Accepterad Varrebc | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Varrebc

Icke Medlem
Meddelanden
98
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199056455854/

Ditt Hex-ID: 1100001415688ae

Vad är din discord tagg? vadmollan

Vem var det som bannade dig? e34 ÄNDRAT: Matt3 tydligen trots att jag inte har vetskap om vem det är och inte den individen som jag hade kommunicerat med

Bild på banmeddelande: bandiscord.pngbanperma.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag skriver till en staff att han är dum i huvudet när han anser att jag är otrevlig och han själv har fel och inte kan räkna enkel matte.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag skriver till e34 och berättar för honom att han ej kan neka min medlemsansökan för en anledning som inte är giltig. Jag förklarar för honom men han verkar inte vilja förstå. Därefter skriver han till mig att jag är otrevlig vilket jag verkligen inte kan förstå, eftersom det enda jag gjort är att förklara min egna situation och konstatera fakta. Han, oberörd av det jag nyss informerat honom om, nedlåter min åsikt och säger att jag ska göra en ny ansökan. Denna handling som han uppmanar till, som han förstås själv inte förstår, får bara göras efter 24 timmar. Därför, baserat på en rad olika faktorer som, stöddighet, maktmissbruk, och överlägsenhet, drar jag slutsatsen att han inte är en superintelligent människa (detta ska jag utveckla mer på under en senare paragraf). Jag informerar honom om att han är dum i huvudet, för var skulle han annars vara dum? Att påstå att någon annan är dum i en annan kroppsdel, som foten, skulle vara att göra en själv till en clown. Därefter hotar han med att jag kommer bli permanent avstängd vilket även tyder på att individen jag kommunicerar med ej är den vassaste kniven i lådan. Därefter får jag meddelandet att jag blivit avstängd från discorden, med grund till "staff diss". Om jag gör generaliseringen att de flesta moderatorena och liknande på denna servern är mogna och lite äldre har jag svårt att förstå varför en person som är delaktig i att förbättra servern skriver "staff diss" eftersom det innehåller onödiga förkortningar som en sofistikerad person ej skulle skriva när de ingår i en seriös handling. Jag vill tillägga att jag skriver denna överklagan enbart i ett utvecklande och förbättrande syfte samt för min egen skull.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Min ansökan godkändes alltså fredag klockan halv fem och redan söndag klockan 23 nekar då e34 min ansökan. Det står klart och tydligt på discordservern att jag har 72 timmar på mig och därför börjar jag undra varför den har blivit nekad. Jag går in på forumet och kollar och där står det att tiden gått ut och att det är anledningen till att den blivit nekad. Att definiera ordet dum kan vara svårt och därför har jag använt mig av google. Enligt svenska.se kännetecknar ordet dum någon som är korkad, ointelligent, oklok, osv. Och dessa orden utmärker, också enligt samma hemsida, en person som har nedsatt förmåga att lösa problem och att använda sig av abstrakt tänkande. Av den orsaken är det ej till min förvåning som e34 ej lyckats inse att 72 timmar är 3 dagar, eftersom han i detta fallet efter redan två dagar och ungefär 7 timmar nekat min ansökan. Samtidigt vägrar han svara mig när det även påträffar mig att han ändrat hans felaktiga anledning på forumet från att vara tidsbrist till att vara att jag blivit permanent avstängd. Enligt mig är det inte bara dålig stil, utan även försämrad vägledning för nästkommande moderatorer som ska ta inspiration från arkiverade avstängningar.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja, jag har fått några bans tidigare, men det har mest vart för lall och misstag när jag började spela på servern. Jag visste inte riktigt hur allt funkade då och gjorde saker som jag inte insåg var regelbrott. En av mina senaste bans var för korruption inom ett företag, tror jag. Jag har lärt mig av den att man måste vara mer noggrann med hur man spelar RP och att man inte bara kan göra vad som helst även om det känns rimligt i stunden.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Självfallet förfaller det mig att jag hade kunnat, med andra ord, beskriva e34:s aktuella tillstånd utan att han hade tolkat min beskyllning som kränkande. Trots detta anser jag fortfarande att jag egentligen inte är den som ska vara i fokus, utan att e34 borde vara den som i detta fallet får negativa följder, inte jag. Anledningen till överklagan är inte bara för mig att fritas min avstängning men även att jag vill undvika att mina medmänniskor och andra spelare på servern ska låta bli att vara med om liknande upplevelser inom snart framtid. Därför önskar jag även gärna prata med e34 och diskutera hans handlingar så att även han förstår vad han har gjort på en djupare och emotionell nivå. Om någon högre uppsatt ser detta ber jag er då att kontakta denne man och vänligen fråga honom om han kan vara mogen och avblockera mig på plattformen Discord.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Det jag kan ta lärdom av är att jag nästa gång ska vara ytterst försiktig med att rikta anklagelser, eftersom det kan vara känsligt eller att det kan uppfattas som att motparten har underlägsenhet. Jag vill speciellt benämna att det ej är min mening att förnedra eller smutskasta e34 i några fall, utan min överklagan är bara i syfte att lära ut och hjälpa er förstå.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka