Tuggummikillen | Securitas Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Tuggummi

Icke Medlem
Meddelanden
1,433
Reaction score
54
Ange ditt födelsedatum: 10 Maj 2008

Vad heter du på discord? Tuggummikillen Extra#8557

Är du whitelistad? Nej

Hur många timmar har du på FiveM? 134 timmar (74 senaste 2 veckor)

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 4-5

Hur ofta kommer du vara inne? 3-4

Hur många timmar har du på FiveM? 134 timmar

Vad heter du? Aron Karvonen

Hur gammal är du? 22år (1999)

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli anställd på Securitas? Jag tycker det låter som ett roligt yrke, ett spännande och ett viktigt! Att åka runt, kolla så att det går som det ska.

Varför ska vi just anställa just dig av alla andra som söker? Jag skulle bestämma mycket, jag skulle vara ett kontrollfreak.

Har du tidigare erfarenheter inom yrket? Nja, jag har varit med en polis på en dag, jag fick känna hur det kändes. Annars har jag inte så mycket efarenhet.

Vad är radiodisciplin och hur ska man bete sig i radion? Att rätt information ska komma fram och att min inte ska t.ex. skrika i radion. Man ska bara prata om man behöver det, annars kanske det är andra som inte kan få fram de dem ska säga.

Vad är en bra Securitas vakt? Hur jobbar man, hur är man bland andra, hur beter man sig och hur använder man sig av vapnen man får? En bra Securitas vakt skulle vara en person som inte för panik. Man ska jobba som en vakt, för det är det man är. Man ska vara lugn när man är bland folk, inte bli för hetsad bland folk. Inte använda sitt vapen om det inte är nödläge.

Om du ser en person med kniv och hotar en person nära där du vaktar, vad gör du? (Förklara så utförligt du bara kan) Jag skulle be hen att ta det lugnt, och stoppa undan kniven så att ingen gör sig illa. Jag skulle prata lugnt med personen. Om gisslan är i stor fara så skulle jag försöka förhandla med gärningsmannen. Om gisslan inte är i sådan stor fara, skulle jag kalla efter hjälp. Sedan bara tala med personen lugnt och försiktigt så att ingen kommer till skada medans jag inväntar hjälp. När polisen kommer till platsen så skulle jag försöka backa och låta polisen ta över.

Om en person misshandlar en person och du ser det, vad gör du? (Svara så utförligt du bara kan) Jag skulle kalla efter fler vakter samt poliser, medans jag gör det drar jag mitt vapen. Jag skulle inte sikta rakt på gisslan utan kanske ner på marken om jag inte skulle ha en bra skottlinje. Jag skulle säga gå bort från personen och lägga sig på marken, om hen inte lyder så skulle jag invänta polis medans jag försöker få den misshandlade personen att inte bli mer skadad. När polisen kommer till platsen så skulle jag låta dem ta över.

Har du några andra frågor? Ja, måste man vara whitelistad för att bli Securitas.

Tillbaka