Nekad Yuri! | Ansökan till Servervakt I QT I

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Yuri!

Icke Medlem
Meddelanden
5
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Theodor

Vad heter du på discord? Donken Tedde#5960

Ange ditt födelsedatum 29 Juli 2008

Beskriv din dagliga aktivitet. Måndag 15.30 - 23.00
Tisdag 15.30 - 23.00
Onsdag 15.30 - 23.00
Torsdag 15.30 - 23.00
Fredag 15.30 - 03.00
Lördag 10.00 - 03.00
Söndag 10.00 - 00.00
Har träning på tisdag och onsdagar.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Jag har varit medlem på unive i snart 2 år.

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) 3 bans har jag. (går inte att bifoga bild)

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. Jo en servervakt har en uppgift att hjälpa alla staffs med mindre problem som t.ex. Slåss på piren eller tjuvkopplar på piren, att vara servervakt är som att vara en liten staff fast man hjälper bara till och bannar/kickar folk som man stöter på som gör regelbrott istället för att åka runt i noclip och specca folk. När du är servervakt så har du ett par kommandon om du kan använda som är t.ex. /svban eller så kan man använda sig av /kick om det är mindre regelbrott, En till sak man kan göra för att underlätta att banna/kicka är att man skriver in kommandot /toggleid och när man gör det så kommer allas Id upp istället för att behöva använda PG DN. En viktig sak när man har /toggleid på är att man värkligen inte ska ha på det undersenarion för då kan det räknas som abuse, abuse är något som verkligen inte är bra och om man gör det så kommer man få konsekvänser. Men du ska dock ha på /toggleid (om du vill) på t.ex. Torget eller piren där du vet att det kan finnas folk som bryter mot regler eller inte kan bete sig. När man ska banna någon i detta fall så säger vi att en person springer runt på piren och slår alla så måste du först klippa och vara säker på att du har ett klipp över regelbrottet som hen har gjort och sen kan du banna, om du inte har ett klipp när hen gör ett regelbrott så kan du för det första få konsekvenser och personen som du bannade kommer att bli unbannad för att du inte har något bevis på att personen gjorde regelbrott.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jo jag vill bli servervakt på servern för att jag vill hjälpa alla staffs och ge dom ett änklare arbete så att dom inte behöver åka runt på piren och specca när det finns mycket viktigare saker som dom kan göra. Alltså så vill jag bara underlätta för staffsen och jag vill samt kunna rensa av lite folk som inte kan bete sig och folk som bryter mot regel brott, Jag vill också bli det för att jag stöter nästan alltid på folk som lallar eller bara allmänt inte kan bete sig och då vill jag kunna göra något åt saken, Just nu varje gång jag ser något så tar jag id och skickar in till staffs i /report, När jag gör det så brukar det näst in till alltid ta över 2 minuter och det är för långt tid för då kanske han redan har förslvunnit. Sammanfattat så vill jag bara allmänt hjälpa till och underlätta för staffsen så att dom kan ängna sin tid åt viktigare saker som t.ex. support, bankrån, butiksrån, eller till och med kriminella gängkrig eller något liknande. att hjälpa staffsen och underlätta för dom kommer att leda till fler folk som hjälper till i support eller fler folk som hjälper till i /report och sådant, så att vara servervakt hjälper inte bara staffs utan det hjälper också vanliga medlemar/icke medlemar som behöver hjälp.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Jo korruption och abuse är väldigt seriöst och är något som man värkligen inte ska göra, om man gör något som är abuse så kommer man att få konsekvenser och det kommer inte vara så kul eftersom det kan leda till både ban och att man blir av med sin servervakt, att abusa och vara korrupt kan innebära en massa olika saker, när man abusar så betyder det att man använder sin makt för att vinna i ett senario eller något annat, Alltså bara använda makten som en fördel som jag nämde tidigare så är det abusa att ha /toggleid på i senario men det är helt okej att ha det på när man är på piren eller torget eller något annat allmänt ställe. Om det skulle vara så att man har /toggleid på innan ett senario och sen blir det ett senario när du fortfarande på så får man absolut inte glömma att stänga av det för då kan man få konsekvenser. En till sak som klassas som abuse är att man t.ex. kickar eller bannar någon mitt i ett senario för att kunna vinna det eller något liknande. En till sak som också är abuse är att göra /revive och det är ett kommando man värkligen inte ska använda ofta, detta kommando är bara till för när du eller någon annan har t.ex. buggat under marken och dött eller något liknande, Jag vet inte riktigt längre men förut så var man tvungen att också klippa när man revivar folk eller dig själv men har ingen anning om det är kvar eller inte, att använda /revive i fel tillfälle kan och kommer tillslut att leda till konsekvenser och det är något man värkligen ska undvika. Så du ska inte reviva någon som skriver till dig att hen dog av bugg eller något liknande utan att personen eller du har klipp på att hen dog av bugg.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka