Ej Antagen v11necent | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .

v11necent

Icke Medlem
Meddelanden
135
Reaction score
7
Vad är ditt namn i verkligheten? Vincent

Ditt discordnamn: v11necent

Ange ditt födelsedatum 29 December 2009

Varför ska just du bli staff? Jag ska bli staff för att jag är en person som tycker om att hjälpa personer, jag är väldigt duktig på att lyssna på om någon behöver hjälp, om någon behöver hjälp med t.ex. hur man rpar och är ny till unive så kommer jag att hjälpa den personen så mycket jag kan för att se till att hen stannar kvar på unive och tycker att det är en rolig server att spela på och tycker om gemenskapen man kan få. Jag tycker även att jag ska bli staff för att jag kommer att kunna bidra till en bättre utveckling av servern och spelarna och rpn. Jag har varit staff tidigare för ett tag sedan och jag var väldigt aktiv och hjälpte till med servern mycket. Mitt fokus inom staff området kommer att vara att se till att alla medlemmar och icke medlemmar sköter sig och om de behöver hjälp kommer jag att fösöka hjälpa till så mycket jag kan.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Utifrån vad jag har sett i "rep"-kanalen på Universe Discorden så finns det en del kritik kring att vissa staffmedlemmar inte tar tag i de reports som skickas in-game. Jag tycker det är märkligt, eftersom just dessa rapporter är ett av de viktigaste verktygen en staff har när de är inloggade, för att kunna hålla koll på vad som sker och agera om spelare missköter sig. Jag har också märkt att supportkanalerna i Discorden ibland har flera medlemmar som väntar länge på hjälp – det händer lite då och då under dagarna, och ibland även sent på natten, trots att vissa supportansvariga är aktiva. Jag hade gärna sett en förbättring där, eftersom supporten är det medlemmarna vänder sig till när de inte får hjälp inne på själva FiveM-servern.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Det beror helt på om jag får en ledarroll inom de områden jag tidigare nämnt. Men om vi utgår från att jag skulle få en sådan roll inom RP-ansvaret, så skulle jag se till att det alltid finns en staff aktiv som hanterar report-systemet, så att medlemmarnas problem blir lösta eller åtminstone att de får svar på sina frågor som kommer in via systemet. Jag skulle också börja skicka ut regelbundna uppdateringar i staff-Discorden om vad som fungerar bra inom RP-området, så att teamet vet vad de ska fortsätta fokusera på för att stödja medlemmarna på bästa sätt. Samtidigt skulle jag även lyfta fram det som fungerar mindre bra, så att alla vet vad som behöver förbättras och kan anstränga sig lite extra för att se till att våra medlemmar känner sig sedda och får den hjälp de behöver från oss inom RP-ansvaret.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att uppträda professionellt är en grundläggande del av att vara staff, eftersom vi representerar servern utåt gentemot medlemmarna. Det är viktigt att vi förmedlar ett seriöst och förtroendeingivande intryck, så att spelarna känner att staffteamet tar sitt ansvar på allvar. Det handlar inte bara om att vara strikt i ärenden – vi måste också kunna ha lite distans och ta vissa saker med en nypa salt. Däremot finns det situationer, särskilt när det gäller händelser som inträffat in-game på FiveM-servern, där vi måste vara helt objektiva och rättvisa i vår bedömning. Att visa rätt omdöme i dessa fall är avgörande. Dessutom är det viktigt att alltid hålla en respektfull och professionell ton, så att spelarna kan känna förtroende för oss och ta våra roller på allvar. Kort sagt om man inte agerar professionellt, kan man heller inte vara en representativ frontfigur för servern.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag börjar i 1an t hösten och då är det väldigt viktigt att fokusera på allt nytt som händer så man verkligen kommer till rätta men jag kmr att vara aktiv:

Måndag - 15:00 - 20:30
Tisdag - 16:30 - 21:00
Onsdag - 15:00 - 20:30
Torsdag - 16:30 - 21:00
Fredag - 14:20 - 01:30
Lördag - 14:20 - 01:30
Söndag - 14:20 - 01:30

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan 2022

Har du tidigare erfarenheter som staff? a det har jag, jag har varit staff 3 gånger tidigare och då var jag väldigt aktiv och gjorde mycket staff arbete.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Jobb

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej, det är för att jag tycker det är roligt att speca och hjälpa medlemmarna

Tillbaka