Inaktuell AKA | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

AKA

Medlem
Meddelanden
117
Reaction score
14
Vad är ditt namn i verkligheten? Casper 🇫🇮

Ditt discordnamn: AKA#3466

Ange ditt födelsedatum 13 Augusti 2007

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli en del av staff teamet eftersom det är väldigt roligt och jag faktist gillar att göra staffarbete. Jag har varit staff innan men vart demotad pågrund av okänd orsak men antagligen var jag för inaktiv eller gjorde för lite arbete på olika delar av servern. Jag är en väldigt driven person och om jag sätter ett mål så kommer jag faktist jobba och kämpa igenom vått och tort för att uppnå målet.

Efter jag vart demotad så har det inte gått en sekund utan att jag tänkt på arbetet då det nästan han bli en del av mig under den lilla tiden jag var helper. Varje scenario jag hamnat i har jag sett på ett helt annat sett än innan jag blev helper, jag tänker extremt mycket på hur jag ska fortsätta scenariot för att driva ut på det och göra det så roligt som möjligt för båda och så vidare.

Men för att gå in på djupet hur jag är som person så skulle jag säga att jag är väldigt stresstålig och kan prata på ett riktigt moget sätt som får folk att lyssna. Jag är extremt driven och gillar att att ha någonting att göra hela tiden, så om inte det sitter någon i support eller det inte finns några reports att ta så kommer jag ändå tillslut hitta något jag kan göra för att driva frammåt servern på ett bra sätt. Jag hadde under min tid som staff väldigt lätt att prata med de andra i teamet och upplevde aldrig att det blev stelt mellan någon då jag har väldigt lätt att prata med alla.

Jag har erfarenheter inom support och rp, och dessa två områden var riktigt kul att jobba inom då man fick träffa mycket nya personer och hjälpa till med allt de behövde. Under support ärendena jag tog så försökte jag alltid vara så trevlig och seriös som möjligt och göra arbetet så snabbt som möjligt men på ett så professionellt och hjälpsamt sätt som möjligt för att hinna hjälpa så många som möjligt. Eftersom jag har erfarenheter som helper så kommer jag snabbt att komma igång igen då jag vet hur allt funkar.

Jag har tröttnat på att rpa och vill istället lägga ner min tid på att hjälpa andra samt förbättra unive. Jag har en plan på hur jag kommer kunna uppnå mina mål som helper denna gång genom att göra ett schema så att jag hinner göra lite av allt dvs, tickets, support, medlemskaps intervjuer, reports & helps och you name it. Jag vill faktist bli helper igen och jag kommer denna gången bevisa att jag faktist är värd denna roll.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Jag kommer att vara så aktiv jag kan och satsa all tid jag har åt staffarbete då jag faktist brinner för det. Tänker att jag gör en liten tabell nedan för att göra det änkelt och snyggt⤵️

Vanliga dagar
Måndag - 11:30-22:00
Tisdag - 13:45-22:00
Onsdag - 13:45-22:00
Torsdag - 15:30-22:00
Fredag - 13:45-01:00
Lördag - 11:00-02:00
Söndag - 11:00-22:00

Under lov
Måndag - 11:00-02:00
Tisdag - 11:00-02:00
Onsdag - 11:00-02:00
Torsdag - 11:00-02:00
Fredag - 11:00-02:00
Lördag - 11:00-02:00
Söndag - 11:00-02:00

Detta är ungefär hur länge jag kan spela varje dag men det finns undantag då jag får spela längre eller kortare. Mina speltider varierar mycket beroende på hur mycket jag har i skolan och så men nu under jullovet kommer jag att ha väldigt mycket tid.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på unive i snart ett halvår utan paus men jag spelade på unive back in the days när det hette Multistaden, däremot var jag inte medlem på den tiden. Så jag har ganska bra koll på hur allting funkar.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har varit staff innan och har bra koll på hur allting funkar såsom tickets, ban överklagande, roller, support ärenden och såvidare. Jag brann verkligen för staff arbete och jag tyckte att det var så otroligt kul så därför har jag nu valt art göra en till ansökan. Om jag blir staff igen så kommer jag satsa ännu hårdare på detta arbete och jobba ännu mer än vad jag gjorde innan. Jag kommer nämna några kommands som är rätt viktiga att kunna. ⤵️

/spec ID = Du kan kolla på en valfri spelare från deras perspektiv i third person.
/bring ID = Du skriver in ett ID på en person och så kan du teleportera den personen till dig.
/revive ID = Du återupplivar en spelare genom att skriva in personens ID.

/goto id = Du teleporterar till en person vars ID du skrivit in, när du använder detta kommand skall du alltid vara i noclip.
/toggleid = Du ser folks ID ovanför deras huvud genom att göra detta.
/togglename = Du ser personens steam namn och id ovanför huvudet.
/freeze ID = Du fryser en spelare så den ej kan röra på sig, du skriver in samma kommand igen för att ta bort freeze

/ban ID = Du bannar en spelare, du skriver in hur länge bannen ska gälla samt en orsak till varför du valde att banna personen.
/kick ID = du sparkar en person från servern.

/giveitem ID = du ger ett föremål till en person. (bara mod+)
/clearinventory ID = Du tömmer en persons inventory.
/tpm = Du teleporterar till en waypoint du satt ut på kartan.

/OOC = Du skriver ett viktigt OOC meddelande som alla på servern kan se.
/noclip = Du blir osynlig och kan flyga igenom väggar och liknande på mappen.
/dv (hur stor zon t.ex. 10)= Du raderar alla bilar inom en viss zon som du själv kan välja storleken på.

/setjob Jobb id - ditt id - rang= Du ger en anställning till en person på något yrke.
/announce = Du skriver ett viktigt meddelande som alla på servern kan se.

Jag var som sagt under min tid som helper support & rp ansvarig, två riktigt sociala områden. Men om jag i fortsättningen ansvarar över ett annat område så tänker jag att jag kan skriva kortfattat hur jag skulle jobba inom dem.

Rp- Detta är ett väldigt brett område och man ansvarar över riktigt mycket så det gäller att man visar gott exempel och tillrätta visar de som gör fel. Som rp ansvarig ska man specca mycket och se till att scenarion går rätt till och att alla håller en social rp nivå som driver servern framåt. Man ska även göra arbete på forumet såsom till exempel tickets.

Support- I support gäller det att man är trevlig men också opartisk och stresstålig. Som support ansvarig så ska du ta support ärenden och hjälpa folk med det dom behöver, det kan till exempel vara någon grej de upplever att gått fel till vid ett scenario eller något liknande. Däremot måste man ändå hålla ett tempo för att det ska bli hållbart i längden, därför har bi ett system som att t.ex alla ban överklagningar ska ske skriftligt på forumet och inte muntligt i support och samma gäller anmälningar av spelare.

Jobb- Som jobb ansvarig ska du se till att yrken hålls aktiva och att rp nivån hos alla anställda ska vara bra. Man har även som jobb att ta chef intervjuer och ibland fylla på kassor samt att dela ut roller i jobb dcn. Detta är ett väldigt viktigt område för att servern ska drivas frammåt.

Kriminell- Som krim ansvarig så är det bra om man själv har erfarenheter eftersom det då är lättare att sätta sig in i spelarnas situationer. Inom detta område gäller det också att man är extremt opartisk och sköter allting så snyggt som möjligt. Man ska se till att alla gäng håller en bra rp nivå och se till att scenarion utförs på ett bra sätt. Man ska även sköta roller i krim dcn samt ta ärenden i krim support om så behövs. Detta område är också super viktigt då en stor del av unives medlemmar är kriminella.

Donation- Donation är vad jag har hört ett väldigt svårt område men ett riktigt kul område att jobba inom så fort man lärt sig grunderna. Om man är donations ansvarig så har man som skyldighet att se till att allt utförs så professionellt som möjligt då pengar är inblandade, varenda donation som görs ska granskad och man ska se till att bilden som kunden skickat ser äkta ur eftersom man annars måste anmäla kunden för bedrägeri. Jag tycker däremot att detta område verkar riktigt intressant så jag är intresserad av att lära mig nya och utmanande grejer.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej, jag är beredd att jobba inom alla områden men jag har erfarenheter inom rp och support, men skulle dock vilja testa på något nytt område.

+Rep vettig och snäll kille som brinner för att hjälp andra, han har alltid ett leende på läpparna och är aktiv som bara den!❤️ ge han en till chans 320

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka