Inaktuell younes10 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

younes10

Medlem
Meddelanden
284
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? younes

Ditt discordnamn: mff110/ kusemak

Ange ditt födelsedatum 18 Februari 2010

Varför ska just du bli staff? Jag tycker jag skulle passa som staff eftersom jag alltid är aktiv och gillar att hjälpa andra. Jag försöker alltid hålla stämningen positiv och peppa folk runt omkring mig. När problem dyker upp så stressar jag inte, utan försöker lösa det på ett schysst sätt. Jag är noga med reglerna men ändå flexibel, så alla kan ha kul utan att det blir kaos. Folk brukar säga att jag är lätt att prata med och att jag lyssnar på vad andra har att säga. Jag gillar att ta ansvar och ser till att saker blir gjorda ordentligt. Jag är inte rädd för att säga ifrån när det behövs, men gör det alltid på ett respektfullt sätt. Sammanfattningsvis tror jag att jag kan bidra med både energi, engagemang och trygghet som staff.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker ibland att kommunikationen kan vara lite rörig, folk vet inte alltid vart man ska vända sig. Vissa regler känns onödigt krångliga och kan göra det svårt att hänga med. Det händer att folk inte lyssnar riktigt när problem tas upp, vilket kan kännas frustrerande. Ibland saknas tydliga instruktioner för nya medlemmar, så man får lista ut saker själv. Vissa kan känna sig utanför eftersom det inte alltid finns aktiviteter för alla. Tekniken i vissa system krånglar också ibland, vilket tar onödig tid. Det skulle vara bra med mer engagemang från alla staff när det gäller att hålla stämningen positiv. Men annars tycker jag att det är en bra plats, bara vissa saker kan förbättras.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Först och främst skulle jag försöka lyfta frågan med resten av Staff-teamet så alla är med på vad som behöver fixas. Vi kan sätta upp tydliga rutiner för hur vi kommunicerar med medlemmarna. Jag skulle se till att alla nya medlemmar får bra info direkt, så ingen behöver lista ut saker själv. Vi kan också kolla vilka regler som känns onödigt krångliga och diskutera hur vi kan göra dem enklare. När tekniken krånglar skulle vi hjälpas åt att lösa problemen snabbt eller hitta alternativa lösningar. Jag tror det är viktigt att vi aktivt peppar alla och ser till att ingen känner sig utanför. Vi kan också ha regelbundna team-möten för att följa upp vad som funkar och inte. Tillsammans kan vi göra Unive mer organiserat, tydligt och roligt för alla.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt handlar mycket om att vara respektfull mot alla och behandla folk schysst. Det betyder också att följa reglerna och se till att saker blir gjorda på rätt sätt. Man ska kunna hålla lugnet även när det blir stressigt eller kaos. Det handlar också om att lyssna på andra, ta deras åsikter på allvar och kommunicera tydligt. För mig är det väldigt viktigt att agera professionellt eftersom det visar att man tar sitt ansvar på allvar. Det hjälper också teamet att fungera bättre och skapar trygghet för alla medlemmar. Jag försöker alltid vara konsekvent, så folk vet vad de kan förvänta sig av mig. Sammanfattningsvis tror jag att professionalism gör hela upplevelsen bättre för både medlemmar och teamet.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag skulle börja med att planera min tid så att jag vet när jag jobbar som staff och när jag kan fokusera på RP och mitt privatliv. Det är viktigt för mig att inte bränna ut mig, så jag försöker hålla tydliga gränser. Jag kan sätta upp fasta tider för staff-ansvar, så det inte krockar med RP eller andra grejer. När jag är på staff-jobb fokuserar jag helt på det, och när jag loggar ut tar jag paus för att göra annat. Jag tror det hjälper både mig och teamet om jag är utvilad och närvarande. Jag kan också kommunicera med övriga staff om jag behöver hjälp eller byta pass. På så sätt blir det rättvist och alla får bra support. Sammanfattningsvis handlar det om planering, tydliga gränser och att prioritera rätt saker.

Hur länge har du spelat på Unive? 2-3 år

Har du tidigare erfarenheter som staff? ja shortlist

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? nej

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka