Accepterad Axell00 | Ansökan till Servervakt [Alexandarr]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Axell00

Aktiv Medlem
Meddelanden
310
Reaction score
34
Vad är ditt namn i verkligheten? Axel

Vad heter du på discord? axell88_

Vad är ditt Hex:ID 110000133221939

Ange ditt födelsedatum 7 November 2007

Beskriv din dagliga aktivitet. Beror på hur min vecka ser ut och det varierar. Om man ska ta ett genomsnitt så:
Vardagar: Kommer hem från skolan mellan 15:30 till 16:50 beroende på vilken dag. Därefter har jag möjlighet att vara online från den tiden jag kommer hem tills runt 00. Dock kan undantag ske eftersom jag även vill kunna hitta på andra saker på fritiden så det är självklart att det inte alltid kommer se ut på detta vis, men oftast.
På helgerna kan jag vara online från att jag vaknar runt klockan 13:00 tills någon gång runt 15:00, och sedan från runt 19:00 till 03:00 om jag skulle känna för det, dock med pauser då jag spelar eller gör andra saker.
Med andra ord så skulle jag säga att jag är ganska aktiv, beroende på hur mina studier ser ut.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Sedan 12 Februari 2023

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Går inte att bifoga men skickar mer än gärna bilden till staffmedlemmen som svarar. Har 0 tidigare bans.

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. En servervakts uppgift är främst att vara till hjälp för att avbelasta det nuvarande staffteamet då de ofta har mycket saker att göra, de har ju hela servern att hålla koll på samtidigt som de även måste hjälpa till med support för folk som har frågor eller funderingar. En servervakts uppgift är då att hålla koll på RP nivån i dennes omgivning. Man ska alltså inte åka runt på servern och leta efter folk som ej följer reglerna, man ska RPa precis som vanligt, men om man sedan då stöter på någon som inte följer reglerna kan man då använda sina permissioner genom att antingen kicka eller ge en servervakt-ban på 1 timme.
En servervakts uppgift är alltså inte att avsiktligen hitta någon som inte följer reglerna, utan att RPa som vanligt men att man sedan kan vidta åtgärder om man då stöter på någon som uppenbart bryter mot de regler som finns. En servervakt kan alltså inte ge ut vilka straff som helst, endast serverkicks och temporära svbans på 1 timme.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag känner att alla bör ha så kul som möjligt på denna server, det kan endast uppnås om vi alla går ihop och samarbetar för att motverka folk som lallar och bryter mot reglerna. Därav tycker jag att även vi "normala" spelare bör hjälpa till att hålla ordningen, det kan vi enkelt göra genom att ansöka till servervakt. Målet på servern bör vara att ha så många servervakter som möjligt för att se till så att reglerna följs, på så sätt blir staffteamet avansträngt och det leder till att folk som är här för att RPa, följa reglerna och ha kul har möjlighet till det. Jag känner även att min plikt som servermedlem är att bidra med proffesionell rp till servern och se till så att andra gör samma sak.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption och abuse skulle man kunna säga hänger ihop. Ett exempel på detta är om du t.ex. RPar som kriminell med ditt gäng eller några kompisar, och ni hamnar i ett skottlossningsscenario och du eller någon du är med dör, så du revivar er för att kunna vinna scenariot utan att förlora någonting så är det ett väldigt tydligt exempel på både korruption och abuse. Sammanfattningsvis får du inte använda dina permissioner till att personligen vinna någonting, din uppgift är endast att hålla RP nivån hög och se till så att alla på servern kan få en lika rolig upplevelse som du själv vill ha. Du får inte heller använda dina permissioner för att se till så att folk du känner får ut någonting av det, du får alltså inte ge de någon fördel mot andra. Det är korruption OCH abuse.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka