Inaktuell Zorren | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Zorren

Icke Medlem
Meddelanden
66
Reaction score
12
Vad är ditt namn i verkligheten? Alexander

Ditt discordnamn: zorren0126

Ange ditt födelsedatum 1 September 2004

Varför ska just du bli staff? Jag vill göra nytta för servern genom att ta tag i reports på kort tid och support ärenden som är ouppklarade samt visa en positiv sida för alla medlemmarna så att dem förstår att man verkligen bryr sig om servern och dem som både spelar där och inte. Jag vill visa att man som staff har viljan att ta del av spelarnas idéer, kritik, problem osv, jag kan också vara behjälplig när det handlar om tekniska fel som uppstår bland spelarna så som att man kraschar ofta, inte kommer in på FiveM eller vill lägga till t.ex ljudfiler etc men inte vet hur man går till väga. Vill kunna ta del av både större/mindre scenarion som sker lite överallt genom att specca för att se att allt går rätt till. Sedan såklart ta upp fel med scenarion efter att scenarion har slutförts så att man inte avbryter ett pågående scenario för det förstör rollspelet något enormt. Jag vill också som staff kunna ta ärenden som gäller spelare som bryter mot regler som finns när det gäller rollspel och främst för att det finns stor risk att rollspel/scenarion blir försämrade när en eller flera spelare väljer att bryta mot regler inom rollspelet. Sen är jag väldigt aktiv när det kommer till att besvara PM i Discord, jag tar mot och läser meddelanden jag får sedan svarar jag kort därefter, viktigt att kunna nås skriftligt via meddelanden i PM. Jag vill vara en staff som är rättvis och som kan komma med förbättringsförslag till spelare som både gör fel och själva blir utsatta i vissa situationer.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag har upplevt att det är en hel del spelare som söker uppmärksamhet hos folk genom att bara komma fram och vara allmänt dryga och uppföra sig med dåligt beteende mot någon dem inte ens känner sedan tidigare. Händer ofta att tjänstefordon och privata fordon blir stulna av spelare som står utanför bildörren och väntar på att föraren ska hoppa ur, tycker det är extremt tråkigt att se.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Vi ska samarbeta på ett sätt som får flera delar av servern att bli övervakad snabbt och effektivt med hjälp av hög närvaro inom staff arbetet samt genom ta reports på nolltid. Då dessa händelser ofta sker på kort tid och kräver att man är på plats snabbt som bara attan. Vi ska på ett professionellt och seriöst sätt ta beslut kring situationer, scenarion etc som uppstår och som vi skapar ett ärende utav.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Som staff så agerar man professionellt i sin roll genom att aktivt kunna hjälpa medlemmar med en positiv attityd och glatt bemötande. Jag tycker personligen att det är extremt viktigt att visa medlemmarna att man agerar professionellt. Man ska ha ett bra och brett ordval, kunna skriva på ett sätt som får alla att förstå och känna sig trygga vid att just en själv har en staff roll och man ska kunna bemöta alla med en glad ton i rösten oavsett vilket humör andra är på i olika situationer. Det är också viktigt att ensam kunna ta beslut och bedöma förekommande brister etc utan att falla för grupptryck.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Har jobb, men minst 5-6 timmar per vardag. På helger då man är ledig kan det vara uppemot 8-10 timmar om dygnet om inte till och med mer än det. Kan även dygns vissa helger.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har varit på Multistaden tidigare, men har nyligen kommit tillbaka och fått en bra start på en ny karriär. Jag kom tillbaka nyligen och detta var då 26 Juli 2023.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har erfarenheter som staff sedan tidigare på FiveM. Jag vet hur man ska ta i tur med olika ärenden beroende på vad det gäller och ska alltid ske på en så professionell nivå som möjligt. Man ska ta tag i saker och åtgärda problemen som uppstår mellan medlemmar på bästa sätt och i dessa typer av ärenden är det viktigt att vara opartisk för att kunna lyssna på dem inblandades berättelser var för sig. Man ska alltid utgå från bevis om sådant finns tillgängligt och om det nu bevisar tillräckligt, man ska inte stå på någons sida oavsett om man är kompis på ett eller annat sätt eller inte så spelar det ingen roll. Ingen ska få fler fördelar än andra i ärenden där staff blivit tillkallad för t.ex regelbrott, det kommer bli orättvist för alla andra. Jag har kunskap kring hur människor kan bemöta en i olika situationer vilket man behöver vara förberedd på redan innan att en annan människa kan ha sin åsikt eller vara på ett visst humör, men man ska inte vika ner sig bara för att läget kan se ut som det kan göra vid olika tillfällen. Alltid vara glad och positiv och sprida hopp och förväntningar.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nejdå, jag är en anpassningsbar typ av person.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka