Nekad tiger69240 | Ban Överklagan [LUDDE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

tiger69240

Icke Medlem
Meddelanden
33
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/KFC133769420/

Ditt Hex-ID: 11000011d248b7b

Vad är din discord tagg? Affe__

Vem var det som bannade dig? Ludde

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Bild på banmeddelande: ludde ban alien.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag blev bannad från Unive för att jag sköt nära piren och Krim utan att faktiskt vara på de specifika platserna. Efter att ha reflekterat över situationen inser jag nu att mitt agerande kan ha tolkats som ett regelbrott, och jag förstår bättre varför det ledde till en bannlysning. Jag inser att spelet har regler för var och när man får använda sina vapen, och att skjuta nära viktiga områden utan att befinna sig där kan uppfattas som att jag utnyttjade spelets mekanik på ett otillåtet sätt. Det är möjligt att staff såg mitt agerande som ett försök att kringgå spelets regler eller som att jag försökte utnyttja någon form av bugg eller svaghet i spelets system. Jag förstår nu att det är viktigt att följa både de tekniska reglerna och de sociala normerna som finns inom spelet för att skapa en rättvis och rolig upplevelse för alla. Att skjuta nära piren och Krim utan att vara där kan ha lett till att mitt agerande tolkades som fusk eller exploatering av spelets funktioner, vilket många spel strikt förbjuder. Även om min avsikt inte var att fuska, kan det ha skapat en känsla av obalans för andra spelare och påverkat spelets dynamik negativt. Spelet är byggt på att spelarna ska följa vissa normer och regler för att upprätthålla en rättvis och balanserad spelupplevelse. När en spelare inte följer dessa kan det leda till störningar och osäkerhet bland de andra deltagarna, vilket kan påverka spelets sociala struktur och skapa frustration. Jag förstår också att Unive, som många andra onlinespel, inte bara har tekniska regler utan även oskrivna regler som styr hur spelare förväntas bete sig. Dessa oskrivna regler handlar om respekt för andra spelare, sportsligt beteende och att följa spelets naturliga gång. Genom att avvika från dessa normer och spela på ett sätt som inte är i linje med spelets förväntningar kan jag ha stört andra spelare och orsakat en upplevelse som inte var lika positiv för alla. Jag inser att mitt agerande kan ha varit störande för andra som försökte spela på ett rättvist och ordnat sätt, och därför förstår jag nu varför staff tvingades vidta åtgärder. Jag inser också att moderatorerna och adminteamet har ett ansvar att skydda spelets integritet och upprätthålla en rättvis spelmiljö. Deras beslut att banna mig är inte bara baserat på att följa de tekniska reglerna utan också på att bevara en positiv och respektfull spelupplevelse för alla. Det handlar inte bara om att förhindra fusk, utan också om att säkerställa att spelet fortsätter vara en rolig och engagerande plats för alla som spelar. Jag förstår nu att även om mitt agerande inte var avsett att vara skadligt, så kan det ändå ha haft en negativ påverkan på spelet för andra. För att få en bättre förståelse för exakt varför jag blev bannad och för att kunna rätta till mitt beteende, kommer jag att kontakta staff och be om en mer detaljerad förklaring. Genom att få en tydligare bild av vad som gick fel hoppas jag kunna förstå och ta till mig den feedback som jag fått, för att säkerställa att jag inte gör samma misstag i framtiden. Jag är öppen för att lära mig mer om spelets regler och om hur jag kan spela på ett sätt som både är rättvist och respektfullt mot andra spelare. Jag vill inte bara undvika framtida problem, utan också aktivt bidra till att skapa en bättre och mer positiv upplevelse för alla i spelet. Det här är en möjlighet för mig att reflektera över mitt spelande och hur jag kan förbättra mig, inte bara för att undvika att bli bannad igen, utan också för att vara en bättre och mer ansvarstagande spelare inom Unive. Jag ser det som en chans att utvecklas och vara en del av spelets gemenskap på ett mer konstruktivt och positivt sätt i framtiden.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan jag blev bannad, var situationen ganska förvirrande för mig. Jag hade precis fått min Krimroll indragen, vilket betydde att jag officiellt inte längre var en del av Krim rpn i spelet. Trots att jag hade fått min Krimroll indragen, märkte jag att min roll fortfarande var aktiv i de vanliga Discord-kanalerna (DCN), vilket kändes väldigt konstigt. Jag förstod inte riktigt varför min roll fortfarande var kvar, eftersom jag trodde att när min Krimroll togs bort från spelet, skulle den även försvinna från Discord och andra delar av spelet där min roll var synlig. Detta skapade en osäkerhet för mig om min verkliga status i spelet och om jag fortfarande hade rätt att agera som en Krim, även om min roll tekniskt sett var indragen. Jag kände mig förvirrad och beslutade mig för att handla som om jag fortfarande var en del av Krim och fortsatte mitt agerande som om jag var kvar i rollen, trots att jag inte längre hade den officiellt. Direkt efter att jag hade varit i kontakt med supporten och fått min Krimroll indragen, valde jag att gå och skjuta nära piren. Jag kände att jag fortfarande var i någon form av "gråzon", och eftersom min Krimroll inte hade försvunnit på Discord och jag inte fått något konkret meddelande om att jag inte längre fick agera på det sättet, fortsatte jag med mitt vanliga beteende. Jag tycker det är viktigt att förstå att jag inte gjorde detta för att provocera eller bryta mot regler med avsikt, utan snarare för att jag inte var helt säker på min position inom spelet. Jag trodde att jag hade rätt att agera som en Krim, åtminstone i den stund jag var i, och beslutade mig för att skjuta när jag såg en konflikt i närheten, som för mig kändes som en naturlig del av spelets gång. Jag kände mig förvirrad när jag blev bannad, för jag förstod inte riktigt varför just jag blev straffad för att ha varit i området och skjutit när vi var många spelare som var involverade i en skottlossning i just det området. Det kändes väldigt orättvist att det var just jag som blev bannad, medan andra spelare som var där och deltog i samma händelse inte fick samma konsekvenser. Det känns som att jag blev den som fick ta hela ansvaret för en situation där vi alla var involverade. Andra spelare som också var med i den samma skottlossningen i området, verkar inte ha blivit straffade på samma sätt. Det skapar en känsla av osäkerhet och frustration, då jag tycker att vi alla borde ha behandlats lika. Det känns som att jag inte var den enda som bröt mot reglerna, utan att det var många spelare som deltog i samma händelse utan att få samma bestraffning. Jag tycker att det är konstigt att staffen valde att banna mig, utan att ge någon konkret förklaring om varför just mitt agerande var det som resulterade i en bannlysning, medan de andra spelarna inte ådrog sig några konsekvenser för sina handlingar. Jag förstår att staffen måste upprätthålla ordning i spelet och att reglerna måste följas för att alla ska ha en rättvis upplevelse, men jag tycker ändå att hela situationen känns orättvis och otydlig. Jag hade ingen avsikt att orsaka problem, utan jag var bara förvirrad över min status i spelet och min roll i just den situationen. Det känns som att mitt beslut att agera på ett sätt som jag trodde var okej, ledde till att jag straffades medan andra spelare som också var närvarande i konflikten inte fick några konsekvenser. Detta gör att jag känner mig osäker på vad som egentligen var rätt och fel i situationen. Jag tycker också att det är viktigt att jag får en tydligare förklaring från staffen om varför just jag blev bannad, särskilt med tanke på att andra spelare var med i den samma konflikten och inte fick några konsekvenser. Det skulle hjälpa mig att förstå om det var något jag missade eller något jag gjorde fel i den stunden. Om jag verkligen bröt mot reglerna, vill jag förstå exakt vad jag gjorde för att kunna rätta till mitt beteende i framtiden. Jag vill också att det ska vara klart för mig vad som egentligen hände och varför jag blev den som blev straffad för en händelse där vi var många spelare inblandade. Jag tycker att det känns som en orättvis situation och att jag kanske inte fick hela bilden av varför jag blev bannad. Det skulle vara bra om jag fick möjlighet att diskutera detta med staffen för att få mer insikt i varför just jag blev bannad och för att kunna ta till mig deras feedback för att undvika att göra samma misstag igen. Jag vill verkligen förstå reglerna bättre och spela på ett sätt som är respektfullt för alla andra spelare. Det känns som att det är viktigt för mig att få den här förklaringen så att jag inte fortsätter att göra samma misstag i framtiden och för att jag ska kunna känna mig mer trygg i min förståelse av spelets regler och hur jag ska agera i liknande situationer framöver.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var inte en felaktig ban, och efter att ha reflekterat över situationen förstår jag nu att det var ett resultat av mitt eget agerande som ledde till att jag blev bannad. I början var jag osäker på varför jag blev bannad, men när jag tänker tillbaka på vad som hände, inser jag att mitt agerande faktiskt bröt mot spelets regler, även om det inte var min avsikt att göra det. Jag hade nyligen fått min Krimroll indragen, vilket innebar att jag inte längre var en del av Krim rpn i spelet. Men trots att jag fått min Krimroll indragen, märkte jag att den fortfarande var kvar i vanliga Discorden, vilket skapade en förvirring för mig. Eftersom min roll inte försvann från Discord och jag inte hade fått någon direkt kommunikation om att min Krimroll verkligen var helt borttagen, fortsatte jag agera som om jag fortfarande var en del av Krim, vilket var ett misstag.

Det här skapade en förvirring för mig, och jag agerade baserat på känsla snarare än att fullt ut tänka på vad som faktiskt var tillåtet. Jag förstod inte riktigt att det att jag fortfarande hade min Krimroll på Discord inte gav mig rätten att fortsätta spela på samma sätt som tidigare. När jag såg att det fanns en konflikt vid piren, och i min förvirring och osäkerhet om min status i spelet, valde jag att gå dit och skjuta. Det var på inget sätt för att orsaka problem, utan mer för att jag inte reflekterade över att jag nu hade en indragen roll och inte längre hade rätt att agera som jag gjorde tidigare. Jag förstår nu att detta var ett felaktigt beslut från min sida.

Jag inser att mitt agerande skapade en obalans i spelet. Jag borde ha varit mer uppmärksam och väntat på att få ett klart besked om min status istället för att agera på en osäker grund. När jag sköt nära piren, även om vi var många som var inblandade i samma skottlossning, var det ändå mitt ansvar att följa spelets regler. Jag ser nu att detta inte bara bröt mot spelets regler, utan också påverkade andra spelare negativt. Jag borde ha tänkt mer på hur mitt agerande skulle kunna påverka andra och på hur jag själv, genom att inte följa reglerna, kan ha skapat en situation som kändes orättvis för de andra spelarna. Jag har nu förstått att det inte bara handlar om att följa de tekniska reglerna, utan också om att respektera spelets gemenskap och skapa en bra atmosfär för alla som spelar.

Jag vill verkligen betona att jag inte hade någon avsikt att bryta mot reglerna eller störa spelets dynamik. Min avsikt var inte att utnyttja någon bugg eller någon svaghet i spelets system. Det var mer en blandning av förvirring och dålig omdöme som ledde till mitt beslut att skjuta i området nära piren, trots att jag inte längre hade rätt att agera på det sättet. Jag förstår nu att det var ett felaktigt beslut, och det var ett misstag jag inte tänkte på i stunden.

Jag är verkligen ledsen över detta och jag tar fullt ansvar för mina handlingar. Jag inser att det var mitt ansvar att vara mer uppmärksam på spelets regler och att tänka på de konsekvenser som mitt agerande kan ha haft. Jag ser nu att jag borde ha väntat på en tydligare bekräftelse på min status och att jag borde ha agerat på ett mer ansvarsfullt sätt. Jag förstår att spelets moderatorer och staff har ansvar för att upprätthålla ordning och rättvisa, och deras beslut att banna mig var helt rätt med tanke på att jag bröt mot reglerna. Jag förstår att detta är en åtgärd som behövdes för att säkerställa att spelet förblir rättvist och balanserat för alla spelare.

Jag vill också understryka att jag inte tycker att det var felaktigt att jag blev bannad. Jag förstår varför jag blev straffad och jag accepterar fullt ut ansvaret för mina handlingar. Jag hade inte för avsikt att fuska eller störa spelet på något sätt, men jag erkänner nu att mitt agerande var ett resultat av en missförståelse och brist på uppmärksamhet på mina egna handlingar. Jag vet nu att det är otroligt viktigt att följa både de skrivna och oskrivna reglerna i spelet för att skapa en rättvis och positiv upplevelse för alla spelare. Jag är verkligen ledsen för att jag inte gjorde det från början och för de problem mitt beteende kan ha orsakat andra spelare.

Jag lovar att detta aldrig ska hända igen. Jag har lärt mig en viktig läxa och kommer att vara mycket mer uppmärksam på mina handlingar i framtiden. Jag kommer att se till att alltid följa spelets regler och vara medveten om min roll i spelet, så att jag inte gör samma misstag igen. Jag vet nu att det är viktigt att inte bara tänka på vad jag får göra utan också på hur mina handlingar påverkar andra. Jag vill vara en ansvarstagande spelare som bidrar till en positiv spelupplevelse för alla, och jag kommer att vara mycket mer noggrann med att följa spelets regler och normer.

Jag hoppas att jag kan få en andra chans att spela och vara en del av spelets gemenskap, och jag kommer att göra mitt bästa för att visa att jag har lärt mig av mina misstag. Jag vill verkligen vara en positiv del av Unive och hjälpa till att skapa en bra atmosfär där alla kan ha kul och spela på ett rättvist sätt. Jag hoppas att detta aldrig kommer att hända igen, och jag är fast besluten att vara en bättre spelare i framtiden.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. jag har en del bans men dem flesta är av små saker

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat göra flera saker annorlunda för att undvika att bli bannad. För det första hade jag kunnat vara mer uppmärksam på min Krimrolls status. Efter att jag fått min Krimroll indragen borde jag ha sett till att verkligen förstå och bekräfta att min roll var borttagen från både spelet och Discord. Jag borde inte ha litat på att allt skulle lösa sig av sig självt, utan istället tagit ansvar och frågat personalen om min status var helt klart och korrekt. Om jag hade gjort detta skulle jag ha förstått att jag inte längre hade rätt att agera som en Krim, och det skulle ha förhindrat mig från att göra det misstaget att gå och skjuta i en konfliktzon där jag inte längre var tillåten att delta.

Jag borde också ha väntat på att få en tydlig bekräftelse på min status innan jag agerade. Att gå direkt från att ha blivit av med min Krimroll till att delta i en skottlossning var impulsivt och ogenomtänkt. Jag borde ha tagit ett steg tillbaka, samlat mig och reflekterat över min roll och vad som faktiskt var tillåtet i den situationen. Jag kunde ha ställt frågor till staffen för att få klarhet i om min Krimroll verkligen var borttagen och om det var okej för mig att fortsätta agera på samma sätt som tidigare.

En annan sak jag hade kunnat göra annorlunda är att tänka mer på hur mina handlingar skulle påverka andra spelare. När jag såg att det var en konflikt vid piren, borde jag ha tagit ett steg tillbaka och funderat på om min närvaro och mitt agerande i den situationen verkligen var rätt, särskilt eftersom jag inte längre hade någon officiell roll i Krim. Jag borde ha tänkt på hur andra spelare skulle uppfatta att jag, trots min borttagna roll, var närvarande och deltog i en skottlossning. Istället för att agera impulsivt borde jag ha funderat på konsekvenserna för både andra spelare och för spelets balans.

Sammanfattningsvis, om jag hade varit mer uppmärksam på min situation, reflekterat mer över mina handlingar och tänkt på konsekvenserna för andra spelare, hade jag kunnat undvika att bli bannad. Jag förstår nu att jag agerade för snabbt utan att vara helt säker på vad som var rätt eller fel, och det ledde till att jag bröt mot reglerna. Jag har lärt mig mycket av den här situationen och förstår nu vikten av att alltid vara noggrann och reflektera innan jag agerar.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig mycket efter min ban. Först och främst har jag insett hur viktigt det är att alltid vara medveten om min status i spelet och verkligen förstå mina rättigheter och begränsningar. När jag fick min Krimroll indragen, borde jag ha varit mer uppmärksam på hur det påverkar min roll i spelet och inte fortsatt agera som om jag fortfarande var en del av Krim, särskilt när min Krimroll fortfarande var synlig på Discord. Jag förstod inte då att detta skapade förvirring för både mig och andra spelare.

En annan viktig lärdom är att jag nu förstår hur avgörande det är att vara tydlig med vad som är tillåtet i varje situation. Jag borde ha tagit mig tid att dubbelkolla och verkligen få bekräftelse från staffen eller supporten om min status istället för att gå på känsla. Det var en lärdom att aldrig anta att allt är som det verkar, särskilt när det gäller något så viktigt som reglerna i spelet.

Jag har också förstått vikten av att tänka på konsekvenserna av mina handlingar, inte bara för mig själv utan också för andra spelare. När jag gick och sköt i en konfliktzon utan att tänka på min roll, skapade jag en obalans i spelet som inte bara påverkade mig utan också andra spelare. Jag har lärt mig att vara mer medveten om hur mina handlingar kan påverka hela spelets dynamik och alla som är inblandade. I framtiden kommer jag att vara mer försiktig med att se till att jag har en klar förståelse för spelets regler innan jag tar några beslut.

Jag har också lärt mig vikten av att respektera spelets gemenskap och regler för att skapa en rättvis och positiv spelupplevelse för alla. Det här är något som jag kanske inte fullt ut insåg innan, men nu förstår jag att varje spelare har ett ansvar att bidra till en bra atmosfär i spelet. Jag förstår nu varför staffen agerade som de gjorde, och även om det var frustrerande för mig, har jag lärt mig att respektera beslutet och ser det som en möjlighet att förbättras och lära mig från mina misstag.

Sammanfattningsvis har jag lärt mig vikten av att vara mer medveten om min situation i spelet, att aldrig anta att jag vet allt, att ta ansvar för mina handlingar och tänka på hur de påverkar andra, samt att alltid respektera spelets regler och gemenskap. Den här erfarenheten har varit en stor lärdom, och jag är fast besluten att inte göra samma misstag igen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka