Accepterad thorefication | Polismyndigheten Ansökan [Dorre]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

thorefication

Icke Medlem
Meddelanden
90
Reaction score
9
Ange ditt födelsedatum: 23 November 2004

Vad heter du på discord? Thore#8578

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 320 isch

Hur aktiv kommer du att vara? cirka 4 timmar per dag. dock under skoltid kommer jag vara mindre aktiv.

Vad heter du? Johan Karlsson

Hur gammal är du? 31

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja det är jag.

Varför vill du bli polis? Jag är väldigt motiverad till att jobba för staten. Tidigare har jag jobbat hos sjukvården man jag kände att det är lite lalligt där. På kvällarna när folk blir trötta så börjar de leka runt oså. Dem lär sig inte heller om radio disciplin. De åker ofta till kriminella platser som t.ex. nakenstaden och sedan får man höra "det är skottlossning". Av det jag hört verkar polisen mycket mer seriös och är även mer kunniga inom radio disciplin. Min pappa är även polis och därifrån har jag lärt mig mycket. I gymnasiet läste jag ekonomi juridik. Av juridik kurserna har jag lärt mig mycket om lagar och rätten i samhället så ifall någon ifrågasätter mig så kommer jag alltid leverar bra svar. Yrket ser jag även som en viktig roll i samhället. Det är polisens jobb att skydda staden och jag vill medverka i det. I dagsläget finns det otroligt många gäng som jag tycker bör sättas stopp på. Det är även mycket vanligt att jag ser folk köra på tok för snabbt i staden vilket irriterar mig enormt. Jag är även intresserad av vapen. Brukar jaga på min fritid så jag kan kontrollera de ganska bra! Har även en stark strävan efter att våra medborgare ska känna sig trygga i staden och inte behöva vara oroliga för rån, kidnappningen och mycket mer.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Att se till att sätta stopp på det kriminella. Att våra medborgare känner sig trygga. Att känna att man gör något rätt för staden. Jag vill se till att vi håller ett bra rykte på polisen och att alla medborgare känner sig trygga när dem hör eller ser oss. Att alla har tillit åt polisen och se till så alla mår bra.

Vad vet du om yrket i helhet? Jag känner till de olika ranger som finns, alltså t.ex. peket, polisaspirant, sekreterare osv. Jag känner till lagarna som vi arbetar efter. T.ex. Kniv lagen. Jag känner till de flesta fordon, som t.ex. Volvo v90 CC. När man är ny inom yrket skall man patrullera med någon då en aspirant ej får åka själv då de ej har mycket erfarenhet. Jag vet att många larm kommer in så man har troligen fullt upp. De finns trafikpoliser som åker runt för att kolla hur folk kör. Sedan finns det poliser som jobbar med t.ex. terrorism oså. Det jag vill säga med det är att oavsett vilken rang du har så har du alltid en viktig roll. Det är viktigt med radio disciplin, detta är för att man ska kunna få all viktig information samt att känna att det är mer seriöst.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har ej jätte goda erfarenheter inom yrket. Som jag nämnt tidigare har jag läst juridik i skolan så jag har hyfsat goda kunskaper inom lagar. Har även lärt mig lite från min fader om yrket. Ibland har jag arbetat lite med poliser då jag jobbade på sjukvården och det var så att vi ibland behövde tillkalla polis eller det andra hållet. Även jagat lite om det räknas som erfarenhet men jag har då lärt mig lite om vapen och hur de fungerar. Jag har goda erfarenheter inom radio disciplin från sjukvården, samt hur man arbetar med andra.

Hur är du som person? Jag är en lugn och sansad person. Jag har lätt att hålla inne aggression och jag försöker ta allt på ett sansat sätt. Ifall det är en stressig situation så kommer jag hålla mitt lugn och inte få panik. Jag är även väldigt snäll och hjälper även gärna folk. Jag kommer alltid prioritera mina kollegor över andra. Det värsta jag vet är kriminella som enbart är ute för att förstöra. Jag låter aldrig mina känslor ta över mig.

Är det något vi bör veta om dig? Nej inte vad jag vet men ni är öppna att fråga mig vad som!

Vidare till intervju! Lycka till! Kontakta en personal-ansvarig för att ta din intervju! MVH Polismyndigheten

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka