Nekad W7S | Polismyndigheten Ansökan [Pilot]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

W7S

Icke Medlem
Meddelanden
3
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 18 Juli 1998

Vad heter du på discord? B O S S#2021

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 589 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? måndag-fredag 3 timmar
Lördag-Söndag 5 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? så fort jag kommer hem från gymnasiet

Hur många timmar har du på FiveM? 589 timmar

Vad heter du? SHARIF

Hur gammal är du? 24

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill utvecklas och ta hand om staden, jag vill hjälpa alla männsikor som behöver hjälp. mitt dröm jobb är att vara polis och jag kommer kämpa för att bli polis jag kommer göra allt jag kan för att kämpa och ta hand om staden Jag vill också hjälpa till i stan så det blir ett bättre samhälle

Varför ska just du bli anställd? Varför jag ska bli anställd är för att jag kan bidra med en trevlig och bra kollega till polis kåren, Jag kommer alltid finnas där för mina kollegor ifall de behöver någon och prata med, Jag brinner för att hjälpa samhället och åka runt och patrullera och se till så att inget dumt händer, Jag tycker själv att man alltid ska kunna se en polis runt hörnet i samhället så man vet att polisen finns där. Jag kommer också göra mitt bästa så fort något händer för att försöka se till så alla känner sig trygga, Jag kommer aldrig ge upp på något om jag t.ex tappar någon i en biljakt kommer jag göra allt för att försöka få fast den personen. Jag kommer inte bryta mot några regler inom polis kåren, och själv tycker jag att jag är en hyffsat bra förare.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) jag kan lätt höja rosten för folk som bara står och lallar men jag håller det under en kontrollerad miljö där jag är bestämd men ändå snäll. Jag kan bli irriterad på kollegor som lallar med sitt jobb. jag kan hjälpa personer och lunga ner personer enkelt genom att prata och inte använda våld men om det behövs tvekar jag alldrig.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? ja jag ska blir polis i framtiden

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag kommer att stoppa bilen för att den går för fort och jag går till personen och ber om körkort när jag märker att han inte har körkort. Jag ber honom gå ut ur bilen och kontrollera den för vapen alkoholdroger etc. så går jag till mina kollegor för att han inte har körkort och han körde för fort då kommer jag kort intervjua honom på platsen och ge honom en böter för fortkörning och lägga en prick i registret för olovlig körning. kommer också att skriva en rapport om olaglig körning o fortkörning.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? ja kommer ta regnumret och eller signalement på bilen och kalla på kollegor som kan ta upp ett följe på bilen sedan kommer jag kalla på en ambulans och stanna på platsen och till varje pris hjälpa min kollega. ( skulle aldrig låta min kollega gå ut själv till en bil som ägaren är efterlyst)

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Vi kommer anropa på mer poliser i kamradio och om vi är först så kommer vi att spärra av området och se till så att alla människor som befinner sig vid området att dem ska begära sig därifrån. Om det går så försöker jag hitta information av rånarna som tex hur många de är och hur det der ut om dem har en stackar gissla osv. Sedan får jag lixom vänta på dem större kollegorna så jag bara åär asprirant och lixom lyssna på dem.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag åker dit och anropar allt som händer jag går fram med tassar och säger upp med händerna om han inte gör det då tassars jag han och sätter handbojor.

Förklara vad radiodisciplin innebär. När man inte snackar mun på mun o säger information som inte är nödvändig så typ snackar om något annat så ingen vet vad man pratar om. Utan radion används till viktig info och som är nödvändigt.

Vad betyder våldstrappan? det är olika stadier där hur man ska använda sina kroppsmedel och sina tjänstematriel. Från Batong till Fängsel till Hund till Skjutvapen, SKJUTVAPEN är vårat sista val

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka