Inaktuell Adel. | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Adel.

Icke Medlem
Meddelanden
194
Reaction score
6
Vad är ditt namn i verkligheten? Noel

Ditt discordnamn: Adel#3333

Ange ditt födelsedatum 12 September 2008

Varför ska just du bli staff? Jag har varit MA 3 gånger innan och är det just nu och tycker att det både är roligt och var roligt båda dem andra gångerna. Efter dem gångerna jag varit MA har jag fått massor av nya Erfarenheter inom både hur man Välkommnar in folk och pratar med dem, sen har jag ju också lärt mig väldigt mycket med permsen ingame hur man använder dem och när man ska använda dem. Har också en riktigt bra Aktivitet både i Discorden och Ingame, Jag som person är också väldigt lung och blir inte stressad i "Obekväma" tillfällen. Känner väll också att Reports tas väldigt snabbt så tänker väl själv att jag skulle vilja bli T.ex support ansvarig för att kunna hjälpa dem andra Staffsen med att ta ärenden. Ser också mig själv som en rätt så Kompentent person och har väll dem Erfarenheterna som jag tycker behövs för att bli Helper / Staff! Jag tror också att detta är något bra för mig då jag skulle kunna lära mig själv hur man är bättre som Spelare & Staff. Kan också ta emot kritik och är redo att lära mig från det. Känner väll också att jag har ett helt okej Tålamod. Kommer aldrig använda min Staff Roll som ett "Maktvapen" kommer använda rollen för att hjälpa folk med problemen dem behöver hjälp med. Vill också bli Staff för att finnas där för Unives Community jag har varit MA som sagt och tycker ju det är väldigt roligt! Därför känner jag att jag borde ansöka till Helper för att jag tycker väll att jag har fått väldigt mycket Erfarenheter samt kunskaper inom Ingame & Discord.

Har nu varit borta ett tag från fivem och unive men valde att komma tillbaka. Känner väll också att jag vill komma tillbaka till staff teamet då jag hade riktigt roligt den tiden och saknar det. Jag har varit Helper 2 gånger och känner väll att det va en riktig rolig tid då jag både lärde mig känna nya personer och bara hade allmänt roligt. Den första gången tror jag att jag riktigt "redo" för staff och det gick väll inte jättebra skulle jag vilja säga sen den andra gången gick det bättre men kom lite saker imellan och skulle ändå säga att det gick väldigt bra. Skulle ocksåp vilja tilläga att från båda dem här gångerna jag varit staff har jag fått massor av erfarenheter, tillexempel discorden lärde mig massa nytt därifrån och fick massor nya erfarenheter. Sen när jag satt ingame och speccade hade jag också det riktigt roligt och kände väll att det var roligt och lärde mig massor av nya saker som va roligt, lärde mig också känna massor av nya och skönna personer som staff. Denna gången känns dock lite annorlunda känner mig mer "redo" en dem andra gångerna känns som att jag lärt mig mycket mera saker det är allt ifrån hur man tar imot folk i support till hur man använder kommandon etc.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Kommer kunna vara väldigt aktiv både ingame och i discorden (Support, Dem områderna jag har) osv, Men om ni vill ha mer "tid" så kan jag skicka de nedanför.
Måndag - 14:00 - 21:30
Tisdag - 14:00- 21:30
Onsdag - 14:00 - 21: 30
Torsdag - 14:00 - 21:30
Fredag - 14:00 - 00:00
Lördag - 11:00 - 00:00
Söndag - 11:00 - 22:00
Kommer ju såklart inte vara demma tiderna hela tiden, men detta är ett ungefär.

Hur länge har du spelat på Unive? Började med unive i runt augusti september 2020, har tagit ett par pauser och lite annat som har hänt efter denna tid.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja det har jag.
Har varit staff här på unive innan och då lärt mig ett par kommandon:
/togglename då ser du spelarnas namn över deras karaktärer.
/ban (id) (anledning) (längd) och det använder du om du ska banna någon i längre tid.
/svban (id) (anledning) det använder du om du ska banna någon lite kortare tid i 60 min.
/goto (id) det använder du när du ska gå till en person eller teleportera dig kanske är bättre att säga.
/clearinventory (id) då rensar du en persons inventory.
/giveitem (id) du ger en person ett föremål.
/givecash (id) du ger en person pengar.
/sqlunban (hex id) man unbannad någon från servern
/ooc du skriver i en chatt som alla på hela servern kan se och då skriver du tex sluta spamma twitter!
/tpm du teleporterar dig dit du har sätt ut en markering.
/bring du teleportera en person till dig
/freeze (id) du fryser en person så dom inte kan röra sig.
/noclip du gör dig osynlig och så du kan flyga runt i luften detta kan vara bra att använda när du ska titta på något scenario.
/unfreeze (id) du gör så den personen du fryst inte är fryst längre.
/kick (id) (anledning) det använder du dig av när du ska ge en person en varning
/dv du tar bort en bil och det ska man använda om det har stått en bil AFK ett tag
/setjob (id) (jobb) det använder du om du ska ge någon ett jobb tex om någon har visat bevis på om hans jobb har buggar bort.
/sv då skriver du i en chatt som bara dom som är sv eller högre kan se
/sc du skriver du i en chatt som bara helpers eller högre kan se
/skin (id) du ger en person skin menu så han eller hon kan ändra saker på sin karaktär.
/spec (id) du spexar någon spelare då menar jag att du tittar på någon spelare när han rpar.
/who (id) du kollar vad person har för roller.
/specoff du gör så du inte specar den personen längre.
/m (id) du skickar ett meddelande till en person som bara han eller hon kan se
/announce man skriver ut en viktig sak i chatten som alla på hela servern kan se.
/spec så får du upp en lista där du ser alla du kan speca tror jag.
/sqlbanoffline (hex id) (anledning) (längd) då bannar man någon som är offline och inte rpar

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Just nu tror jag Donation känner mig inte jätteredo för det vill först bli mer "bekväm" i dem andra områderna.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka