Ziggy | Ansökan till Support [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    7
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ziggy

Icke Medlem
Meddelanden
121
Reaction score
9
Vad är ditt namn i verkligheten? Philip

Vad heter du på discord? Ziggy#8208

Ange ditt födelsedatum 25 December 2003

Mellan vilka tider kan du oftast spela?
Har inga exakta tider när jag spelar men brukar vara väldigt aktiv. Den senaste månaden har jag spelat säkert 300 timmar på eran server. Kan ge ett ungefärligt schema men det beror lite på hur mina veckor ser ut.

- Måndag: 15:00-23.00
- Tisdag: 12.30-23.00
- Onsdag: 12.30-23.00
- Torsdag: 13.00-23.00
- Fredag: 12.00-03.00
- Lördag: 10.00-03.00
- Söndag: 10.00-23.00

Berätta om dig själv?
Jag är en studerande gymnasieelev som ska snart gå sista året på gymnasiet. Jag studerar till att bli en civilingenjör och försöker mitt bästa med att spela mycket på helgerna samt hinna studera. Jag är en person som verkligen brinner för att hjälpa andra och försöka förbättra deras upplevelse. Vare sig man vill prata med någon om något jobbigt eller bara ha något att spela med är jag alltid där! Detta är inte den första servern jag har varit ansökt till Staff-teamet på. Jag har tidigare varit staff på en rust server som heter Rust-Academy som har runt 100 000 spelare. Jag har även varit head-admin på en csgo server som hette TURF. Att få vara en del av staff teamet och få hjälpa andra, skulle motiverar mig som person men även till att spela mer och mer.

Vad skulle du göra om du blir staff?
(Discord)
Den första veckan tror jag att jag skulle sitta rätt mycket med alla support i discord och försöka vara tyst och analysera deras arbete. Därefter skulle jag ta support-ärendet på ett liknande sätt som mods/supports har visat mig.

Jag skulle säga att en av dem viktigaste sakerna för att bli kallad en “bra support” är att att möta folk med respekt. Dem som sätter sig i support är förmodligen redan irriterade och det är bara dumt att reta upp dem mer. En annan väldigt viktigt sak är att kunna vara objektiv och lyssna på båda sidorna av scenariot. Jag tycker även att det är väldigt viktigt att man frågar utifall att man inte är helt säker. Ibland är det svårt att bedöma en situation själv och jag anser definitivt inte att det är pinsamt att fråga en högre satt staff eller support om hjälp. Detta tycker jag borde vara en självklarhet! Detta är ett sätt för mig att lära mig och förbättra mig till nästa gång!

(In-game)
Jag skulle ha försökt göra mitt bästa med att hålla koll på stan, jag vet att det ofta brukar vara en massa problem på Maja-lisa och just precis där man spawnar (Jag brukar alltid recorda allt jag gör på min dator 1TB disk). Nu på sistone har torget varit ganska lungt av det jag har sett men vet att det kan bli ganska hektiskt snabbt! Jag är väldigt aktiv på servern och kommer försöka ta så många /reports som jag ser. Det är viktigt att man kommer snabbt och att man kan läsa av situationen.

Generellt tycker jag att det är roligt att göra support-arbete för att man får träffa en massa andra personer, och se hur dem tycker och tänker.

Hur länge har du spelat på Unive?
Jag vet inte exakt hur länge jag har spelat på Unive, men nån månad är jag ändå rätt säker på. Även fast jag inte har vairt här så jättelänge så har jag aldrig varit i några större problem, har inte bilvit bannad en ända gång.

Vad är det som får dig att vilja bli support på just Unive?
Unive är värkligen en server som fukuserar på att hjälpa andra, skapa en gemenskap som alla kan ta del av. Detta är en av dem största anledningarna till att jag vill vara en del av denna comunityn. Attetyden mellan spelarna och staffsen är riktigt bra, och oftast kan man snacka sig fram till en lösning.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats?
Jag har väldigt lätt för att vara objektiv, kolla bara på “the facts”. Jag tror också att jag skulle kunna vara till stor nytta med att ta både /reports men även tickets i discorden. Jag brukar alltid ha discord på min andra skärm så det är lätt att byta fram och tillbaka.

Jag brukar vara den som alltid behöver sätta mig i support och reporta en massa saker. Personerna brukar bli bannade ganska snabbt eftersom jag recordar allt, men jag känner att jag börjar bli lite av en “pain in the ass”. Jag vill hjälpa er att växa som en community och att göra det genom bästa sätt är att hjälpa till och göra en skillnad.

Har du några tidigare erfarenheter?
Detta är inte den första servern jag har varit ansökt till Staff-teamet på. Jag har tidigare varit staff på en rust server som heter Rust-Academy som har runt 50 000 spelare. Jag har även varit head-admin på en csgo server som hette TURF. Att få vara en del av staff teamet och få hjälpa andra, skulle motiverar mig som person att spela mer och mer.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon?
Alla serverar brukar ha olika kommandon, men jag vet "the basics":

/sqlban [id] [dagar] [anledning] - Detta ifall man behöver bannar någon
/sqlunban [Steamnamn] - Man unbannar någon
/noclip - Gör så man kan flyga
/dv - tar bort ett fordon
/spec [id] Om det t.ex är ett scenario och man behöver späcka någon (Noclip fast man rör sig med personen)
/kick [id] [Anledning] - Man kickar någon från servern
/freeze [id]- Man fryser någon så att den inte kan springa iväg

Skulle du säga att du har lätt att lära dig saker och vidare anpassa dig utifrån system?
Jag skulle säga att jag har väldigt lätt att anpassa mig till nya saker och regler. Jag är väldigt strukturerad av mig själv och gör att enligt böckerna.

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir support är du beredd att sluta spela där då?
Jag spelar inte på någon annan server än Unive. Anledningen till detta är ganska simpel, detta är en seriös server med mycket bra staffs, samt även seriösa spelare. Om en spelare märker att han har gjort fel försöker han fixa det så gott som möjligt, och om det inte går att lösa tar man in en support.
Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss?
Jag känner mig ändå ganska klar, det är lite svårt att skriva ut alla sina tankar och åsikter men gjorde ett så bra jobb jag kunde! Det är lite lättare att göra intervjuer i voice-chat.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka