Inaktuell Tuffa_Victor | Ban Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Tuffa_Victor

Icke Medlem
Meddelanden
17
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198312952394/

Ditt Hex-ID: steam:11000011505924a

Vad är din discord tagg? Birdie5020 (nuvarande) Birdie10266 (tidigare)

Vem var det som bannade dig? Jag vet tyvärr inte, det var över ett år sedan och det stod inte ens vem det var. Det står bara att jag är bannad.

Bild på banmeddelande: image.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag har faktiskt ingen aning om varför jag är bannad. Allt började när jag spelade på Unive och använde mitt gamla Discord-konto som hette Birdie10266. Jag bytte senare konto eftersom Birdie10266 blev bannat från hela Discord av någon anledning – men nu verkar det kontot vara upplåst igen. Det konto jag använder nu heter Birdie5020, och det är det som är bannat från Unives Discord. Problemet är att jag inte ens använde det kontot när jag spelade, vilket känns väldigt konstigt. Jag är inte bannad i spelet, bara från Discorden. Banningen verkar ha hänt i samband med att ett gäng som hette Crystal Mafia blev nedstängd. Jag var med i det gänget, men jag vet fortfarande inte exakt vad som hände eller varför jag blev bannad.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag vet faktiskt inte helt säkert, men jag tror att det var ungefär i samband med att Crystal Mafia blev nedstängd. Så det sista jag minns som hände innan bannen var nog just att Crystal Mafia togs bort.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker att det var en felaktig ban, mest för att jag aldrig fick veta vad jag skulle ha gjort fel. Jag har inte gjort något alls som var emot reglerna, och jag fick ingen varning eller förklaring. Det enda jag kan tänka mig är att det har något att göra med att jag var med i Crystal Mafia, men jag var bara med som en vanlig medlem och gjorde inget konstigt där heller.

Dessutom blev jag bannad på ett konto som jag inte ens använde när jag spelade på servern, vilket känns ännu mer förvirrande. Så för mig känns det som att det blev något fel eller ett missförstånd. Och jag hade inte ens haft någon kontakt med Discorden på jättelänge när jag blev bannad, det kom liksom helt från ingenstans. Så för mig känns det som att det blev ett misstag eller ett missförstånd.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har aldrig blivit bannad förr.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Från vad jag vet så har jag inte gjort något fel alls, så det är svårt att säga vad jag hade kunnat göra annorlunda.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Nej, jag vet inte varför jag blev bannad som sagt.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Hittar ingen ban.

Okej, men jag är bannad som du ser i den bifogade bilden. Är du säker att du kollade på rätt konto (birdie5020) och inte fel konto (Birdie10266)?image.png

Hittar inget på de kontona.

Hittar du inte logs på att jag är bannad, eller hittar du inte mig i banlistan på server inställningarna?
Skulle du kunna visa bild på att man inte ser mig i listan?

Jag testade nyss att gå in på servern igen, och det verkar som att min ban är kopplad till mitt telefonnummer. När jag loggade in på mitt gamla konto (Birdie10266), som tidigare blivit bannat från hela Discord som sagt, men aldrig Unives discord server, och verifierade det med mitt telefonnummer – då blev jag plötsligt utkastad från Unive-servern även på det kontot.

Tidigare kunde jag komma in på servern med Birdie10266, men inte med mitt huvudkonto (Birdie5020). Men efter att jag kopplade mitt nummer till Birdie10266, så blev det också blockerat från servern.

Just nu kan jag inte ens testa om mitt huvudkonto (Birdie5020) funkar på servern, nu efter jag switchat telefonnummret till det andra kontot, eftersom Discord kräver att jag verifierar med ett telefonnummer för att logga in. Men jag har tyvärr bara ett nummer, så jag kan inte verifiera båda kontona samtidigt.

Hur kan vi lösa detta? Jag skulle helst inte vilja använda mitt gamla discord konto (Birdie10266) på servern.

Och för att vara tydlig – jag har bara använt dessa två konton på Unive Discord-servern, inga fler.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka