Nekad Yeetie | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Valter1

Icke Medlem
Meddelanden
45
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Valter

Ditt discordnamn: Yeetie#4595

Ange ditt födelsedatum 11 April 2008

Varför ska just du bli staff? Ni ska välja mig eftersom att jag kommer att hjälpa till servern både på FiveM, Discord och Forumet. Jag tror att jag har bevisat att jag kan ta ansvar eftersom att jag klarade av att vara servervakt innan wipen, jag har haft två bans, en svban och en 2 dagars ban. Båda ångrar jag och jag har lärt mig av dem misstagen. Jag gjorde en ansökan för någon vecka sedan, då jag gick vidare till muntlig. Då hoppas jag att jag får en till chans så får jag utveckla mina svar vid den muntliga. Jag kommer att hjälpa till i servern genom att hålla koll vad våra medlemmar och spelare gör på servern. Jag kommer att göra så att serverns genomsnittliga rp blir bättre, jag kommer hjälpa till och lära andra vad konceptet med rp är. Just nu har jag varit servervakt ett tag innan det blir wipe, men istället för att bli det igen har jag satsat på att bli Staff. Jag vill det för att jag har börjat tycka att specca är roligt, det har jag börjat känna eftersom att jag har sett på många streams där folk speccar, min kompis tilldelade lite information när han var Staff. Till exempel vad man ska tänka på, alla kommandon, hur man lär ut rp och betydelsen. Jag tror att jag har fått relativ mycket kunskap från det. Det är säkert svårare än det ser ut, fast jag har lätt att lära mig och lätt att lära ut. Jag har nog inget mer att säga vid denna punkt och jag hoppas att ni godkänner den!

Det som får mig att ansöka till Staff är att jag vet att jag kan de flesta sakerna en Helper gör. Min kompis var Helper i mars och han sa att det var roligt, så då tänker jag att det skulle kanske vara ganska kul att testa nånting nytt och inte bara rp:a. Jag var servervakt ett ganska bra tag innan det blev wipe, och jag tyckte att jag gjorde ett bra jobb. Men nu tänker jag att jag vill utveckla mig så jag kan göra fler saker, t.ex. som att specca. Jag tittade lite när min kompis gjorde det, jag verkade förstå det mesta och nu vill jag testa det själv! Jag tror jag är kompetent för det mesta en Helper gör, jag kan alla kommandon tror jag, jag är bra på att lära mig och andra personer saker, jag är bra på att ta order och göra som jag ska, hjälpa till. Nu när jag tror att jag kan det mesta som en Helper gör, kan jag testa det själv och inte bara titta på streams när folk gör det. Jag vill kunna hjälpa till i scenarion som blir fel, ifall det är ett rån och en gissla skriker n-ordet är det permanent ban/sqlban [id] 0. Då blir den permanent avstängd från servern, men den kan göra en överklagan och den kanske blir godkänd. Jag vill också få bort spelare som inte rp:ar bra eller realistiskt, och den vanligaste saken där tror jag är Powergaming, t.ex. när folk inte rp:ar på krockar, om man bromsar in hårt, eller om man blir skjuten MED skottsäkerväst, man reagerar ju fortfarande. Men de första två ska vara lite mindre straff, typ en /m [id]. En annan sak som jag tycker är tråkigt är när man tar sönder bilen varje dag och för man kör som en galning inne i staden. Jag tycker att det behövs mer hjälp med att specca inne i staden, hur folk kör med mera. Om man kör 120 och kan kontrollera det, fine. Medan om man kör 200 på ett mycket trafikerat område där det är 99% att du krockar, och i verkligheten dör. Ska det bli lite hårdare straff än en /svban. För jag tycker det förstör rp:n väldigt mycket, och om folk kör normalt och inte är idioter i trafiken tror jag rp:n skulle bli mycket bättre i iallafall trafiken. Det som skulle bli bättre i skott scenarion, t.ex. om två gäng har gängkrig och det blir skottlossning, ser jag väldigt många som inte ens reagerar när folk skjuter än, även fast den har skottsäkerväst. På riktigt ramlar man ju kanske om man blir skjuten med skottsäkerväst, fast när folk inte ens reagerar är det sjukt orealistiskt och det borde folk bli bättre på. En till sak i skottscenarion är att folk skjuter tills det blir en animation på crosshairet så de vet att den är död, fast något sådant finns inte i riktiga livet. Så jag tycker att man antingen ska skjuta några skott till så karaktären är 100% säker, men om det kanske är en driveby lägger man några skott, kanske träffar, kanske inte träffar. Men då är ju inte ens mål att döda, utan bara skrämma eller hota. Så det tycker jag många borde bli bättre på och det ska bli lite hårdare straff. Det är egentligen det, så sammanfattningsvis så vill jag förändra rp:n på dem sätten jag skrev, för det kommer bli en mycket bättre förändring.

Som sagt vill jag jobba med att folk ska utveckla rp:n i trafiken, att man rp:ar på hastiga tvärbromsar, för att irl hade man inte bara suttit helt still om den åker från 200 till 50 km/h, det blir ju till och med en animation i karaktären, och då är det ju jävligt orealistiskt att man inte säger något även fast spelet antagligen vill att man ska säga något. Och när folk åker 200 på motorvägen, det är ju få bilar, men det är ju ändå orealistiskt att åka över 120 på en motorväg. De flesta åker kanske 60 för att det är mycket svårare att köra irl än i spelet. Och alla kan ju inte vara top driver. Så jag tycker att man ska sänka hastigheten överallt om det inte är ett scenario. Och det är värre inne i staden, för där är det fler objekt och svårare att köra. Och då ska man ju inte köra ens 100. Det är ju kanske inte så roligt att köra ”långsamt” men det skulle bli mer realistiskt och då hade färre krockar inträffat. För jag tycker det är skumt att folk krockar hela tiden. Jag tror att min bil aldrig har krockats och jag har haft den i ett halv år, på riktigt alltså. Vi har aldrig behövt åka till en bil firma. Medan när folk kör bil på spelet krockar de varannan minut. Det är lite skumt, för de har så bra självförtroende och kör 300 inne i stan. Jag tycker också att man ska skaffa ett annat uttryck än att säga att man ska gå och lägga sig, för hälften av alla sover hela dagen isåfall och jag tror det hade varit ganska skumt. Så om alla hjälps åt att hitta något annat ord för det hade det blivit mycket mer realistiskt. Jag vet, jag pratar inte så mycket om reglerna nu, mest om rp:n, men det är för att jag tycker att det borde bli mer bestämd regel vad Powergaming betyder och att köra 200 är ganska Powergaming, jag vet. Jag kör oftast över 200 på motorvägen men det är för att alla andra gör det, och rp:n skulle bli mer orealistiskt om ett fåtal kör lagligt och resten kör 200+. På en motorväg kör man sällan 100 om det inte är ganska tomt. Men då kör man oftast 80-100 inte över. Och då tänker jag att man kanske ska sänka hur mycket det står att bilarna går. Och att det tar 5 min att komma upp i 200+ för det gör det på riktigt. Om det inte är en skit snabb bil. Men de åker oftast inte så snabbt i verkligheten, de används också sällan. Man kanske har en Bugatti Chiron, men kör runt i en Audi rs5. För att man VILL inte krocka den och det blir grymt dyrt. Det är inte som att man har en extra v8 i bakluckan. Om man reparerar bilen kanske den ska gå 50 kilometer i timmen långsammare om den inte är lagad av ett proffs. För som sagt har man inte 100 extra motorer i en låda i bakluckan. Det är typ det som måste utvecklas på servern, jag kanske märker något annat. Men detta är nog det som händer mest.

En till sak är att jag är på mitt landställe nu, jag kommer hem 7 augusti men jag ska kanske åka upp till min mormor och morfar, och då är jag otillgänglig en vecka till. Då kommer jag hem den 14 augusti! Jag har nog inget mer att säga vid denna punkt och jag hoppas att ni godkänner den!

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Jag kommer att vara inne så ofta jag kan, både på Discord, på Forumet, men också ingame. Ungefär dessa tider är jag online:

Discord:
Vardagar: Måndag - Fredag Ungefär: 14:30 - 23:00
Helger: Lördag - Söndag Ungefär: 09:30 - 00:00
Lov (Hemma): Måndag - Söndag (Ungefär): 10:30 - 00:00
Lov (Borta): Måndag - Söndag (Ungefär): 10:30 - 00:00

Forumet:
Lov (Borta): Måndag - Söndag (Ungefär): 10:30 - 00:00

Ingame:
Lov (Borta): Måndag - Söndag (Ungefär): ______

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har varit medlem sedan 2022-01-14. Men spelade lite innan det, typ i april 2021.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nej, jag har inga erfarenheter vad en Helper gör. Men jag var servervakt innan wipen och jag har tagit del när min kompis speccade. Och då lärde jag mig en del! Jag kan alla vanliga kommandon. Jag kan alla Servervakt kommandon. Jag kan alla Staff kommandon.
Så jag kan alla kommandon!

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Jobb, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag vill helst inte jobba i support eller donation, för då måste jag vara ingame för att kunna spawna in saker och just nu är jag bara tillgänglig på Discord och Forumet, så jag kan inte vara ingame och spawna in saker! Dock som Rp, Jobb och Kriminell kan man vara i forumet och titta ansökningar ofta!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka