Nekad _Theo_ | Medlem ansökning [RecLxss]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

_Theo_

Icke Medlem
Meddelanden
48
Reaction score
7
Vad är ditt namn i verkligheten? Theo

Vad är ditt discord namn? _theo_0607

Vad är ditt födelsedatum? 12 Februari 2010

Berätta om din karaktär. Min karaktär heter Sven Andersson och är född år 2000. Sven kommer från en hyfsat rik familj och har haft en bra uppväxt. Han har fått allt han vill ha under sin uppväxt och har varit ganska bortskämd. Han växte upp med sin mamma, pappa och ´sina två äldre bröder Karl och Mikael. Sven har alltid varit duktig i skolan och förstått det mesta. Han har haft mycket vänner och det har gått bra för honom under sin uppväxt. Hans bröder Karl och Mikael har det dock inte gått lika bra för. De båda har varit stökiga i skolan och hamnade tidigt i fel banor i livet. Trots många insatser från både föräldrarna och socialtjänsten så förändrades inget och man tror nu att både Karl och Mikael är med i ett kriminellt nätverk, även om de själva aldrig berättat det. Sven har alltid sett upp till sina bröder oavsett vilka bana de tar i livet och de har nu börjat försöka få med Sven på olika aktiviteter med sina vänner. Det här gillade inte Svens föräldrar och de börjar förstå att det är något som inte går åt rätt håll här.
En dag så får Sven veta det. Han får reda på att både Karl och Mikael ingår i ett kriminellt nätverk och har hållit på med vapen och droger under snart 3 års tid. Han får veta att de har skapat problem med ett rival gäng vilket gör att hela deras familj nu är i fara, och de behöver flytta.
Sven ska precis flytta hemifrån, så han flyttar till staden Unive för att komma bort från problemen ihop om att inte behöva stöta på några kriminella i sina nya stad, Unive.
Hans föräldrar är tacksamma att han inte gått samma väg i livet som sina bröder och att han förstår bättre än de. Nu försöker Sven skaffa sig ett jobb, helst inom sjukvården, och skapa en stabil månadslön. Han försöker även skaffa nya vänner, och är på jakt efter ett nytt hus.
På fritiden annars, så tränar Sven badminton och gillar att åka på sin motorcykel.
Han kan ofta bli nervös när han träffar nytt folk, men det brukar släppa efter ett tag när han lärt känna de och han kan börja vara sig själv igen. Han har även lite svårt att lita på folk, men är man snäll och bryr sig om Sven så brukar det inte vara några problem.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag tror att jag kommer kunna bidra med en hög rp nivå, då jag alltid kommer vara seriös när jag rpar. Jag kommer även försöka få andra att rpa med så hög rp nivå som möjligt och försöka få till långa, roliga och sociala scenarion. Jag tror att jag kan skapa roliga upplevelser med andra spelare och bli vän med mycket olika personer.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst i ett scenario innebär att man ska spela för att båda parterna ska ha lika stor chans att vinna scenariot. Man ska inte alltid bara spela för sin egna vinning, utan målet är att det ska bli ett långt och roligt scenario, där alla gå därifrån med ett leende på ansiktet. Motparten spelar också för att ha kul, och inte bara för att totalt förlora varje gång.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Jag har läst reglerna flera gånger för att lära mig så bra jag kan. RDM innebär att du dödar någon utan en anledning och det betyder Random Deathmatch. Metagaming betyder att du har information utanför din karaktär in till spelet. Powergaming betyder att du t.ex inte rpar på krockar osv. Sunt förnuft bygger upp hela rpn och alla regler, det innebär att du ska tänka logiskt när du rpar och aldrig göra något som du inte hade gjort irl.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag har spelat på andra servrar förut men vill nu börja spela på Unive för att kunna få ut den bästa rpn från mig själv och göra riktigt roliga scenarion som är långa utdragna.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nej, jag har fått med allt tror jag.

Nekad. Ävnta 24 timmar innan du ansöker igen

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka