Accepterad Alifarooq | Medlem ansökning [LiamSwe27]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Alifarooq

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Emil

Vad är ditt discord namn? emilkingen07

Vad är ditt födelsedatum? 13 Juni 2000

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Ali Farooq 20 år

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? social, extrovert, livsnjutare

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Ali Farooq – 20 år, från Malmö Jag heter Ali Farooq, är 20 år gammal och kommer från Malmö. Jag har haft en ganska vanlig uppväxt, men har alltid känt mig lite utanför och haft svårt att hitta min plats. Under tonåren hamnade jag i fel sällskap och började göra dåliga val. Jag fastnade i droger och kriminalitet under en period, men jag har nu valt att lämna det bakom mig och fokusera på en bättre framtid. Jag jobbar just nu som kock på en restaurang och drömmer om att en dag kunna öppna min egen. Jag är i en fas av mitt liv där jag försöker bygga upp mig själv och göra bra val. Jag vill träffa nya människor, utmana mig själv och skapa realistiska och intressanta RP-scenarier. Jag gillar att prata om livet, matlagning och framtiden, och hoppas kunna bidra till gemenskapen med en positiv och realistisk karaktär. Jag ser fram emot att kunna bidra till bra RP och ha kul tillsammans med andra, samtidigt som jag försöker skapa något nytt för mig själv.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Stabilitet, realistiska och roliga senarios. Jag är väldigt seriös.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst i RP innebär att du skapar situationer där den andra spelaren eller deras karaktär får en chans att lyckas, även om din egen karaktär kanske inte vinner. Det handlar om att samarbeta för att göra spelet mer intressant och dynamiskt, istället för att bara fokusera på att din egen karaktär ska vinna hela tiden.

Det kan till exempel innebära att du låter motspelaren få framgång i viktiga ögonblick, ger dem utrymme att utvecklas eller skapar scenarier där alla har en chans att vinna. Genom att göra detta stärker du relationerna mellan karaktärerna och skapar en mer realistisk och engagerande berättelse för alla inblandade.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? är det viktigt att: Ta ansvar för sitt handlande och förstå konsekvenserna. Kommunicera med andra för att förklara och be om ursäkt om det behövs. Lära sig från misstag för att undvika att göra samma sak igen. Att hantera misstag på ett ansvarsfullt sätt gör spelupplevelsen bättre för alla.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Ja

Kan du ge exempel på några av serverns regler? 1. Metagaming Regel: Använd inte information som din karaktär inte skulle ha vetat i spelet. Exempel: Om din karaktär inte har varit i en viss del av staden, får du inte agera på information om vad som händer där om du inte har fått reda på det genom rollspel (RP). 2. Powergaming Regel: Tvinga inte andra att agera på ett sätt utan deras samtycke, eller gör något omöjligt för din karaktär. Exempel: Du får inte säga "Jag slår ner dig" utan att ge motspelaren en chans att reagera. Allt måste vara realistiskt och ge möjlighet till motparten att agera.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nej jag tycker att jag har berättat allt om mig!

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka