Nekad Xgamer | Ban Överklagan [BG]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Xgamer

Icke Medlem
Meddelanden
22
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199040154034/

Ditt Hex-ID: 1100001405dc9b2

Vad är din discord tagg? stolpeee

Vem var det som bannade dig? bubblegum

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2024-12-19 210015.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag förstår att jag blev bannad på grund av att jag under en specifik situation använde ett olämpligt ord som inte bör förekomma under några omständigheter. Jag inser nu att sådana ord kan vara stötande och skadliga för andra spelare och att det bryter mot spelets regler och communityns värderingar. Jag vill förtydliga att det var ett ogenomtänkt misstag från min sida, och jag ångrar djupt att jag valde att uttrycka mig på det sättet. Jag förstår nu att mitt val av ord inte bara var olämpligt, utan också stred mot de riktlinjer som finns för att skapa en respektfull och säker miljö för alla spelare. Jag vill försäkra er om att detta inte är något jag kommer att upprepa i framtiden och att jag har lärt mig av situationen.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Just innan jag blev bannad inträffade en situation där jag blev skjuten av medlemmar i min allians, som sedan lämnade min kropp på en plats "för skojs skull". Jag förstod deras handlingar som ett skämt, men jag tyckte inte alls att det var roligt. Jag kände mig både frustrerad och förnedrad över att bli behandlad på det sättet av personer jag var i allians med. Denna känsla av svek och ilska fick mig att reagera på ett sätt som jag senare förstod var olämpligt. Efter denna händelse loggade jag ut för att ta en paus och bearbeta situationen. Kort därefter upptäckte jag att jag blivit permanent bannad från spelet. Jag förstår nu att min reaktion, särskilt om det var i form av olämpliga ord eller beteende, var vad som ledde till bannen. Jag inser att jag borde ha hanterat min frustration på ett mer konstruktivt sätt istället för att reagera negativt.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag inser nu att det var jag som gjorde fel genom att använda ett olämpligt ord, vilket verkligen inte är acceptabelt och bryter mot spelets regler. Därför anser jag inte att bannen var felaktig. Jag förstår att mina handlingar hade konsekvenser, och det var mitt eget val att uttrycka mig på ett olämpligt sätt. Jag är medveten om att detta inte är något jag kan ursäkta, och jag har lärt mig av detta misstag och lovar att jag aldrig kommer att använda sådana ord igen.

Bakgrunden till min frustration var att en medlem i min allians tog mitt vapen, som jag hade stashat, och sedan nekade att ha tagit det, trots att det var ganska tydligt att han hade gjort det. Efter detta blev jag skjuten av min allians en bit ifrån deras gänghus, och min kropp lämnades där utan respekt. Jag förstår att det var en svår situation för mig känslomässigt, men jag borde ha hanterat min frustration på ett mer konstruktivt sätt.

Det här var inte första gången som sådana saker inträffade, eftersom jag även blev utsatt för samma typ av behandling tidigare, både mot mig och en annan medlem. Jag förstod då att detta inte var acceptabelt, och jag kontaktade supporten som påpekade att sådant beteende inte får upprepas. Tyvärr fortsatte vissa personer att agera på samma sätt, vilket ökade min frustration ytterligare. Jag är dock medveten om att det inte rättfärdigar mina handlingar, och jag erkänner att mitt ordval var helt fel.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja, jag har blivit bannad tidigare för ett olämpligt namn, men det var ett missförstånd. Det visade sig att min bror hade använt min dator och registrerat ett namn som inte var lämpligt. Jag förstår nu att det var mitt ansvar att säkerställa att ingen annan använde mitt konto eller ändrade något utan att följa reglerna, och jag tog ansvar för att förklara situationen till supporten. Jag blev unbannad samma dag efter att det blev tydligt att det var ett misstag, och jag har verkligen lärt mig av den erfarenheten. Jag har inte upprepat något liknande sedan dess och har varit mer uppmärksam på att följa reglerna ordentligt för att undvika sådana missförstånd.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag inser nu att jag hade kunnat hantera situationen mycket bättre. Istället för att använda min ilska och uttrycka mig med extremt olämpliga ord, hade jag kunnat försöka prata med de personer jag var oense med och hitta en lösning på ett mer konstruktivt sätt. Jag var väldigt arg och frustrerad eftersom de tog mina vapen, dödade mig och lämnade min kropp, vilket fick mig att känna mig förnedrad och förrådd.

Men nu förstår jag att sådana reaktioner bara leder till mer konflikt och negativa konsekvenser. Jag borde ha tagit ett steg tillbaka, andats och försökt kommunicera lugnt och respektfullt istället. Det finns alltid andra sätt att lösa sådana situationer utan att bryta mot reglerna eller skapa dålig stämning. Jag har verkligen lärt mig av detta och lovar att i framtiden kommer jag att hantera sådana situationer på ett mer mognare och respektfullt sätt.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig väldigt mycket efter min ban, särskilt när det gäller att kontrollera mina känslor och använda ett respektfullt språk. Jag har insett att det aldrig är okej att använda extremt olämpliga ord eller förolämpningar, oavsett hur frustrerad eller arg man är. Det är mycket bättre att prata på ett vanligt och respektfullt sätt, och att försöka lösa konflikter med lugn och förståelse istället för att låta ilska styra mina ord.

Jag förstår nu de verkliga konsekvenserna av mina handlingar och inser att mitt val av ord inte bara var olämpligt utan också skadligt för gemenskapen och spelets miljö. Jag känner verkligen att det var dumt av mig och ångrar det. Jag lovar att det aldrig kommer att hända igen, under några omständigheter. Jag har också förstått att det handlar om att skapa en bättre atmosfär för alla spelare, och jag är fast besluten att agera mer moget och ansvarsfullt framöver.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja jag förstår

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka