- Meddelanden
- 10
- Reaction score
- 1
Vad är ditt namn i verkligheten? Marley
Vad är ditt discord namn? marley2000.
Vad är ditt födelsedatum? 11 Januari 2011
Heter du samma på Discord som på Steam? Ja
Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: William Ahl Tenge född 2005
Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Lättsam, extrovert och ansvarstagande
Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: William Ahl Tenge föddes år 2005 i Indien, men adopterades som spädbarn till Sverige där han växte upp i en trygg och kärleksfulklighet. Redan i unga år föddes drömmen om att bli polis. Wl familj. Trots en stabil hemmiljö präglades hans barndom av utanförskap – han blev ofta mobbad i skolan, främst på grund av sitt ursprung och sin tystlåtna personlighet. Denna tidiga erfarenhet formade honom djupt och gav honom en stark känsla för rättvisa och medmänsilliam ville inte bara hjälpa andra, utan också vara ett stöd för dem som kände sig ensamma eller orättvist behandlade – precis som han själv hade gjort. Under tonåren började han engagera sig i ideella ungdomsprojekt, något som stärkte hans kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta i pressade situationer. Nu som ung vuxen är William målinriktad, lyhörd och driven. Han strävar efter att ta sig in i polisyrket, inte för maktens skull, utan för att göra skillnad i samhället. Hans långsiktiga mål är att arbeta med ungdomar i utsatta områden, för att kunna vara den förebild han själv saknade under sin uppväxt.
Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag vill bidra till servern med genomtänkta, roliga och engagerande scenarier som skapar bra spelupplevelser för alla inblandade. För mig handlar rollspel inte om att alltid "vinna" en situation, utan om att bygga en berättelse tillsammans där alla får en chans att utveckla sina karaktärer. Jag använder sunt förnuft i mitt spelande och försöker alltid tänka på helheten – vad som är rimligt, realistiskt och roligt för alla. Jag är bra på att improvisera och tycker om att både skapa och delta i scener som innehåller allt från vardagliga händelser till spänning och drama, utan att gå över gränsen för vad som är trovärdigt.
Mitt mål är att bidra till en seriös men samtidigt underhållande RP-miljö där alla känner sig inkluderade.
Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att man inte spelar för sin egen vinning utan på det sättet som är fördelaktigt för motparten i sammanhanget.
Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Jaja det har jag gjort, jag kommer ihåg när jag var ny på five m o jag visste inte reglerna eller så sa jag n ordet mot en grabb för jag blev typ sur på honom. Jag blev bannad och sedan förstod jag att man inte ficka säga så dumma saker och tänka vidare o läsa reglerna!
Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej
Kan du ge exempel på några av serverns regler? För mig är två av de viktigaste reglerna på en RP-server sunt förnuft och fear RP. Sunt förnuft innebär att man tänker logiskt och spelar på ett sätt som hade kunnat hända i verkliga livet. Man ska inte ta onödiga genvägar eller göra orealistiska saker bara för att "vinna" en situation – istället ska man tänka på vad som är rimligt och vad som skapar bra rollspel för alla. Fear RP handlar om att värna om sitt liv och spela med känslor. Om min karaktär till exempel blir hotad med vapen, så kommer jag inte bara ignorera det – jag kommer reagera med rädsla, precis som en riktig människa skulle göra. Det gör spelet mycket mer levande och realistiskt. Jag tycker också det är viktigt att undvika powergaming och metagaming, eftersom det förstör upplevelsen för andra spelare. Jag vill vara med och skapa ett seriöst, roligt och trovärdigt rollspel där alla känner sig inkluderade och respekterade.
Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är en person som verkligen brinner för seriöst rollspel och att skapa meningsfulla scenarier tillsammans med andra. Jag tycker det är viktigt att alla får utrymme att spela ut sina karaktärer och att RP inte bara handlar om att vinna, utan om att bygga berättelser som känns levande och realistiska. Jag försöker alltid använda sunt förnuft, hålla mig inom ramen för min karaktär och agera trovärdigt i varje situation. Jag är också bra på att lyssna, anpassa mig till olika situationer och respektera andra spelare – oavsett om vi samarbetar eller spelar mot varandra. Jag har lätt för att samarbeta och tycker om att bidra till god stämning både in-game och i communityn. Jag är inte här för att förstöra för någon, utan för att utveckla mitt rollspel och ha kul tillsammans med andra som vill samma sak.
Vad är ditt discord namn? marley2000.
Vad är ditt födelsedatum? 11 Januari 2011
Heter du samma på Discord som på Steam? Ja
Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: William Ahl Tenge född 2005
Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Lättsam, extrovert och ansvarstagande
Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: William Ahl Tenge föddes år 2005 i Indien, men adopterades som spädbarn till Sverige där han växte upp i en trygg och kärleksfulklighet. Redan i unga år föddes drömmen om att bli polis. Wl familj. Trots en stabil hemmiljö präglades hans barndom av utanförskap – han blev ofta mobbad i skolan, främst på grund av sitt ursprung och sin tystlåtna personlighet. Denna tidiga erfarenhet formade honom djupt och gav honom en stark känsla för rättvisa och medmänsilliam ville inte bara hjälpa andra, utan också vara ett stöd för dem som kände sig ensamma eller orättvist behandlade – precis som han själv hade gjort. Under tonåren började han engagera sig i ideella ungdomsprojekt, något som stärkte hans kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta i pressade situationer. Nu som ung vuxen är William målinriktad, lyhörd och driven. Han strävar efter att ta sig in i polisyrket, inte för maktens skull, utan för att göra skillnad i samhället. Hans långsiktiga mål är att arbeta med ungdomar i utsatta områden, för att kunna vara den förebild han själv saknade under sin uppväxt.
Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag vill bidra till servern med genomtänkta, roliga och engagerande scenarier som skapar bra spelupplevelser för alla inblandade. För mig handlar rollspel inte om att alltid "vinna" en situation, utan om att bygga en berättelse tillsammans där alla får en chans att utveckla sina karaktärer. Jag använder sunt förnuft i mitt spelande och försöker alltid tänka på helheten – vad som är rimligt, realistiskt och roligt för alla. Jag är bra på att improvisera och tycker om att både skapa och delta i scener som innehåller allt från vardagliga händelser till spänning och drama, utan att gå över gränsen för vad som är trovärdigt.
Mitt mål är att bidra till en seriös men samtidigt underhållande RP-miljö där alla känner sig inkluderade.
Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att man inte spelar för sin egen vinning utan på det sättet som är fördelaktigt för motparten i sammanhanget.
Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Jaja det har jag gjort, jag kommer ihåg när jag var ny på five m o jag visste inte reglerna eller så sa jag n ordet mot en grabb för jag blev typ sur på honom. Jag blev bannad och sedan förstod jag att man inte ficka säga så dumma saker och tänka vidare o läsa reglerna!
Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej
Kan du ge exempel på några av serverns regler? För mig är två av de viktigaste reglerna på en RP-server sunt förnuft och fear RP. Sunt förnuft innebär att man tänker logiskt och spelar på ett sätt som hade kunnat hända i verkliga livet. Man ska inte ta onödiga genvägar eller göra orealistiska saker bara för att "vinna" en situation – istället ska man tänka på vad som är rimligt och vad som skapar bra rollspel för alla. Fear RP handlar om att värna om sitt liv och spela med känslor. Om min karaktär till exempel blir hotad med vapen, så kommer jag inte bara ignorera det – jag kommer reagera med rädsla, precis som en riktig människa skulle göra. Det gör spelet mycket mer levande och realistiskt. Jag tycker också det är viktigt att undvika powergaming och metagaming, eftersom det förstör upplevelsen för andra spelare. Jag vill vara med och skapa ett seriöst, roligt och trovärdigt rollspel där alla känner sig inkluderade och respekterade.
Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är en person som verkligen brinner för seriöst rollspel och att skapa meningsfulla scenarier tillsammans med andra. Jag tycker det är viktigt att alla får utrymme att spela ut sina karaktärer och att RP inte bara handlar om att vinna, utan om att bygga berättelser som känns levande och realistiska. Jag försöker alltid använda sunt förnuft, hålla mig inom ramen för min karaktär och agera trovärdigt i varje situation. Jag är också bra på att lyssna, anpassa mig till olika situationer och respektera andra spelare – oavsett om vi samarbetar eller spelar mot varandra. Jag har lätt för att samarbeta och tycker om att bidra till god stämning både in-game och i communityn. Jag är inte här för att förstöra för någon, utan för att utveckla mitt rollspel och ha kul tillsammans med andra som vill samma sak.