Nekad Abdi rosu | Ban Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Abdi rosu

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
44
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/Jakten44/

Ditt Hex-ID: steam:1100001433066a2

Vad är din discord tagg? jakten44

Vem var det som bannade dig? Filiri

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-10-24 215506.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? På grund av ett regelbrott som jag begick. Jag vet att det jag gjorde var fel men lätt mina känslor ta över och sen var klockan väldigt mycket så man var ju lite seg i huvudet det är verkligen inget man kan skylla på. Jag vet att jag begick ett väldigt allvarligt regelbrott och jag har kollat lärt mig mer om hur regeln fungerar och om hur jag ska agera i framtida sådana scenarion. Och från denna bannen så skulle jag istället värnat för mitt liv tagit upp mina händer och göra allt för att överleva. Istället tyckte jag att jag såg ett läge att ta upp mitt vapen och skulle göra så jag lärde mig ifrån mina andra Scenarion men nu i efterhand vet jag exakt hur jag ska agera i såna här lägen i framtiden och ber väldigt mycket att ni behövde lägga tid på en sån här onödig ban, jag har enligt mig lärt mig av mina misstag.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och mina gäng vänner var på producerings platsen vid den röda kräftan vid hamnen och vårt kokain hade precis växt klart. Vi hade kommit överens med vice bossen som ägde produceringen sa att det var okej att vi producerade på den platsen jag vet att det inte är en anledning att dem inte ska komma liksom rp är rp. men iallafall så precis när vårat kokain växt klart stormar det in tre grabbar där två av dem är beväpnade dem kommer fram till mig säger till mig ta upp händerna sen enligt mig så fokuserar dem på en av min vän/gängmedlem som står hyfsat nära mig jag ser min chans att backa undan och dra ut mitt vapen och då trodde jag dem skulle avfyra sina skott mot mig så då avfyrade jag skott och fick ner dem på marken sen en av mina vänner som var längre bort i lokalen ser jag igenom en av kokain växterna att han står där med händerna upp och det står en annan spelare att riktar sitt vapen på han. Jag och min vän springer fram med våra vapen dragna och skriker upp med händerna istället för att lyssna så svarar han med att dra upp sitt vapen och riktar mot mig då väljer min vän som står bredvid mig att svara med ett skott för om vi inte hade svarat med skott så hade ju han skjutit oss, så tycker inte riktigt att han värnar för sitt liv. Men vi väljer att svara med skott för att rädda oss. där efter Scenarion skett så tar vi en bil vi tar inget ifrån dem för vet att det är extremt förbjudet att loota när motparten ligger död på en plats där vi har kontroll och anser att vi inte hade det där, för att det ska vara godkänt att loota ska det vara i till exempel vårat gäng hus för där styr vi inte dem andra gängen. Så vi väljer att lämna platsen med kropparna där inne vi tar bilen där ifrån så vi inte ska lämna några spår vi valde att ej röra vid kropparna på grund av att inte lämna något dna. Vi sätter oss i bilen och försöker komma så långt ifrån platsen som möjligt och väljer att byta bil eftersom det kan finnas vittnen som sett oss lämnat platsen efter dem hört skott. Efter det blev jag tillsagt av Filiri att hoppa in i kriminal support.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var jag som gjorde fel men tycker straffet är lite för hårt 7 dagars ban och alla roller indragna, tycker dem kunnat ta mina roller men ej bannat mig ingame, jag tycker iallafall jag har lärt mig från mina misstag men tycker det är helt upp till staffsen att avgöra mitt straff vet att det var ett grovt regelbrott och tycker jag sett igenom/tänkt igenom mitt misstag och lärt mig hur jag ska reagera nästan gång något sånt här händer mig.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Mina tidigare bans var för super länge sen. Och ifrån dom avstängningarna jag fått ifall jag blivit avstängd för till exempel meta gaming så har jag tagit ett tag försökt lära mig hur regeln fungerar in i olika scenarion så jag vet hur jag ska agera i olika scenarion. Min senaste ban jag kommer ihåg var en ban jag fick var runt året 2021, tog en väldigt lång paus ifrån servern på grund av lite personliga skäll tyvärr. Men från dem avstängningarna jag fått så har jag lärt mig regeln så mycket jag kan och tänk igenom om hur jag skulle agerat utifrån scenarion som fick mig avstängd, så att jag inte gör samma misstag igen och kan vissa/förklara för dem andra spelarna på servern.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja det hade jag, jag hade kunnat värna mer för mitt liv med det blev så nästan att mina känslor tog över. Jag vet det är fel det jag gjorde och har fått sagt till mig och lärt mig det jag gjorde var fel. Har varit med i ett annat scenarion där samma sak hände då fick jag ej lära mig att det var fel utan dem som var med i scenarion sa att det är så man ska göra om man ser en chans att dra upp sitt egna vapen så ska man ta den. Men partade med Filiri igår viste ju såklart vad fear rp står för/innebär men på grund av mina tidigare upplevelser/kunskaper om sådana scenarion så trodde jag att jag gjorde rätt men fick lära mig efter att det var absolut förbjudet. Och ifall det finns en person i rummet oavsett om han riktar mot taken eller vad som så ska jag värna för mitt liv.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig hur jag ska reagera vid en sån här situation. Att jag bara ska upp med mina händer och göra allt jag kan för att gå där ifrån vid liv. Det kvittar ifall det står någon med vapen bredvid mig som kollar rakt upp i taket så ska jag ända värna ta upp mina händer och lyssna på motparten som i detta fallet var dem som rånade mig/oss och istället för att göra så som jag gjorde kunde jag försökt snackat med dem försökt kommit överens om någon typ av deal att dem till exempel får en procent del av kokainet.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Såklart

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka