats som alla känner sig trygga på och som man kan vara på oavsett vem man är. Därför är det viktigt att man som förebild för spelarna ser till att gå med gott exempel.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer självklart att se över hur mycket arbete som behövs göras och därefter planera in när och hur jag ska göra allt. Men med mina tidigare erfarenheter så vet jag att jag ska prioritera mitt staffarbete under dem timmarna jag är online och tillgänglig, vilket jag absolut är okej med. Jag skulle säga att jag kan vara inne på servern och forumet under typ 90% av tiden mellan 17-23. Varav typ 70% av denna tid är för staffarbete och resten för RP, men detta är såklart flexibelt beroende på hur det ser ut på servern.

Hur länge har du spelat på Unive? Lite mer än 1 år.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag var helper tidigare i år och har god koll på vad man ska göra och hur allting görs. Dock vill jag verkligen prova på ett nytt område och denna gång vill jag verkligen få jobba inom RPn eller donation, hade älskat att få någon av dem.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Donation

Om du fick jobba i ett annat område också, vilket skulle det vara? RP

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Senast ändrad:
+rep mycket intelektuell kille kan sin sak och vet hur man uppförsig han borde få komma tillbaka till staff teamet

För tillfället tar vi inte emot folk i donations delen, är du intresserad att komma in i annat område som RP?

Skulle jätte gärna göra det, vill vara med och bidra till servern på alla sätt jag kan

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka