1somqi | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

• Inget stöd

Resultat kan endast visas efter röstning.

1somqi

Icke Medlem
Meddelanden
21
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? melker

Ditt discordnamn: smoki0944

Ange ditt födelsedatum 13 Mars 2011

Varför ska just du bli staff? jag tycker att ni ska välja mig till staff eftersom jag är ansvarstagande lugn och rättvis i hur jag hanterar situationer jag låter inte känslor styra utan försöker alltid se helheten och fatta rimliga och genomtänkta beslut r bra på att kommunicera med människor och har tålamod även i stressiga situationer kan förklara saker tydligt och lyssna på andras perspektiv innan jag agerar vilket är viktigt i en staff roll är noggrann och följer regler och riktlinjer ordentligt regler ska finnas av en anledning och följas på ett rättvist sätt för alla så att ingen känner sig orättvist behandlad vill bli staff för att bidra till en trygg och positiv miljö där spelare känner sig hörda respekterade och rättvist behandlade är beredd att lägga ner tid och engagemang för att göra ett bra jobb och stötta både spelare och övrig staff på bästa sätt

Vad tycker du inte fungerar på Unive? jag tycker att det finns problem med att det ofta blir mycket skottlossningar och situationer som spårar ur snabbt vilket påverkar spelupplevelsen och gör att det blir mindre fokus på genomtänkt och långsam rp det känns som att vissa prioriterar snabba konflikter istället för att bygga upp scenarion som skapar mer realistisk och engagerande rp för alla inblandade jag upplever också att kvalitén på rp ibland är låg eftersom alla inte alltid följer regler eller tänker på hur deras agerande påverkar andras upplevelse detta gör att vissa situationer tappar sin trovärdighet och känsla tydligare uppföljning bättre kommunikation kring regler och mer fokus på att uppmuntra bra rp hade kunnat göra stor skillnad för helheten

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? tillsammans med övriga staff teamet vill jag arbeta mer förebyggande genom att vara tydliga med vad som räknas som bra rp och vad som inte är acceptabelt beteende särskilt kring de många skottlossningarna som ofta sker utan en ordentlig rp grund genom att prata mer om detta i communityt och förklara varför sådana situationer förstör upplevelsen för andra kan fler få en bättre förståelse för hur deras agerande påverkar servern som helhet vi behöver också följa upp dessa händelser mer konsekvent när onödiga skottlossningar sker ska det tas på allvar så att det blir tydligt att regler och riktlinjer faktiskt betyder något och inte bara finns på papper samtidigt är det viktigt att ge feedback och vägledning till spelare så att de förstår hur de kan bygga upp scenarion på ett mer genomtänkt sätt med mer dialog mer planering och mer rp istället för att direkt gå till våld genom mer närvaro bättre kommunikation och tydligare uppföljning kan staff teamet tillsammans skapa en lugnare mer seriös och mer rp fokuserad miljö på servern

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? man agerar professionellt i sin staff roll genom att vara lugn respektfull och rättvis i alla situationer oavsett vem det gäller personliga åsikter eller känslor får inte påverka besluten utan fokus ska alltid ligga på reglerna och vad som är bäst för servern det handlar också om att kommunicera tydligt lyssna på båda sidor i en situation och hantera ärenden på ett seriöst och moget sätt så att spelare känner sig rättvist behandlade för mig är det väldigt viktigt att agera professionellt eftersom staff representerar servern och sätter tonen för hur miljön ska vara om staff upplevs oseriösa eller partiska påverkar det hela communityt negativt

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? jag skulle lägga upp mitt staff arbete genom att planera min tid ordentligt och ha en tydlig struktur mellan staff ansvar privatliv och rp så att inget av det påverkas negativt genom att bestämma i förväg när jag går in i staff läge och när jag spelar rp eller är ledig kan jag hålla en bra balans och undvika att känna mig stressad eller överbelastad det gör också att jag kan vara mer fokuserad och effektiv när jag väl arbetar som staff jag tycker det är viktigt att kunna koppla bort servern ibland och ge tid till privatlivet samtidigt som jag tar mitt ansvar seriöst när jag är inne det skapar en hållbar rutin där jag kan vara engagerad under en längre period utan att tappa motivation eller energi

Hur länge har du spelat på Unive? idag fick ja medlem men joinadde dcn 28 januari

Har du tidigare erfarenheter som staff? ja jag har tidigare erfarenhet som staff på flera servrar bland annat avena rewine rewerse deepcity och ortenwave där jag har fått arbeta med ärendehantering support till spelare och att upprätthålla regler och ordning på servern

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Support, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? jag är inte så intreserad av att bli event ansvarig o inte servervakt eller jobb då jag inte är så bra på dom

Senast ändrad:
Tillbaka