- Meddelanden
- 57
- Reaction score
- 19
Ban-referens
fivem-asfalt-wio6 — FiveM, Utgår 2026-03-23
Anledning: krockar rakt in i en annan bil som polis och kör vidare utan att rpa på skador eller rpa med dem du krocka med.
Bannad av: Shabbe
Visa på portalen →
Berätta vad som hände Jag hade precis hämtat upp min kollega från sjukhuset i Sandy när vi fick ett prio 1-larm om en pågående skottlossning nere vid hamnen. Vi påbörjade direkt färd dit med blåljus och sirener.
Vid flygplatsen i Sandy stod ett fordon stilla på vägen. I hög hastighet försökte jag ta mig förbi, vilket resulterade i att min bil tappade kontroll och snurrade. I efterhand har jag förstått att det från andra spelares perspektiv såg ut som en frontalkrock med fordonet, även om det inte upplevdes så på min sida.
Tar du ansvar för det du blev bannad för? Ja. Jag tar fullt ansvar för situationen utifrån hur den uppfattades av andra.
Även om det på min skärm såg ut som att jag undvek en direkt kollision, så förstår jag att det från andras perspektiv framstod som en stor krock som jag inte rpade på tillräckligt. Det är mitt ansvar att säkerställa att mitt agerande är trovärdigt och rimligt för alla inblandade, inte bara utifrån min egen upplevelse.
Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? Jag har lärt mig att desync och andra faktorer inte är något man kan luta sig mot i efterhand, utan att man alltid måste anpassa sitt rp efter hur situationer kan uppfattas av andra spelare.
I framtiden kommer jag att vara mer försiktig när jag kör snabbt, särskilt i situationer med hinder på vägen. Om något händer som ens kan tolkas som en kollision eller incident, kommer jag att stanna upp och rpa på det direkt, oavsett hur det såg ut på min skärm.
Varför ska vi ge dig en till chans? Jag anser att jag bör få en till chans då detta var ett misstag i bedömning snarare än medvetet regelbrott. Jag har spelat på servern under en längre tid och har god förståelse för reglerna, och denna händelse har gett mig en tydligare insikt i hur viktigt det är att alltid prioritera trovärdig rollplay över att snabbt komma fram, även i situationer som denna.
Jag tar med mig denna ban och kommer framöver agera mer försiktigt och konsekvent för att undvika liknande situationer.
Har du läst våra regler? Ja
Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja