Antagen Vovis_ | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    2
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Vovis_

Medlem
Meddelanden
105
Reaction score
13
Vad är ditt namn i verkligheten? Alvin Echardt

Ditt discordnamn: Vovis_

Ange ditt födelsedatum 1 September 2008

Varför ska just du bli staff? Jag är en trogen spelare på Unive. Under mina snart fyra år på servern har jag varit med och bidragit till en bra och rolig RP. Jag känner att jag denna gång vill få andra att få samma upplevelse som jag har fått genom att vara staff. Jag finner mig lämplig som kandidat eftersom att jag ser mig själv som en god och rättvis individ som vill allas yttersta bästa. Jag ser potential i människor och är öppen för andra chanser. Jag tror att folk lär sig av sina misstag och förtjänar en andra chans i många fall. Såklart finns det fall då en andra chans inte är ett alternativ och då anser jag det rättvist att personen i fråga tar sitt straff. Många ser staffs som personer som endast är ute efter att leta fel och banna så många som möjligt men det är inte min syn på det här arbetet. Jag är ute efter att underlätta för spelarna och vägleda dem åt rätt håll i RP:n. På fritiden är jag ofta domare vilket kan uppfattas lika som med en staff. Domarens uppgift är inte att bestraffa alla på plan så fort något händer utan domaren är till för att hjälpa och vägleda spelarna mot en roligare och bättre match. Mycket handlar om det förebyggande arbetet snarare en det aktiva arbetet. Ser vi till att förebygga att en person lallar behöver vi inte banna den senare heller. Tar vi det i perspektiv som domare, blåser vi av innan något händer behöver vi inte ta en utvisning på personen. Det är min vision av hur en staff ska vara, och den staffen jag kommer att vara.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det finns fler punkter som skulle kunna förbättras. Främst är det ju att inte sträva efter sin egen vinning alldeles för ofta. Problemet jag anser är att folk inte kan få tillfredsställelse genom att se andra också ha roligt. Ett av mina främsta uppdrag skulle vara att arbeta för detta för allt blir så mycket roligare om alla är delaktiga i scenarion och inte bara en part. Sedan är det lallande och liknande som aldrig kommer kunna lösas helt men som man kan reducera och förebygga för att få så lite sådant som möjligt!

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Genom att till en början belöna medparter i scenarion som spelas för alla parter för att få det normaliserat och sedan upprätthålla den känslan. Folk måste få en insikt över att man inte alltid behöver vinna för att ha kul. När de väl får testa på det så tror jag att det kommer bli lättare att få fler att haka på det spåret.

En viktig del av arbetet är att visa hur det ska vara. Genom att ta åtgärder mot folk som inte följer de regler som finns försvinner de problemen och ger på så sätt utrymme för andra att göra bättre och även för den "åtgärdstagna" personen att komma tillbaka som en bättre version och inte upprepar samma misstag. Även att arbeta preventivt ökat chansen att att folk inte begår regelbrott och på så sätt inte behöver bannas eller få andra åtgärder!

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Professionalitet är nyckeln till allt. Uppför inte jag som staff professionellt kommer inte heller resterande att göra det. Man ska alltid vara den bättre sidan och en förebild för samtliga inblandade. Staffs är ledare som vägleder medlemmarna i rätt riktning. Genom att inte vara professionell för medlemmar får de en annan blick på vad en staff är och vägleds åt fel håll. Genom att inte skrika eller vara otrevlig i support eller liknande ger en bild på professionalitet. Staffen ska se från allas vinklar innan ett beslut tas för att visa att man inkluderar alla inblandade så att de får säga sitt. En persons vinkel kan vara avgörande för hur ett beslut ska tas. Att vara rättvis är otroligt viktig, annars faller trovärdigheten för staffs markant.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag har en ganska fri fritid. Det kommer finnas tid för att agera staff. Såklart kommer pluggande inför prov gå först men det finns alltid tid efter det till andra aktiviteter. Nu kommer det även “snart” ett sommarlov vilket ger en betydligt mer aktivitet.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på servern sedan den 28 augusti 2021.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har tidigare varit helper för ett par år sedan men sade upp den för att fokusera på min chefsroll på domstolen som jag då var. nuförtiden har jag endast en anställning inom polisen i en relativt låg grad vilket inte kommer ta tid från mitt arbete som staff. När jag väl var helper för ett par år sedan uppskattade jag arbetet med att hjälpa andra. Det är det jag är gjord för att göra. Att tillsammans med andra arbeta mot ett gemensamt mål ger en bild av delaktighet och gemenskap vilket jag uppskattar och föredrar.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Event

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Helst inte servervakt!

Senast ändrad:
antagen

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka