Nekad ViceKorpral | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

ViceKorpral

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 3 Januari 2003

Vad heter du på discord? SebbeM#1624

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 2000h

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 1-5 timmar.

Hur ofta kommer du vara inne? 1-5 timmar som sagt

Hur många timmar har du på FiveM? fortfarande 2000h

Vad heter du? Tommy Granqvist

Hur gammal är du? 25

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jo för jag gick phs när jag fyllde 20 och så fick jag visum hit och tänkte ansöka för det är den ända utbildning jag har.

Varför ska just du bli anställd? Jag har ingen annan utbildning och ni hittar nog ingen bättre.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag kan inte säga att jag har svagheter eller styrkor då jag inte behövt gå igenom något jobbigt eller annat. Jag har väll lärt mig det mesta från vp och phs.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har jobbat som polis i några år nu och har fått mig en väldigt hög grad på mina axelklaffar. Har arbetat med många styrkor som tex infiltratör samt piket.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag gör väll som alla andra poliser i den situationen och griper personen och för honom till polisstation där han får ta ett förhör och sedan åtalas för sitt straff.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag trycker i TTT och berättar vad som hänt och efterlyser bilen. Kollegan måste jag utföra abcde på så att inget fel går till samtidigt. Ambulans blir tillkallad och sedan får de ta över.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? När vi kommer dit så informerar vi andra i komradion om vad som befinner sig på plats och inväntar yttrebefäl och eller piketen, sedan tar de över på plats.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag drar fram mitt tjänstevapen från hölstret och riktar det mot mannen, stannar han ej så kommer jag att avlossa 1-2 skott i benen eller bröstet på personen.

Förklara vad radiodisciplin innebär. TTT , VVV

Vad betyder våldstrappan? Den våld vi poliser får använda. Först genom kommunikation, milda fysiska metoder, kraftfulla fysiska metoder, batong, handfängsel, vapen.

Tillbaka