Inaktuell 1.Bonbaclat | Ban Överklagan [toris]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

1.Bonbaclat

Icke Medlem
Meddelanden
102
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199552054142/

Ditt Hex-ID: 11000015ee0c37e

Vad är din discord tagg? gamergirl888

Vem var det som bannade dig? Suecia

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2026-01-05 214033.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror staff valde att banna mig för powergaming eftersom jag lootade personen efter skottlossningen. Dom såg nog att jag tog hans saker direkt efter att han dog och tyckte det var fel sätt att spela på. Jag fattar också att dom tänker att jag borde haft bättre koll på reglerna, speciellt när jag redan spelat mycket på servern. Lovar att detta aldrig kommer ske igen. Vill gärna kunna spela någonting innan lovet är slut. Har tagit 5 dagar nu. Och om jag skulle kunna få en chans nu skulle det varit extremt snällt utav er. Behöver inte rpa som krim kan ta en paus av krim rpn vill bara spela någonting innan lovet är slut.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det som hände var att jag och en polare från mitt gäng hade jakt på en bil som tidigare skjutit mot mig. Vi följde efter honom en stund och tillslut krockade han. Vi hoppade ur bilen och sa flera gånger att han skulle gå ur bilen och upp med händerna. Han vägrade lyda och istället riktade han vapen mot oss och började skjuta, så vi sköt tillbaka och han dog. Efter det gjorde jag mitt misstag. Jag lootade honom. Jag tänkte i stunden att han ändå inte fear-rpade och vägrade ge upp fast han va i underläge, och jag blev lite stessad och tänkte inte helt klart. Han pratade dessutom ooc efter döden och hade sån där “100k or die” outfit, så jag kände typ att han ändå redan bröt mot massa regler. Men annars är jag ingen person som bedömmer folks rp nivå eller liknande. Ser jag en person göra fel så tänker jag att personen kanske är stressig i sitavtionen eller något liknande. Och inte direkt hoppar support o får folk bannade. Men jag fattar nu att det inte spelar roll vad han gjorde det var fortfarande fel av mig att loota så där direkt. En stund senare blev jag inkallad till support och efter snack där så fick jag ban. Jag lämnade även tillbaka vapnet jag tog från personen. Lovar att detta ej sker igen. Vill bara kunna rpa någonting innan lovet är slut.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag skulle säga att jag gjorde fel. Jag hade kunnat sköta situationen bättre. Även om jag tycker bannen var lite hård med både 9 dagar + indragen krim, så var det ändå jag som lootade och det räknas som powergaming. Så nej, jag tänker inte säga att den var helt felaktig. Jag förstår varför dom tog beslutet även om det suger för mig just nu. Så gjorde jag ett fel oavsett, som absoult ej kommer att ske igen.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja har blivit bannad tidigare och tagit lärdom från varenda ban. Det är också mer att man vet man gör fel men i sitvationen inte tänker helt 100 vad man borde göra så tar känslan över och man ångrar sig sedan. Men annars vet jag vad som är rätt o fel i servern osv. Och försöker alltid hålla högsta rp nivå jag kan när jag rpar.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade helt enkelt kunnat låta bli att loota, även om han inte fear-rpade. Jag kunde backat därifrån, eller fokuserat på rp:t istället för att ta hans grejer. Jag kunde också tagit situationen lugnare och inte låtit stressen styra mig. Jag kommer även dessutom inte göra om detta. Utan tills nästa gång även om motparten begår regelbrott ska jag inte göra något regelbrott tillbaka.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, verkligen. Jag har lärt mig att inte loota efter man har dödat någon i ett o gäng kontrollerat område, platsen vi befann oss på. och att inte låta stress eller något annat ta över. Jag fattar bättre nu vad powergaming faktiskt innebär och hur det förstör rp:t för andra. Jag har också lärt mig att det inte spelar roll om den andra gör fel jag måste fortfarande göra rätt. Jag vill bara komma tillbaka, spela normalt utan krim en stund går bra och visa att jag kan sköta mig bättre framöver. Och att jag vet detta är fel som kommer absolut ej hädas igen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Inaktuellt

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka