Nekad willboww | Beslut Överklagan [BG]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

willboww

Medlem
Meddelanden
107
Reaction score
4
Ditt discord namn: willbow0017

Ditt Hex-ID: 1100001185b02fe

Vad för typ av beslut gäller det? ban i 5 dagar samt 1 krim varning

Vem/vilka tog beslutet? happyx och bubbelgum

Varför tror du själv att beslutet togs?

Jag tror att beslutet togs för att jag tillsammans med tre andra hoppade ut mot två enskilda poliser som befann sig vid en gripen vän till oss. Polisen hade precis skjutit ner vår vän, och efter det stannade två poliser kvar vid kroppen.

Vi var ett gäng som satt i en bil på avstånd och såg vad som hände. Föraren av bilen är en nära vän till personen som blev skjuten av polisen, så när de andra polisbilarna lämnade platsen och det bara var två poliser kvar, valde vi att göra en snabb in och ut. Föraren hoppade ut, riktade vapen och sa åt poliserna att ta upp händerna. Jag hoppade då snabbt ut ur bilen, tog upp kroppen och vi åkte till krimsjukhuset.

I efterhand förstår jag att poliserna satt och försökte ge vård till personen men det var inget vi kunde se tydligt från vårt perspektiv. För oss såg det ut som att de bara satt kvar för att gripa folk i väntan på sjukvårdare.

Hur är beslutet felaktigt?
Jag förstår att scenariot blev konstigt.. Men jag tycker att straffet var för hårt i tankte på det jag faktiskt gjorde. Jag var endast ute i några sekunder för att ta upp kroppen och åka till sjukhuset, jag sköt inte direkt, utan försökte bara rädda vår vän.

Jag tycker också att vi borde ha fått chansen att förklara vår sida i supporten innan en ban sätts. Det hade hjälpt att reda ut från båda våra sidor. speciellt eftersom vi gjorde detta utifrån den information vi hade i stunden.

Bifoga bevis och länkar som är relaterade till ärendet: Jag har ej klipp till detta scenariot men tar klippet från deras perspektiv. Tänk på att vi inte kunde veta att de vårdade personerna som var nere. utan det såg annorlunda ut för oss. https://cdn.discordapp.com/attachme...a4bf751c92a375bd0d604f67ea99ad890ffc5cd0b8b2&

Förstår du att vi kommer att stänga din överklagan ifall beslutet ej är felaktigt? Ja

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka