Inaktuell Wejtze | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Wejtze

Icke Medlem
Meddelanden
25
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 7 Oktober 2007

Vad heter du på discord? Wejtze#0720

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 221

Hur aktiv kommer du att vara? Helger/lov = 5-9 timmar

Vardagar = 2-4 timmar

Vad heter du? Karl Ballerinakaka

Hur gammal är du? 24

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja jag är simkunnig.

Varför vill du bli polis? Jag vill jättegärna bli polis för min mamma är polis och jag älskar henne så jag vill kunna göra klart det min mamma inte gjorde klart hon drog in mig till stationen och visade mig rund när jag var liten och gav mig intresset till polisen. Men jag tycker också att det verkar väldigt spännande och roligt men också lite läskigt ibland. Jag har ända sedan liten viljat blivit någonting som t.ex polis eller advokat. Eftersom att då hjälper man oftast person eller åtminstonde försöker hjälpa personer. Jag tycker just polis låter spännande eftersom att varje dag händer någonting nytt, och man får vara ute och patrullera och prata med personer och kanske till och med gripa någon.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Det viktigaste tycker jag är att alltid respektera alla vem du än pratar med och att kunna förebygga brott mot lagen. Jag tycker det är fel att folk ska bli behandlade olika pga deras ursprung, religion, hudfärg eller sexualitet så det är väldigt viktigt att alla blir behandlade likadant. En annan viktig grej är att man ska alltid kunna patrullera med alla i poliskåren. Det är även viktigt att hålla staden i säkerhet med folk som vill ta självmord, person rån, bank rån och butiksrån. Jag tycker det är väldigt viktigt att kunna prata med folk om någon har tankar om kring någon ting som någon gjort fel eller liknande. En till viktig grej är att alltid hålla alla civila så säkra som möjligt i staden!

Vad vet du om yrket i helhet? Jag vet ganska mycket eftersom att jag har varit med och kollat från håll i olika scenarion vid butiksrån när gisslor har varit inblandade och när det har blivit biljakt. Jag har även sett och hört när det har varit skottlossningar. Men jag vet även vad man kan jobba som när man jobbar som polis tex yttrebefäl, inrebefäl, inspektör, assistent, fyraårs assistent, kommisarie och en massa mera grejer. Jag har även varit och intervjuat olika poliser eftersom jag jobbar som reporter då har dom bland annat sagt att livet som polis kan vara stressigt när man kanske stormar hus eller är vid ett butiksrån eller bankrån. Men han sa också att det var det roligaste yrket han någonsin haft.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har inte riktigt några tidigare erfarenheter inom polis yrket men jag har dock jobbat på Falck och trygghansa. Jag blev ganska högt uppsatt när jag jobbade på Trygghansa. Men när jag jobbade på Falck så fick jag äran att förflytta en bil från ett illegalt street race till en polis station som polisen hade lagt beslag på. Jag har ändå varit med lite runt polis omkretsen. Men annars har jag inte så mycket erfarenheter inom polis yrket, eftersom att detta är den staden jag har bott i längst.

Hur är du som person? Jag som person är väldigt lugn och öppen om någonting har hänt. Jag kan hantera stressiga situationer på ett väldigt bra sätt enligt många. Jag är också väldigt positiv och kan alltid prata med folk och är en väldigt bra lyssnare men också en bra pratare om så behövs. Jag ser alltid alla från deras bästa sida. Jag är inte så fördomsfull. Jag tycker även att jag är väldigt öppen med alla kan hålla bra konversationer med alla och kan alltid pratas med när som helst.

Är det något vi bör veta om dig? OOC: Jag är bra på att använda /me på ett bra sätt. Jag behåller en hög nivå på mitt rollspel. IC: Mitt temperament är långt och mitt tålamod är också väldigt bra. Men min bästa egenskap är nog att jag är väldigt snäll och vänlig mot alla oavsett vad. Jag har även jobbat inom sjukvården så jag vet hur man anväder rakel och radion.

Senast ändrad:
Tillbaka