Nekad TKK | Ban Överklagan [shabbe]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

TKK

Medlem
Meddelanden
57
Reaction score
19
Ban-referens
fivem-asfalt-wio6 — FiveM, Utgår 2026-03-23
Anledning: krockar rakt in i en annan bil som polis och kör vidare utan att rpa på skador eller rpa med dem du krocka med.
Bannad av: Shabbe
Visa på portalen →

Berätta vad som hände Jag hade precis hämtat min kompis från sjukhuset i sandy när vi får larm om en stor pågående skottlossning nere i hamnen. Jag och min kompis börjar snabbt köra dit med blåljus och sirener. Vid flygplatsen i sandy står det en trasig bil mitt på vägen, jag kör förbi den i hög hastighet och svänger snabbt, vilket orsakar min bil till att snurra runt ett halvt varv. Jag förstår att det ur Shabbes perspektiv såg ut som att jag frontalkrockade med fordonet, men ur min synvinkel (pågrund av naturlig server desync) så nuddade som sagt inte min bil det andra fordonet.

Tar du ansvar för det du blev bannad för? Självklart så förstår jag varför jag blev bannad, då jag har sett hur det såg ut från Shabbes synvinkel.

Men jag anser att jag egentligen varken bröt mot powergaming eller suntförnuft då jag:
1. Ur min synvinkel ej kolliderade med fordonet som på klippet.
2. Hade ett livsviktigt prio 1 larm att skynda mig till.

För att tillägga så anser jag inte att Shabbe tog ett dåligt beslut genom att banna mig. Jag har själv varit staff och jag skulle förmodligen gjort samma sak. MEN pågrund av desync så såg situationen helt annorlunda ut för mig, då jag som sagt endast svängde snabbt förbi motpartens fordon, vilket fick min bil att snurra 90 grader.
Jag kan helt säkert säga att man i verkligheten ej hade tagit "skada" utav det som hände i min synvinkel.

Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? Jag har spelat på servern ganska kontinuerligt sedan 2021, så jag kan med hyfsat stor säkerhet säga att jag har koll på reglerna.

Ifall jag hade frontalkrockat med fordonet som på Shabbes klipp så hade jag självklart rollspelat i mycket större utsträckning på skadorna.

Varför ska vi ge dig en till chans? Jag anser att ni borde ge mig en till chans då hela situationen är ett missförstånd. Som tidigare nämnt så utspelades händelsen helt annorlunda för mig på grund av tekniska synkroniseringsproblem (desync), vilket ledde till att jag uppfattade situationen annorlunda än vad som faktiskt skedde från Shabbes perspektiv.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka