Accepterad zina | Ban Överklagan [ken12]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

zina

Medlem
Meddelanden
11
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198991933920/

Ditt Hex-ID: steam:11000013d7e01e0

Vad är din discord tagg? zina2000

Vem var det som bannade dig? ken12

Bild på banmeddelande: ban.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig för att de såg situationen som mer allvarlig än jag gjorde. Eftersom jag bara uppfattade krocken som en liten incident rpa jag därefter, men det kan ha sett ut för staff som att jag inte tog händelsen på allvar eller att jag bröt mot någon regel om realistiskt rollspel, det är möjligt att de trodde att jag ignorerade eller förminskade skadan, vilket kanske gav intrycket av "fail RP". Jag inser nu att de kanske behövde att jag rpa på ett sätt som bättre speglade situationens allvar från deras perspektiv.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Bilen råkade ut för en mindre krock och jag reagerade naturligt genom att säga aj och rpa enligt det som mina ögon såg. För mig verkade det som en liten incident så jag rpa utifrån den skadan jag såg. Jag var omedveten om att staff kanske såg en annan bild eller tolkade situationen som något mer allvarligt. Eftersom jag bara agerade utifrån vad jag själv såg och uppfattade som en mindre händelse, känns bannen orättvis. Jag skulle gärna vilja förstå om det fanns en annan anledning till beslutet eller om det rörde sig om ett missförstånd.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser att bannen var felaktig eftersom jag bara rollspelade utifrån det jag faktiskt såg, vilket var en liten krock. För mig verkade situationen inte vara allvarlig och jag agerade i enlighet med den uppfattningen. Jag hade ingen avsikt att ignorera någon regel eller att rollspela orealistiskt. Om staff såg något annat som gjorde att de bedömde situationen annorlunda var det inget jag kunde vara medveten om i stunden.
Jag förstår att de kan ha uppfattat det på ett annat sätt men från mitt perspektiv följde jag reglerna och rpa på ett rimligt sätt baserat på min upplevelse.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. inga tidigare bans

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ifall jag såg att bilen flög skulle jag ha rpat på det, vilket jag alltid gör när en sådan situation uppstår.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har definitivt lärt mig att det är viktigt att försöka förstå hela situationen, även om det jag ser verkar vara en mindre incident. Efter den här banningen inser jag att staff kan ha andra perspektiv på händelser, och att det kan vara bra att dubbelkolla och vara tydlig med vad som händer, särskilt i situationer som potentiellt kan tolkas på olika sätt. Jag har lärt mig att vara mer uppmärksam och kommunikativ i RP-situationer för att undvika missförstånd i framtiden.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka