Nekad tiger69240 | Ban Överklagan [LUDDE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

tiger69240

Icke Medlem
Meddelanden
33
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/KFC133769420/

Ditt Hex-ID: 11000011d248b7b

Vad är din discord tagg? Affe__

Vem var det som bannade dig? Ludde

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Bild på banmeddelande: LUDDes ban.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag skriver det här eftersom jag blivit bannad från Unive Roleplay av lludde för att jag sköt som icke-kriminell nära piren. Jag vet, det var dumt. Jag ångrar det verkligen. Jag vet att det inte var okej, men jag vill försöka förklara mig och kanske få en andra chans. Grejen är att jag verkligen inte tänkte mig för när jag gjorde det där. Det var en sån där impulsiv grej, typ att jag bara körde utan att fundera på konsekvenserna. Jag vet att det såg ut som trollande, men jag lovar att jag inte försökte trolla för att jävlas. Jag inser nu att det var extremt dumt och respektslöst mot både spelare och admins. Jag borde vetat bättre, och jag tar fullt ansvar för mitt agerande. Det är inte den typ av spelare jag vill vara, och det är inte den typen av spel jag vill ha på servern. När jag tänker tillbaka på det så är det tydligt att jag bara fuckade upp. Jag trodde nog att det inte skulle märkas så mycket eller att det inte var en så stor grej, men det var helt fel. Jag fattar nu att jag inte bara bryter mot reglerna utan också förstör för alla andra som försöker spela seriöst. Det är verkligen inte okej, och jag förstår varför jag blev bannad. Men samtidigt hoppas jag att ni kan förstå att jag inte menade något illa. Jag ångrar det jag gjorde och har lärt mig av det här. Jag vet att en permanent ban är en allvarlig grej, och jag fattar att det betyder att ni såg mitt beteende som riktigt problematiskt. Men jag vill ändå säga att det här var ett undantag för mig. Jag har aldrig haft några stora problem på servern förut. Jag har alltid försökt följa reglerna och vara en del av gemenskapen. Det här var en dum grej jag gjorde en gång, och jag lovar att det aldrig kommer hända igen. Jag har insett hur viktigt det är att följa reglerna, inte bara för min egen skull, utan för att alla ska ha kul på servern. Om jag får en chans till så lovar jag att jag ska spela på ett helt annat sätt framöver. Jag vill börja köra riktigt seriöst rollspel och bygga en karaktär som faktiskt bidrar till serverns community. Jag har till och med funderat på att försöka gå med i Lost MC eller något liknande, där jag verkligen kan komma in i en ordentlig RP-story. Det skulle ge mig en möjlighet att visa att jag kan vara en seriös och engagerad spelare som respekterar reglerna och andra spelare. Jag inser också att jag måste tänka mer på hur jag agerar i framtiden. Jag kan inte bara göra saker utan att tänka på konsekvenserna. Jag måste alltid ha reglerna i åtanke och se till att mitt spelande inte påverkar andra negativt. Det är något jag har lärt mig av den här situationen, och jag är fast besluten att använda den lärdomen framöver. Unive Roleplay är en server som jag verkligen gillar och uppskattar. Det är en plats där jag har haft många roliga och minnesvärda stunder, och jag vill inte att det här misstaget ska förstöra allt det. Jag har alltid respekterat servern och dess community, och jag vill fortsätta vara en del av det. Jag vet att jag måste bevisa att jag förtjänar att få komma tillbaka, och jag är redo att göra vad som krävs för att visa det. Jag hoppas verkligen att ni kan se att jag är seriös med den här överklagan. Jag vet att det jag gjorde var fel, och jag är inte här för att bortförklara det. Jag ber bara om en chans att visa att jag har lärt mig av mitt misstag och att jag kan göra bättre ifrån mig i framtiden. Om ni skulle ge mig den möjligheten, skulle jag vara otroligt tacksam. Tack för att ni tar er tid att läsa det här. Jag vet att ni har mycket att göra och att det inte är lätt att hantera såna här situationer. Jag uppskattar verkligen allt ni gör för att hålla servern igång och se till att det är en bra plats för alla spelare. Jag hoppas att ni kan överväga min överklagan och ge mig en chans att rätta till det här.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Tidigare under dagen hade jag fått min krimroll indragen, och det gjorde mig otroligt frustrerad. Det kändes som om allt mitt arbete och engagemang med den karaktären och storyn jag byggt upp bara raderades på en gång. Jag försökte bearbeta situationen och tog en paus från spelet i ungefär två timmar. Under den tiden blev jag också kickad från kriminellas Discord-kanal, vilket var ännu en påminnelse om att jag inte längre var en del av det jag hade investerat så mycket tid och energi i. Det förstärkte min frustration och känsla av att ha förlorat något viktigt. Efter den pausen bestämde jag mig för att logga in på Discord och kolla runt lite. Där märkte jag något som förvånade mig – jag hade fortfarande kvar min krimroll i den vanliga Discord-servern. Det fick mig att börja tänka: "Kanske finns det fortfarande en chans att jag kan spela som kriminell? Om jag bara hoppar in och gör mitt bästa, kanske jag kan visa att jag fortfarande kan bidra till RP och på något sätt vinna tillbaka min plats." Jag vet att det var ett felaktigt sätt att tänka, men just då kändes det som en liten gnista hopp i en annars frustrerande situation. Jag loggade in på servern och började leta efter mitt gamla gäng för att se om jag kunde rpa med dem som tidigare. Jag hoppades att om jag kunde bevisa att jag fortfarande kunde hantera en kriminell roll på ett bra sätt, kanske jag skulle få tillbaka rollen eller åtminstone visa att jag fortfarande hörde hemma i det sammanhanget. Det var då jag hamnade mitt i ett scenario utanför Bahamas Mamas. Det var ett skottscenario som redan var i full gång när jag kom dit. Situationen var intensiv och kaotisk, och jag såg det som ett perfekt tillfälle att visa vad jag kunde bidra med. Jag tog ett beslut där och då att hoppa in och delta, trots att jag visste att jag inte borde. Det var ett dumt beslut, och jag förstår nu att det bara gjorde saker och ting värre för mig själv. Mitt i skottscenariot märkte jag plötsligt att jag blev bannad. Det kom som en chock, även om jag i efterhand förstår att det var en direkt konsekvens av mitt agerande. Jag hade hoppats att jag skulle kunna visa att jag fortfarande kunde vara en del av den kriminella RP-världen, men istället visade jag att jag inte respekterade de regler och gränser som redan hade satts. När jag blev bannad kände jag en enorm blandning av känslor. Jag var arg på mig själv för att jag hade låtit min frustration ta över och för att jag inte hade tänkt igenom mina handlingar. Jag var också ledsen över att jag hade förstört mina chanser att rätta till situationen och visa att jag kunde bättre. Det var ett ögonblick av insikt, där jag insåg att jag hade gjort ett stort misstag som jag inte kunde ta tillbaka.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag vill börja med att tydligt säga att det jag gjorde var helt fel, och jag ångrar det grovt. Mitt agerande bröt mot flera av serverns regler och gick emot det som Unive Roleplay står för. Jag förstår att det jag gjorde inte bara förstörde för mig själv, utan också påverkade spelupplevelsen för andra spelare negativt.

Tidigare under dagen hade jag fått min krimroll indragen, vilket jag då hanterade väldigt dåligt. Frustrationen över att förlora något jag hade byggt upp gjorde att jag började fatta impulsiva och felaktiga beslut. När jag senare loggade in på Discord och märkte att jag fortfarande hade kvar krimrollen i den vanliga servern, såg jag det som en möjlighet att fortsätta spela som kriminell – trots att jag visste att jag inte längre hade rätt att göra det. Det var mitt första stora misstag: att ignorera det faktum att min roll blivit indragen och ändå försöka spela som kriminell.

När jag sedan hamnade i ett skottscenario utanför Bahamas Mamas begick jag ytterligare fel. Att hoppa in i en sån situation utan att ha en roll som berättigar det var både respektlöst mot serverns regler och mot de andra spelarna som deltog i scenariot. Jag bröt mot regeln om att inte spela som kriminell utan en godkänd krimroll. Det är en grundläggande regel som ska upprätthålla realism och struktur i rollspelandet, och jag valde att ignorera den.

Dessutom bröt jag mot RDM-regeln (Random Deathmatch) genom att delta i skottlossningen utan någon trovärdig bakgrund eller anledning inom RP. Att skjuta eller delta i våldsamma scenarion utan en välgrundad och realistisk anledning är något som förstör spelupplevelsen för alla inblandade. Jag inser nu hur mitt agerande kan ha upplevts som trollande och oseriöst av andra spelare, vilket går emot hela poängen med att spela på en server som Unive Roleplay, där realism och trovärdighet är i fokus.

Mitt agerande visade också brist på respekt för de admins och moderatorer som arbetar hårt för att upprätthålla serverns regler och skapa en bra miljö för alla spelare. Jag förstår nu att mitt beslut att spela som kriminell och delta i scenariot var en direkt överträdelse av de riktlinjer som finns för att säkerställa en rättvis och balanserad spelupplevelse.

Jag vill vara tydlig med att jag tar fullt ansvar för mina handlingar. Jag gjorde fel, och det finns inga ursäkter för det. Det jag gjorde bröt mot flera av serverns regler, inklusive:

Att spela som kriminell utan krimroll: Jag hade ingen rätt att delta i ett scenario som kriminell efter att min roll blivit indragen.
RDM (Random Deathmatch): Att delta i en skottlossning utan någon trovärdig anledning inom RP är oacceptabelt och förstör realism.
Brist på respekt för serverns regler och community: Jag prioriterade min egen vilja framför reglerna och förstörde för andra.
Jag förstår nu att mina handlingar var helt fel och lovar att aldrig bryta mot dessa regler igen om jag får en andra chans.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. ag har en del bans dem flesta jag fått är dock ifrån ickemedlems tiderna när jag inte kunde rpa bra har till exempel en ban som är för att jag körde ner en bil i vattnet på trygghansa

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? När jag tänker tillbaka på vad som hände och vad jag kunde ha gjort annorlunda, inser jag att det fanns flera bättre sätt att hantera situationen. Jag hade kunnat acceptera att jag fått min krimroll indragen och istället anpassat mitt spelande för att bygga upp något nytt. Det jag gjorde, att försöka rpa som kriminell utan en krimroll och delta i en skottlossning utan någon giltig anledning inom RP, var helt fel. Det bröt mot flera regler och visade på en bristande förståelse för hur man bygger trovärdiga RP-scenarion. Om jag hade hanterat situationen på ett moget sätt hade jag inte bara undvikit att bli bannad, utan också kunnat utvecklas som rollspelare och skapa nya möjligheter för min karaktär.

Det första jag borde ha gjort var att acceptera att min krimroll blivit indragen. Jag vet att det kan vara svårt att hantera en sådan förändring, särskilt när man har investerat tid och energi i att utveckla en karaktär och en story inom kriminella kretsar. Men att förlora sin krimroll är inte slutet på ens rollspelande – det är en chans att börja om och hitta nya vägar att utveckla sin karaktär. Jag borde ha sett det som en möjlighet att utforska andra aspekter av min karaktärs liv och hur de skulle hantera att inte längre vara en del av den kriminella världen.

Ett alternativ hade varit att börja spela som en vanlig medborgare ett tag. Jag hade kunnat bygga en story kring hur min karaktär försökte anpassa sig till ett liv utanför kriminaliteten. Kanske hade de försökt hitta ett vanligt jobb eller återknyta kontakten med familj och vänner som de försummat under sin tid som kriminell. Det hade kunnat skapa intressanta RP-situationer där min karaktär försökte navigera livet på rätt sida av lagen, samtidigt som de kämpade med frestelsen att återvända till sitt gamla liv.

Jag hade också kunnat använda tiden för att bygga nya relationer på servern. Genom att rpa som en vanlig medborgare hade jag kunnat träffa andra spelare och skapa nya band som kunde leda till spännande scenarion. Att spela som medlem utan en krimroll hade inte bara kunnat utveckla min karaktär, utan också bidra till att bygga upp communityn på servern genom att skapa intressanta interaktioner med andra spelare.

En annan väg hade varit att använda tiden för att reflektera över vad som ledde till att jag förlorade min krimroll och arbeta för att förbättra mig själv som spelare. Kanske var det något i mitt sätt att spela eller hantera scenarion som gjorde att jag inte längre ansågs lämplig för rollen. Istället för att försöka kringgå reglerna och spela som kriminell utan tillstånd, borde jag ha fokuserat på att visa att jag kunde följa reglerna och bidra till servern på ett positivt sätt. Genom att spela seriöst och respektfullt hade jag kunnat bygga upp förtroendet hos admins och andra spelare, vilket kanske hade lett till att jag fick tillbaka min roll i framtiden.

Om jag verkligen ville fortsätta spela i en kriminell kontext, hade jag kunnat börja från grunden och bygga en ny story kring min karaktärs väg tillbaka till kriminaliteten. Istället för att hoppa in i ett skottscenario utan någon trovärdig anledning, kunde jag ha utvecklat en story där min karaktär långsamt drogs tillbaka till sitt gamla liv. Kanske hade de stött på gamla vänner från den kriminella världen som försökte övertala dem att återvända, eller kanske hade de stött på ekonomiska svårigheter som gjorde att de kände sig tvungna att ta till olagliga metoder för att klara sig. Genom att bygga upp en sådan story steg för steg, och göra det inom ramarna för serverns regler, hade jag kunnat skapa en intressant och trovärdig RP-upplevelse för både mig själv och andra spelare.

En viktig lärdom jag har dragit av detta är att reglerna finns av en anledning. De är inte bara till för att sätta gränser, utan också för att skapa en rättvis och realistisk miljö där alla spelare kan ha kul. Genom att bryta mot reglerna och försöka spela som kriminell utan en krimroll förstörde jag inte bara för mig själv, utan också för andra spelare som deltog i scenariot. Jag förstår nu att mitt agerande inte bara var respektlöst mot admins och servern, utan också mot de andra spelarna som hade investerat tid och energi i att skapa ett trovärdigt och engagerande scenario.

Jag inser också att jag borde ha hanterat min frustration på ett annat sätt. Att förlora en krimroll kan kännas som ett stort bakslag, men det är inte en anledning att bryta mot reglerna eller ge upp. Om jag hade tagit ett steg tillbaka och försökt se situationen som en möjlighet att utvecklas som spelare, hade jag kunnat använda tiden för att skapa något nytt och spännande istället för att försöka klamra mig fast vid det jag förlorat.

Om jag får en andra chans på servern, kommer jag att använda den här erfarenheten som en möjlighet att bli en bättre spelare. Jag kommer att fokusera på att följa reglerna och skapa trovärdiga RP-scenarion som bidrar till serverns community. Jag har lärt mig att det inte finns några genvägar när det kommer till rollspel, och att det bästa sättet att bygga något långvarigt är att göra det på rätt sätt, inom ramarna för de regler och riktlinjer som finns.

Jag förstår nu att det bästa jag hade kunnat göra i den här situationen hade varit att acceptera att jag förlorade min krimroll och använda det som en chans att börja om. Genom att spela som medlem och bygga upp min karaktär från grunden, hade jag kunnat visa att jag fortfarande kunde bidra till servern på ett positivt sätt. Jag inser att jag har gjort fel, men jag är fast besluten att göra rätt i framtiden om jag får möjligheten att visa det.

Har du lärt dig någonting efter din ban? jag har faktiskt lärt mig rätt så mycket av denna ban. Om jag någonsin blir unbannad ifrån denna ban kommer jag förbättra min rp och faktiskt ha krim roll om jag ska vara med i kriminella scenarion...

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? aa

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka