Accepterad Veiqxz | Ansökan till Servervakt [Punkt.]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Veiqxz

Medlem
Meddelanden
38
Reaction score
3
Vad är ditt namn i verkligheten? Gabriel

Vad heter du på discord? Veiqxz

Vad är ditt Hex:ID steam:110000144bea3cf

Ange ditt födelsedatum 15 Oktober 2004

Beskriv din dagliga aktivitet. Jo, just nu är jag bara hemma och tar det lugnt, till exempel jag spelar fivem mycket. Men ibland brukar jag gå ut med mina vänner. iallafall under kvällen och natten brukar jag vara väldigt aktiv.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Är inte helt säker, men jag tror cirka 6-7 månader.

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Ja, jag har varit bannad/blackad 1 gång bara, men det var missförstånd. Jag har försökt bifoga bilden, men det funkar ej.

Har du tidigare varit blacklistad? Ja

Förklara vad för uppgift en servervakt har. Som servervakt har man varierande mångfacetterad uppgifter, det vill säga exempelvis man har en övervakning av servern. En Servervakt har som huvudmål att utveckla, upprätthålla och skapa exempelvis ( högkvalitativ inom rp). Alltså det jag menar är att en servervakt är ansvarig över att observera så spelarna ska delvis engagera sig både i det realistiska rollspell och vara meningsfullt. Det är även grunläggande se till att spelarna följer servens riktlinjer, grund regler, allmänt sunförnuft regeln, ( "Är det logiskt att tillbringa sånt i ett rollspell. Som sagt detta är till för att upprätthålla (väl utvecklad, trivsam och positiva förbindelser inom det sociala rpn.

Genom att kunna uppnå en sådan mål bör en servervakt ansvarig också även vara övervakad för spelarnas agerande och även interaktioner på servern. Alltså det jag vill komma fram till är att man ska vara dynamiskt, exempelvis vid chattar, situationer som kan uppstå i spelet och i communityt. Detta är till för att observera så allt är under inspektion, och att det följs rätt enligt serverns normer samt regler. För att en servervakt ska kunna vara närvarande och även observant bör man, exempelvis kunna ta tag i att identifiera olika överträdelser, störningar, såsom lösa milda / svåra problem som uppstår.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jo, jag är en aktiv person som verkligen vill bli servervakt på Unive av flera anledningar. Exempelvis jag är en engagerad person som vill finnas för spelarnas situationer, såsom att exempelvis ge tips/råd till spelarna för att kunna utveckla deras rp på ett realistiskt sätt och på ett högt nivå. Med det vill jag även tillbringa positiva spelupplevelser för alla spelare i communityt. Som servervakt kan jag själv bidra med att servern blir betryggande, trivsam åt alla välkommande spelare.

För mig att jag blir servervakt ger mig otroliga möjligheter till att exempelvis växa som individ och även lära mig goda riktlinjer. Exempelvis kan det vara att man bör hantera svåra / milda situationer, finnas och interagera med alla spelare i communityt. Genom med det kan jag som servervakt utveckla min egna personlighet, till exempel visa för spelarna god kommunikation, bemötande, empati, respekt. Som sagt är jag faktiskt redo med att tillbringa sånt utveckling och utmaning för mig själv och för serverns framsteg.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption handlar om att en servervakt, exempelvis missbrukar sin akturotitet och makt. Det kan vara genom att till exempel ge fördelar som är otillbörliga till andra spelare. Med det kan det vara till vänner eller bekanta som man känner. Exempelvis på otillbörliga fördelar kan vara att man erbjuder exklusiva objekter, inspawnat vapen, droger. Det kan även vara privilegier och antingen förmåner som är tillgängligt för de, men inte tillgänglig åt andra spelare. Det vill säga man behandlar andra på ett orättvist sätt.

För missbruk hos en servervakt kan det innefatta som att man utnyttjar sin egna ställning, exempelvis delvis manipulera och även gynna sig till communityt / spelets fördel. Ett exempel på detta kan vara att det förekommer orättvisa fördelar som kopplar till rpn. Såsom manipulationer, objekter i själva spelhändelser för att till exempel vinna över ett scenario. Det kan på så vis handla därmed om att en servervakt, totalt ignorerar, inte ingriper alls för serverns riktlinjer och regler, bara för att man själv känner och gillar att göra som man vill. Jag vill även säga att missbruk kan också inkludera att en servervakt, exempelvis använder sin makt, position till för att mobba och trakassera alla andra spelare i communityt. Men detta ska inte förekomma någonstans, vi människor ska finnas för varandra, hjälpa varandra, visa kärlek för varandra. Glöm ej (vi är som en familj).

Vidare till muntlig intervju du har 48 timmar på dig lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka