Inaktuell 1Mway | Ansökan till Staff (frankho)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

1Mway

Icke Medlem
Meddelanden
194
Reaction score
116
Vad är ditt namn i verkligheten? Ben

Ditt discordnamn: 1Mway

Ange ditt födelsedatum 3 Augusti 2009

Varför ska just du bli staff? Jag ska bli utvald till Unives staff-team eftersom jag har mognat till och blivit mer profisonell inom arbetet sen sist jag var Mod och då gjorde jag ändå fel i slut ändan som jag har växt ifrån alltså mognat till, jag känner verkligen att jag vill ta steget igen och utveckla Unives framtid på ett positivitet sätt.

Jag har även blivit mer kompetent och utvecklat konsekvenstänket som dem flesta har. Jag är väldigt bra på att prata och utföra dialoger med folk och känner verkligen att jag även vågar ta åtgärder och skälla ut folk ifall det behövs och att inte informationen som man ger ut till communityt tas in i alla folks hjärnor exempelvis ifall man tilldelar dem en viss information som t.ex röst regeln som inte vissa folk vill ta in och då tycker jag att vi på unive behöver sluta vara snälla och ta åtgärder för i helvete och sätta ner foten.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Tänker jag tar upp lite punkter som jag tycker borde åtgärdas på unive.

• Communityt: För mycket Toxic och att folk tror att det är coolt att hota med att visa nått Clip när någon ” går ner på alla fyra ” ig och tar det ooc för att visa att man är cool. Sen så uppkommer det mycket kaxiga konversationer där det alltid uppstår något slags av attityd.
—————————
• Staff-teamet: Inget mot staffsen men det behövs folk som vågar ta åtgärder och inte vara ”snälla” ifall att folk inte lyssnar man måste våga sätta ner foten och visa att det man säger är viktigt, vissa staffs känner att det är snällt att inte ge bans och bara ge muntliga varningar som måste upphöra för detta kommer leda till andra konsekvenser ” NEGATIVA” att dem som man är snälla mot tror att ahhh jag fick inga åtgärder jag kan fortsätta med dessa regelbrott.
—————————
Tänker jag tar upp min sista punkt som är,
Donation: Jag har sätt på sistone att det är ganska segt i donation och att folk behöver vänta i 20-30 min innan dem hamnar i ett ärende och det tycker jag är alldeles för lång väntetid. Ifall någon vill kolla på Peds så ger man dem pedmeny sen drar man ut dem så får dem återkomma när dem har en fråga eller vill köpa en ped så går det lite snabbare att utföra ärenden. ( ifall man har frågor om donation så hoppar man rådgivning ).

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Först så kommer jag och staff teamet bli allt strängare med när folk håller på att hetsa och ha attityd mot varandra i offentliga chatter, exempelvis att börja med att ge dem en varning upphör inte hetset så bannar vi dem ( /ban (id) hets 1-3 ). Ifall det inte slutar där så drar vi in kriminell roll / ger kriminell varning.

Sen att staff-teamet måste våga ta åtgärder och bli lite mer bestämda kommer jag förmedla direkt och säga att man måste våga ge åtgärder och att för serverns bästa inte vara så snäll och ge dem muntliga varningar för i sådana fall så kommer inte regelbrotten upphöra.

Donationen som sagt som jag skrev där uppe att ifall någon frågar om att kolla på peds så ger man hen pedmeny och sedan drar ut hen ifall hen inte ska köpa något för annars blir det slöseri på tid ( men detta måste ändå tas med en nypa salt och exempelvis inte direkt dra ut dem såklart dem ska få all hjälp dem vill men ifall andra sitter i donation och dem frågar frågor som inte är relevanta så kan man ta ett donations ärende medans hen kollar på peds ).

Detta är vad jag och staff-teamet för att åtgärda dessa saker.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Detta är superviktigt och det är inte många som förstår det men som en F.D mod så vet jag exakt hur det är.

Man ska alltid vara trevlig men ändå bestämd och veta vad man håller på med och att inte vara otrevlig med dem man pratar i support med även fast dem kanske inte uppför sig bra så ska man vara en förebild för medlemmarna.

——————————-

Det som är viktigt med att vara professionell inom sitt yrke är att man ska kunna det ifall man ska vara staff eftersom det är inte medlemmarnas jobb att lära oss staffs regler osv vi staffs ska kunna alla regler och veta hur man ska uppföra sig annars så kommer medlemmarna tänka att det är lugnt att skippa reglerna för dem tror att vi staffs inte bryr oss om dem exempelvis.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag rpar knappast när jag är staff jag satsar fullt in och det gjorde jag förr också. Ska man rpa så mycket så behöver man inte vara staff tycker jag ( självklart lite rp .

Mån: 17:00 - 22:00 ( lov + 3h på varje dag )
Tis: 17:00 - 21:00
Ons: 17:00 - 22:00
Tor: 16:00 - 19:00
Fre: 20:00 - 00:00 m.m
Lör: 12:00 - 19:00 och mer över kvällen när många är inne
Sön: 17:00 - 22:30

Hur länge har du spelat på Unive? 2+ år

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja jag har många tidigare erfarenheter inom staff-teamet även fast i slutet gjorde jag lite dåliga saker men det är det jag har skrivit om där uppe att jag har mognat till och fått konsekvenstänk. Och vill personligt att du @philip320 ska veta att jag har växt upp.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Donation

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Markerar som inaktuell då inget vidare intresse har visats.

Låser och arikverar.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka