Accepterad TrisseK | Ban överklagan [Sandberg]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

TKK

Medlem
Meddelanden
57
Reaction score
19
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199123020892/

Ditt Hex-ID: 1100001454e3c5c

Vad är din discord tagg? TKK#4910

Vem var det som bannade dig? Grisen15

Hur lång tid var din ban? 8 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Står bara: Powergaming - Grisen15

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror jag har en aning varför. Jag var på sandy flygplats och det var carmeet och streetrace där, alla hade kul tills polisen kom och började köra efter folk. Just då så var jag inte i min bil utan jag stog och skulle markera till folk när dom kunde köra osv. När polisen kom så försökte jag springa till min Saab men jag blir påkörd LITE LÄTT av en BMW. Jag rpa:de ändå på skadan lite men tänkte att jag inte behöver ligga kvar eftersom det inte var en hård smäll. När jag ligger på marken och ska resa mig upp, så kommer det en mörkblå Saab som är nära att köra över mig men inte gör det. (genom några centimeters mellanrum) Det är andledningen att jag tror att jag blev bannad för, det kanske var dsync och att det såg ut som om den mörkblåa Saaben körde över mig.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det var lite skumt för att jag blev inte bannad direkt när jag hade blivit "överkörd". Det dröjde ungefär en och en halv minut innan jag faktiskt blev bannad. Precis innan jag blev bannad så stog jag hos falck och väntade på att dom kunde laga min bil. Jag blev jätte chockad när det stog att jag hade blivit bannad i 8 dagar.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Som jag har också förklarat i de föregående frågorna så tror jag att det var en felaktig ban. Jag vet inte om det var dsync som gjorde det, eller om Grisen15 helt enkelt såg fel. Själv så tror jag att det var dsync då jag brukar lagga till ibland. :)

Hur många tidigare avstängningar har du? 3

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag tror att jag har blivit bannad 3 gånger
1. Detta var när jag var riktigt ny på servern och inte kunde reglerna lika bra som idag. Jag var på torget och sedan så såg jag några MC-Poliser som körde förbi och stannade lite längre bort, jag var nyfiken och undrade vad dom gjorde så jag gick helt enkelt och kollade. Jag ställde mig några meter ifrån dom och dom sa inget till mig men jag blev bannad i 2 dagar. Av denna ban så lärde jag mig att läsa reglerna mer noggrant och att inte störa polisen i onödan.
2. Jag hade spelat på servern i ungefär en vecka när jag köpte min Bmw 327 turbo. Jag ville såklart pimpa och modda den så att den blev snygg, så jag körde till Vianor. Jag sa till vianor-arbetarna att jag ville byta till "drift-däck" vilket jag betalade för och sedan körde iväg med. Jag var så ivrig för att få pröva mina nya "drift-däck" så att jag började burna och drifta på vägen mellan vianor och marja-lisas. Jag blev sedan bannad i 5 dagar för sunt förnuft. Av den här bannen så lärde jag mig att återigen läsa reglerna mer noggrant, men också att inte göra oförväntade saker vilket suntförnuft-regeln beskriver tydligt.
3. Detta hände när jag skulle byta min 327 turbo mot en bmw m2. Jag hade hört väldigt många som säger skostorlek till sitt ID, så jag var dum och tänkte att: om andra kan säga det så kan väl jag det också. Först så säger killen som jag skulle byta bil med: Vad är din skostorlek? Och jag svarar med: 46 (vilket var mitt id) Någon minut senare så frågar jag han vad hans skostorlek var, och då blev jag bannad i 3 dagar för Halv OOC. Jag förstod att staff bara hade sett när jag sa det och inte när den andra killen sa det. Av den här bannen så lärde jag mig att inte använda halv OOC ord och igen, att läsa reglerna mer noggrant.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag vet inte riktigt hur jag skulle kunna ha gjort bättre, eftersom i mina ögon så blev jag inte påkörd av den mörkblåa Saaben. Jag antar att jag skulle ha kunnat rp:a mer på den lilla smällen som jag fick av BMW:n för då så kanske jag inte skulle ha blivit bannad.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja. Jag har lärt mig att jag kanske ska rollspela lite mer på skador, oavsett scenario. Jag hoppas att ni förstår min situation, och att jag jätte gärna vill bli unbannad för att kunna fortsätta att spela på Unive! :)

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka