Accepterad younes10 | Ban Överklagan [trakke]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

younes10

Medlem
Meddelanden
284
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199023609412/

Ditt Hex-ID: 11000013f615644

Vad är din discord tagg? smartelm1589 blev bannad ig

Vem var det som bannade dig? trakke._ och issa

Bild på banmeddelande: adawdawdawdaw.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig eftersom jag bröt mot flera viktiga RP-regler. När poliserna riktade flera vapen mot mig och jag ändå valde att köra därifrån blev det grov Fear RP från min sida. Jag visade inte den rädsla eller försiktighet som en vanlig person hade gjort i en sådan situation. Jag reagerade inte heller på skadorna jag borde ha fått, och det gjorde hela scenariot orealistiskt. Det förstörde även upplevelsen för poliserna och andra som deltog i RP:t. Jag märker också i efterhand att jag undvek socialt RP, vilket gjorde det svårare för andra att spela vidare med mig. När flera sådana misstag händer samtidigt förstår jag att staff tar det mer på allvar. De vill ju hålla en bra nivå på servern och se till att alla följer reglerna. Jag tror också att det såg ut som att jag inte försökte rätta till situationen, utan bara fortsatte som om inget hade hänt. Det gör att RP:t faller sönder och det blir svårt för andra att fortsätta spela sin roll. Därför bannade de mig nog, både för att markera att jag måste följa reglerna och för att hålla servern rolig och realistisk för alla. Jag fattar nu varför de tog beslutet, och jag kan tänka igenom vad jag gjorde fel så jag kan komma tillbaka med bättre RP.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan jag blev bannad var jag mitt i ett RP-scenario där polisen hade stoppat mig. De hade flera vapen riktade mot mig och gav tydliga kommandon om att jag skulle kliva ur bilen och samarbeta. I stället för att följa deras order började jag tveka och tänkte att jag kanske kunde köra därifrån ändå. Jag ignorerade helt den fara min karaktär egentligen stod inför. Trots att poliserna stod nära bilen och ropade åt mig valde jag att trycka gasen i botten och köra iväg. När jag körde gjorde jag det utan att reagera på att min karaktär egentligen var skadad sedan tidigare, så jag spelade inte ut några smärtor eller hinder som RP-mässigt borde ha funnits. Polisen började jaga mig, men jag fortsatte köra som om inget hänt. Jag engagerade mig inte i något socialt RP utan var bara fokuserad på att fly, vilket förstörde hela scenariot som de försökte bygga upp. Mitt beteende gjorde situationen helt orealistisk. Strax efter att jag kört iväg kom ett meddelande från staff där de drog mig ut ur scenariot. Några sekunder senare fick jag bannern. Det var precis så det hände.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag kan ärligt säga att det inte var en felaktig ban. Det var jag som gjorde fel.
Jag bröt mot reglerna för Fear RP när jag körde iväg trots att flera poliser riktade vapen mot mig. Jag reagerade inte på skador och jag följde inte RP-flödet. Det gjorde att situationen blev orealistisk och att andra spelare inte kunde fortsätta RP på ett bra sätt. Staff bannade mig för att jag inte spelade korrekt, och det beslutet kan jag förstå när jag ser tillbaka på vad som hände.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad tidigare, och varje gång har det lärt mig något viktigt. Min första ban handlade mest om att jag var ny och inte riktigt förstod hur seriöst RP skulle spelas. Jag tog den bannen som en väckarklocka och började läsa reglerna ordentligt. En annan gång blev jag bannad för dåligt beteende i ett stressigt scenario, och då insåg jag hur viktigt det är att hålla lugnet och låta RP gå sin väg även om det inte går som jag vill. Jag har också haft en varning för att jag inte följde socialt RP tillräckligt, och det fick mig att förstå hur viktigt samspelet mellan spelarna är. Varje ban och varning har lärt mig mer om serverns regler och vad som förväntas av mig. Jag har jobbat på att bli bättre, lyssna mer, och inte stressa fram beslut som förstör ett scenario. Numera försöker jag alltid sätta RP före allt annat, oavsett situation. Jag har blivit mer noggrann med Fear RP, med skaderp och med att ge andra spelare utrymme att spela ut sina roller. Tidigare missar gjorde att jag idag har mycket bättre koll på hur jag ska bete mig i olika scenarier. Jag har förstått att staff bannar för att hålla servern bra, inte för att straffa. Och tack vare de tidigare bans jag fått har jag blivit en mycket tryggare och mer respektfull spelare.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat göra mycket annorlunda i den situationen. Det första hade varit att faktiskt stanna bilen direkt när polisen riktade vapen mot mig. Jag borde ha lyssnat på deras kommandon och spelat ut den rädsla som min karaktär borde ha känt. Jag borde också ha reagerat på skadorna jag hade och spelat ut dem i stället för att ignorera dem helt. Om jag kände mig osäker eller stressad kunde jag ha tagit det lugnt, andats och följt RP i stället för att försöka fly. Jag hade också kunnat försöka kommunicera mer och vara öppen för socialt RP så att poliserna fick en chans att bygga vidare på scenariot. Jag borde ha tänkt mer på helheten och hur mina handlingar påverkade alla andra i situationen. Jag kunde även ha valt att rollspela mer realistiskt och satt RP framför mina egna impulser. Om jag hade gjort allt detta hade scenariot blivit bättre, mer seriöst och mer respektfullt för alla inblandade. Jag tar med mig detta tills nästa gång så att jag inte gör samma misstag igen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? ja

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka