Ej Antagen west_gath | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

west_gath

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
18
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Loke

Ditt discordnamn: _west_

Ange ditt födelsedatum 23 Juni 2008

Varför ska just du bli staff? Varför jag vill bli staff beror på mitt intresse av att aktivt delta i staff teamet och hjälpa servern. Jag kommer se till så att mina uppgifter sköts på ett så professionellt och noggrant sätt. Att vara opartisk är något jag prioriterar högt, och jag tar mig tid att noggrant överväga alla beslut. Jag har förmågan att sätta mig in i båda sidors perspektiv och fatta rättvisa beslut utifrån det. Mitt engagemang för att upprätthålla en hög standard på servern är något jag också prioriterar högt, jag är redo att bidra med min kunskap och entusiasm. jag kommer också att vara en positiv förebild för nya medlemmar i rp:n jag kommer också att bidra med glädje då jag tycker att man ska alltid kunna ha kul. Mitt mål är att bilda en stark gemenskap och fortsätta sprida glädje då det är det jag har känt sedan jag började spela på unive.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag personligen tycker att allt sköts bra på Unive, då servern är välskött med tydliga och effektiva regler. Dock tycker jag att vissa regler inte följs så bra hos vissa spelarel, särskilt när det gäller situationer som bilolyckor där spelare ibland ignorerar konsekvenserna som går under powergaming där det står att man ska rp:a på skador men istället så fortsätter vissa att spela på som inget har hänt. till exempel så såg jag en bil flyga in i vägg i 200km/h och dom fortsatte köra vidare, jag tycker detta inte är så realistisk och eftersom serverns främsta mål är att bygga på realism så tycker jag att detta inte funkar så bra. Och såklart finns det gånger då det sker d-sync och det är förstårligt men det händer inte så himla ofta. Jag anser att det är viktigt att spelare följer reglerna för att bibehålla realismen. Till exempel, om man av misstag kör in i en vägg, kan man använda kommandot /me eller använda röstchatt för att kommunicera detta. Sen märker jag också att det pratas mycket halv ooc samt ooc ingame vilket jag också vill förbättra.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Ett förbättringsområde som jag och resten av staffteamet kan identifiera är behovet av tydligare kommunikation kring regler och dess effekter på rpn. Genom att vi som staffs kan vara tydliga på att reglerna ska följas annars riskerar man att bli bannad för regelbrott, till exempel på att rp:a på skador kan vi vara tydliga med spelarna till exempel genom att prata med om i samtal eller skriva ett meddelande till dom föra tt påminna dom om regeln. Men om det är ett grovt regelbrott så skall vi banna spelare för till exempel powergaming. . Genom ökad kommunikation och diskussion inom staff teamet kan vi komma överens om olika strategier för att förbättra rp:n. Det inkluderar att regelbundet påminna spelarna om att det är viktigt att rapportera regelbrott och att vi kan visa exempel på hur man kan skapa roliga och sociala situationer istället för till exempel att bara skjuta. Om vi märker att en spelare gör upprepade regelbrott kan vi agera genom att till exempel tillfälligt stänga av spelaren för att uppmärksamma och visa att spelaren gör fel

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Det grundläggande för att utföra ett gott arbete är hur man agerar. Genom att visa professionalism underlättar man arbetsprocessen och minskar risken för missförstånd. För mig är det av betydelse att handla på ett sätt som tyder på säkerhet och förmåga att kommunicera klart och tydligt. En professionell approach innebär att vara behärskad, ärlig och mogen. För att agera på ett professionellt vis krävs det kunskap om ämnet, följa regler och ha förmågan att samarbeta effektivt. Att vara professionell innebär att hålla en hög standard av kompetens.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer att prioritera staffarbetet före rp:n men jag kommer också att rpa lite när det är mindre spelare inne. Jag kommer att hålla koll på forumet när jag tillexempel inte kan vara tillgänglig ig eller i support. Jag går i skolan men inte jättesent och vissa kvällar och dagar jobbar jag också. Men jag kommer se till så att jag har tid att lägga på staff arbete. Sammanfattningsvis så kommer jag hitta en balans mellan staff arbete och mitt privatliv. Vissa dagar blir det mer staffarbete och andra mindre. Men när jag är inne och gör mitt jobb så kommer jag jobba effektivt.

Hur länge har du spelat på Unive? 26 mars 2024

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har tidigare erfarenheter som admin på en annan relativt stor rp server

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? RP

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka