Ej Antagen Zelfz1 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    13
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Zelfz1

Icke Medlem
Meddelanden
104
Reaction score
4
Vad är ditt namn i verkligheten? Anton

Ditt discordnamn: zelfz1

Ange ditt födelsedatum 2 Juni 2002

Varför ska just du bli staff? Jag tycker att jag ska bli staff för att jag är en mogen och äldre person. Jag anser att man som staff ska vara mogen och kunna hantera både sitt beteende och känslor då man kan stå inför tuffare situationer. Jag tycker även att man ska vara en erfaren spelare på servern och jag skulle själv klassa mig som erfaren då jag spelat på Unive sedan slutet av 2023. Under majoriteten av tiden på servern har jag även varit servervakt och aldrig blivit demotad från rollen, samt att jag även har varit medlemskaps ansvarig men behövde säga upp den då jag skulle bort i ca 3 veckor och ansåg att det var bättre om det togs in en ny person som hade mer tid. Under min tid som medlemskaps ansvarig var jag även med på några bans och i support på kvällen/natten när det inte togs intervjuer och allt på forumet var löst. Jag är även streamer och jag tror även att mina streams kan bli bättre med just denna roll då jag får helper perms som kan användas i form av att göra mitt content bättre. Självklart ska dessa inte användas inom RPn men det jag främst syftar på är /ped kommandot. Jag rpar just nu inom MC kulturen och måste åka till en klädesbutik för att ta på och av västen. Med just detta kommando kan jag istället rpa på att jag tar fram- på och av västen istället för att ständigt behöva åka till en klädesbutik för att kunna få fram den. (Detta då jag har ped). Jag kommer även kunna minska streamsnipsen samt moddarna som förekommer på mina streams i och med antalet tittare jag får. Naturligtvis är det streamersvakternas ansvar att allt går bra och att jag inte ska använda perms under stream, samtidigt som detta hade kunnat vara effektivt då jag förstår att jag inte kan ha en streamervakt på mig varje sekund och det är ofta då det slår till i och med att de ser om jag har en staff på mig eller inte.
Kommer även kunna testa på staff arbetes streams vilket är något jag själv varit sugen på att testa, och som jag vet att tittarna också kommer digga.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Bristerna jag ser just nu på Unive är kommunikationen mellan staffs och spelare. Just nu rpar jag som kriminell på servern och jag tycker att det finns för lite vägledning från staffs sida. Jag anser att det ska vara staffs med spelare och inte staffs emot spelare. Självklart ska åtgärder tas om det sker regelbrott, men jag tycker att man som staff ska försöka vägleda spelarna mer för att förebygga regelbrott istället för att enbart ta åtgärder och sen är ärendet över. Jag tror mycket på att vägledning innan ett fel sker och förebyggandet emot det är det som mer kommer att hjälpa istället för att endast ta en snabb åtgärd och sen är det över.
Tycker även att det i nuläget sker för mycket RP:ande på regler istället för att hålla rollspelet flytande vilket är något jag vill ändra.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Detta genom att man pratar mer med spelarna utanför rollspelet också. Man behöver inte vara ute efter att bli bästa vänner men om man försöker prata mer med spelarna utanför support så tror jag att man kan ändra bilden av att de är "staffs emot spelare". Detta kan då leda till att man förebygger att regelbrott och fel sker från första början. Sedan tycker jag även att man som staff bör utvidga sitt perspektiv vid bedömningar. Alltså att man ser händelser/scenarion utifrån spelarnas perspektiv också istället för enbart från ett staff perspektiv.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Man agerar professionellt genom att vara mogen och lyhörd. Som staff sitter man på ett ansvar och man är med och tar beslut för att gynna servern och då krävs det att man tar saker på allvar och inte är oseriös. Man ska även vara inbjudande och välkommnande till nya spelare, samtidigt som man bemöter befintliga och erfarna spelare på ett trevligt och respektfullt sätt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Vanligtvis pluggar jag och jobbar men nu när sommaren kommer så blir det endast jobb, däremot kommer jag enbart att jobba tre-fyra gånger i veckan där passen är runt 6-7 timmar så det kommer vara väldigt lugnt. Min plan är då att lägga mindre tid på RPn och fokusera på staff arbete.

Sedan är jag även streamer, där jag försöker streama minst en gång per vecka. Detta bör även de fungera och min plan är att vara med på de större scenariona och streama dom. Vanligtvis är mina streams ca 4 timmar långa och min plan är att få ut lika många streams, men istället för att prioritera RP både innan och efter så blir mitt fokus då att staff arbeta innan och efter. Tror även att det kommer leda till bättre streams om jag kan vara med och ändra på det jag nämnt ovan är en brist som finns just nu på Unive.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan slutet av 2023, 13e december 2023. så ett och ett halvt år.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag är just nu PR ansvarig och servervakt men har varit Medlemskaps ansvarig där jag hanterat och placerat bans samt varit delaktig i supportärenden. Främst vill jag bli support ansvarig då jag tycker om att vara delaktig i beslut samt att jag tror jag kan ändra bristerna ovan, dvs "staffs emot spelare" och att även se händelser från en spelares perspektiv genom att vara support ansvarig.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Kriminell ansvarig då jag inte vill pausa gänget under tiden jag är staff, då vi har ett sjukt aktivt gäng där alla är väldigt nära varandra. Jag litar även på de jag anställer och vet att även om jag är staff så klarar de sig och kommer behålla aktiviteten.

Senast ändrad:
+rep stabil som fan, mogen och hade passat som staff

+ rep skriver inte reps i vanliga fall men sjukt mogen och tror verkligen han hade passat bra i staff teamet. Stor ++++

+rep mogen för denna position, lär sig snabbt o väldigt trevlig. Tänker på båda parter

+rep riktigt skön grabb, hade passat som staff!

+rep

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka