Accepterad Ache | Ansökan till Trainee [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Ache

Icke Medlem
Meddelanden
380
Reaction score
18
ad är ditt namn i verkligheten? Axel Ahlberg

Vad heter du på discord? Ache#7703

Ange ditt födelsedatum 29 Augusti 2006

Ungefär hur ofta är du inne, vilka tider? Vardagar kan variera rejält mycket men oftast mellan 15:00-22:30 med någon timmes paus till att plugga

Helger kan också variera ex, morgonen 10-12 och eftermiddag 16-02
Helger kan också se ut såhär 12-01

Vad är det som får dig att söka till Trainee? För att jag skulle vilja hjälpa så många som möjligt och försöka att förbättra och stärka rp-nivån här på servern. Detta gör jag genom att sitta och noclippa och försöka att banna så lite folk som möjligt och istället skriva till dem ooc vad dem kan förbättra eller eventuellt kicka dem beroende på hur grovt regel brott de begår. Men om personen inte lyder sina varningar, kicks eller saker man skriver ooc så leder detta såklart till en ban. Bans är något jag försöker att undvika i första hand därav att jag tror att folk lär sig mer om man ger dem en varning eftersom de kanske inte riktigt hade förstått den regeln tidigare eller att de helt enkelt inte visste hur de skulle bete sig i den situationen och då tror ajg att det bästa är att ge en varning och skriva ooc hur de kan förbättra sig, OBS om det är ett större regelbrott så ger jag självklart ban.

Det som också får mig att vela bli trainee är att jag har rp:at mycket på servern ett bra tag och under de senaste 2 månaderna som kriminell. Detta har gjort att jag har utökat mina kunskaper inom rp:andet och kan alla regler som finns på servern och detta underlättar sjukt mycket i staff arbetet då man kan bedöma situaioner enklare. Det underlättar också för follk som behöver hjälp då man kan beskriva eller säga till de vad man får, inte får eller hur man ska göra i vissa situationer eller scenarion.

Om jag nu blir trainee så komemr jag i första hand vara inne på servern och kolla så att alla sköter sig där, eftersom att det som sker där är viktigast. I andra hans skulle jag sitta i support och försöka hjälpa så många som möjligt allternativt svara på banöverklagningar på forumet.

Jag kommer inte att välja någons sida beroende på om jag gillar eller ogillar en viss person, detta anses som en korrupt trainee och detta är något jag strikt avviker att vara.

Vad skulle du säga att du skulle vilja jobba för att utveckla på servern? Jag vill så klart jobba som staff på serverm och utvecklas med tidens gång, börja som traine och jobba mig uppåt. Jag vill utevkla servern genom att öka rp:nivån som finns på servern då jag anser att det finns många lallare. Jag vill också hjälpas servern att drivas frammåt och få in fler medlemmar och detta gör jag genom att hjälpa dem som behöver hjälp, detta skulle i sin tur leda till att dem som fått hjälp skulle tycka att "jag" är en bra traine och sedan rekomenderar de servern vidare för att de tycker att den är bra.

Jag kommer som traine att speca folk ingame och det är det jag kommer tillbringa emst tid på så att se så att alla håller sig inom reglerna. Jag kommer också att hålla koll på tickets, banöverklagningar osv på forumet vilket också är en del att göra som trainee. Jag kommer också att sitta i support kanalerna i discord, det är absolut inte prio 1 men jag kommer försökasitta där så myclet som möjlig då jag vet att folk brukar sitta i väntrummet 20-30min.

Men som sagt jag vill driva servern frammåt och utveckla rp:n och såklart att hjälpa folk, vilket är något jag brinner enormt mycket för. Jag skulle kunna bidra med är att ta emot så många /reports som möjligt för att så många viktiga saker häder där som att nån rapoterar in att det är en kille som åker runt och lallar eller att nån begår fearRP.

Hur länge har du spelat på Unive? Ungefär 3.5 månad, men har spelar på andra servrar innan så har mycket erfarenheter kring RP.

Har du några tidigare erfarenheter? Ja det har jag. Jag har varit både servervakt och traine innan "Dåvarande Support". Jag har tyckt att båda två har varit jätte roligt men jag kände inte riktigt då att jag var redo att minska mitt rp:ande rejält vilket jag nu känner att jag är redo för och att ta min an en stor utmaning som traine. Detta leder då till att jag har mycket erfarenheter kring staff-arbetet på unive och kan de mesta kommandon inom trainee.

Mitt mål är att bli moderator eller donations ansvarig. Jag vet att det kan vara svårt att komma dit men så länge jag gör mitt bästa och verkligen kämpar för serevrn så tror ajg att jag når dig. Det får ta den tid det tar, beroende på hur jag utvecklas som staff.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? /revive (id) man räddar/gör så att någon blir till liv, t.ex. om de döttt av bugg.
/goto (id) man teleporteras till en spelare.
/bring (id) spelaren teleporteras till min position.
/setperms man ger någon perms som t.ex. mod osv.
/setjob man ger någon ett jobb.
/spec man får upp en lista med alla spelare på servern och man kan då välja någon att specca eller kicka.
/spec (id) man speccar en viss person.
/specoff man slutar specca.
/skin (id) personenen får upp en meny där dom kan ändra sina kläder.
/noclip man blir osynlig för andra spelare.
/who (id) man kollar om personenen är icke-medlem, medlem eller kriminell.
/ooc man skriver i ooc chatten som alla kan se
/sv servervakts chatten
/sc Staff chatten
/togglename man ser allas namn över deras karaktär.
/toggleid man ser allas id över deras karaktär.
/freeze (id) man fryser en spelare, bra om man ska kolla deras id om de t.ex. kör bil.
/addkey (id) (namn på nyckel) man ger någon en nyckel
/giveitem (id) (namn på föremålet) man ger någon ett föremål
/kick (id) (anledning) man sparkar någon från servern/fungerar som en varning.
/sqlban (id) (dagar) (anledning) banna en person på bestämd tid.
/sqlunban (hex id) unbanna en person.
/sqlbanhistory (steamnamn) ser alla gånger personen har varit bannad.
/sqlbanoffline man bannar en spelare som är offline.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Ja om ni vill veta mer om mig så kontakta mig på discord. Står ovan. Jag hoppas också att vi snart kan ses och att jag då har blivit trainee Ha de gött.

Senast ändrad:
Tillbaka