Ej Antagen zhapo. | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

zhapo.

Icke Medlem
Meddelanden
10
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Elliott SIlfverling

Ditt discordnamn: Zhapo#5043

Ange ditt födelsedatum 13 Maj 2008

Varför ska just du bli staff? Jag söker rollen som staff på servern eftersom jag är motiverad för att förbättra spelupplevelsen för spelarna på unive, särskilt inom den kriminella RP-delen. Jag ser ofta att det finns mycket potential i det kriminella RP:t, men att det ibland brister i kvalité eller engagemang. Jag vill vara med och höja nivån, skapa mer strukturerade scenarion och hjälpa andra spelare att utveckla sina karaktärer på ett realistiskt och roligt sätt.

Dessutom har jag lagt märke till att det ofta sitter personer och väntar i donationsrummet utan att få hjälp, särskilt under morgontimmarna när det är färre staff online. Jag är ofta aktiv under dessa tider och vill kunna vara den som hoppar in och ser till att hjälpa dem med sina donationer till servern. särskilt de som faktiskt bidrar till servern genom donationer.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det jag anser inte fungerar på Unive just nu är främst den kriminella RP:n. Jag ser stora brister i hur den sociala delen av det kriminella spelet hanteras. Många spelare hoppar direkt till skjutningar eller aggressivt beteende utan att ha något bra syfte. Den typen av "shoot first"-mentalitet förstör hela RP-upplevelsen för andra spelare och leder till att den kriminella rp:n ser helt förstörd ut och tråkig från olika perspektiv.

Utöver det märker jag att det finns spelare som helt enkelt är inne på servern för att lalla eller trolla. De bidrar inte till RP:t på något sätt och visar tydligt att de inte tar spelet på allvar. I mitt perspektiv borde sådana spelare snabbt kunna identifieras och förlora sin whitelist, eftersom deras beteende direkt påverkar kvalitén på servern negativt.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag ser dock stor förbättringspotential här, och jag vill därför vara en del av Staff-teamet för att kunna påverka utvecklingen åt rätt håll. Om jag får möjlighet att bli staff så vill jag, tillsammans med mitt team arbeta för att höja standarden inom det kriminella RP:t och samtidigt se till att de spelare som inte tar RP på allvar inte får plats på servern.

För att förbättra situationen ser jag flera lösningar. För det första behöver vi tydligare riktlinjer och krav på hur kriminellt RP ska spelas. Det handlar om att uppmuntra spelare att bygga upp sina scenarion med dialog, motiv och konsekvenser, inte bara hoppa direkt till våld.

Jag tycker även att vi borde göra den Whitelist processen lite svårare så vi verkligen får in folk som vill förbättra rp nivån här på servern. Just nu ser jag det som att lite vem som helst har chans att komma in här. det klart alla ska ha en chans men jag tycker också att man ska ha lite vett och etikett i skallen för att kunna rp på Unive.

Ett annat förslag är att anordna event och planerade scenarion som uppmuntrar till kvalitativt kriminellt spelande – till exempel genomtänkta kupper, smuggling eller maktspel. Sådana initiativ kan höja ribban och inspirera andra att ta efter.

Slutligen vill jag också lyfta att jag ofta är aktiv på servern under morgontimmarna, när det generellt är färre staff online. Under dessa tider har jag sett hur spelare i donationsrummet blir lämnade utan hjälp, och hur brist på närvaro kan leda till att regelbrott passerar obemärkt. Jag vill finnas där, inte bara för att agera mot problem utan också för att kunna hjälpa våra spelare.

Jag tror på Unive och vet att servern har potential att växa ännu mer – men det kräver att vi är tydliga med våra krav och bygger en miljö där seriöst RP alltid går först. Jag vill vara en del av den utvecklingen.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Man agerar professionellt genom att man är lugn och bemöter folk med respekt och en bra ton. Det är väldigt viktigt att man bemöter folk som man själv skulle vilja bli bemöta. man ska alltid vara trevlig oavsett vilken situation det innefattar. man ska alltid vara lugn och kunna vara den vuxna i samtalet eller i ticketen. Man ska aldrig höja rösten utan alltid ha samma ton på rösten och låta processen med hjälpen ta så lång tid det bara går.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer att lägga upp mitt staff arbete så jag har tid med allting. när jag har tid för att kunna sitta framför datorn kommer jag ta det ansvaret och göra mitt staff arbete. men fortfarande så att jag hinner RP:a också. Jag ser det som väldigt roligt att göra båda två och jag brinner för samtliga. Jag kommer att vara väldigt aktiv på morgorna där inte alla är aktiva för att kunna hjälpa folk som behöver hjälp. Då skulle jag säga att det är ett lämpligt tillfälle också att kunna göra sitt straffarbete.

Hur länge har du spelat på Unive? jag har rp:at på unvie i typ 3 år. men har kommit och gått lite grann pga av privatlivet. i discorden har jag varit med sen 30 mars 2024 men första gången jag joina discorden var typ 2021 eller något.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har varit staff på unive innan. men då tog privatlivet över för att det var mycket som hände kring min Farmor vid den tiden. Men annars har jag väldigt mycket erfarenhet och vet hur man ska bete sig i alla situationer och hur man bibehåller lugnet. Jag kommer att se till att använda mig av min erfarenhet så att det gynnar mig själv och kunna bidra till servern på absolut högsta nivå.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka