theapetrainer | Gäng ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

theapetrainer

Icke Medlem
Meddelanden
18
Reaction score
0
Vad ska gänget heta? ÅS Robbers

Vad är ditt discord namn? TheApeTrainer#4167

Vad heter du i verkligheten? Adam Dahlgren

Ditt födelsedatum: 31 Maj 2007

Hur ofta kommer du vara inne? Mellan 3-7 timmar varje dag.

Hur många timmar har du på Fivem? 90 timmar.

Berätta om din karaktär: Han heter Åke Rosenberg, född 2/8-1992. Åke kommer från Stockholm, hans pappa är en svensk rik affärsman medans hans mamma är halv italiensk och halvsvensk advokat. Åke växte upp väldigt rikt och bortskämt på Lidingö, därav är han lite av en brat. Han har ett litet bil intresse, speciellt inom BMWs, och Åkes största dröm är att bli advokat som hans mamma. Åke har inte haft något seriöst förhållande sen hans flickvän, Lovisa, från 3:an i gymnasiet var otrogen med Åkes närmaste barndomsvän, Nicholai. Nicholai hade alltid varit en stor det i Åkes liv och Åke en stor del i Nicholais liv. De hade gjort många saker tillsammans. De blev fulla för första gången tillsammans, de var med när den andra tappade oskulden, de rökte och snusade för första gången tillsammans när de var 12 år gamla och lovade att aldrig göra om det. Den dagen som Åke har närmast om hjärtat med Nicholai var den dagen då Nicholai och Åke lovade varandra att vara bästisar för alltid. Det var julavslutningen i 4:an och de hade precis kastat sill på deras lärare och sen sprungit iväg. Men sen kom den dagen då Åke fick reda på det där med Lovisa och Nicholai och han har haft trust-issues när det gäller alla sorters relationer sen den dagen. Idag har Åke två kompisar han hänger med lite då och då men det ända de gör är att gå runt och döma folk. När orten rapp blev populärt i Sverige försökte Åke bli rappare men det gick inte så bra. Han låtsas bryta lite på svenska och när folk säger att Åke är "svenne" säger Åke att han nästan är italiensk. Alla Åkes gymnasievänner har flyttat hemifrån och skaffat familj. Åke är som sagt fortfarande singel, dock bor han fortfarande inte hemma då han nyligen blev utkastad från sina föräldrars hus då de nu har insett att de har skämt bort honom för mycket. Åke som är en mycket känslosam och osäker person vet inte riktigt vart han ska ta vägen. Men ibland går hans visioner upp och han drömmer om ett ännu rikare liv än vad han levde i innan. Åke tänker ge järnet för att komma dit han vill och vägen dit får bli hur jobbig den vill. Han har även utvecklats till att vilja göra sitt liv lite mer spicy och tänket att gängkriminalitet är rätt väg att gå. Hur detta kommer sluta får vi se.

Varför ska just du få starta ett eget gäng? Jag kommer bidra med många scenarion, ge folk som vill gå med i ett gäng en chans att göra det och jag tycker att det låter väldigt kul.

Har du några med dig från start med gänget? Jag har en förberedd vice boss vid namn Filip Eriksson och två förberedda anställda vid namn Basse Pär och Johan Roslund. Med dessa tänker jag bara få in snabba pengar genom mindre butiksrån tills jag hittar fler anställda så vi kan göra större grejer.

Vad tänker du att gänget ska ha för roll i staden? En lite mer sneaky roll än de flesta gängen. Många gäng är ju kända för att våga visa sig och göra stora personrån in public. Men vårat gäng tänker jag ska ha en mer sneaky roll och istället för att göra personrån eller att gå in i knark-businessen så tänker vi göra större, planerade bank/yacht rån. Vi tänker börja hela gänget med att skaffa 2 automat-vapen och en flyktbil. Med detta tänker vi göra ett snabbt, men säkert, rån på jewelry butiken.. Därifrån skaffa våra startpengar och sedan börja med de tyngre grejerna.

Vilka erfarenheter har du inom gäng rp? Jag har spelat på Unive i ungefär 85h och jobbar just nu på sjukvården där man måste rp:a väldigt bra för att få det så verkligt som möjligt.

Vad tänker du att din roll som Boss över ett gäng ska innebära för gänget? Det kommer innebära att vi kommer ha en mycket planerad organisation där vi ej gör något oplanerat. Folk kommer få deras löner utdelade beroende på hur bra de är på det de gör, en person som kanske endast kör en flyktbil men gör det väldigt bra får nog endast bara 8% som max av rånpengarna. Medans någon som har varit med och planerat, skaffat saker och kanske till och med var med och utförde rånet får 30% av rånpengarna.

Hur tänker du att du som gäng boss över gänget ska kunna utveckla serverns gäng rp? På ett väldigt bra sätt. Vi ska hålla en väldigt hög standard på vårat rp:ande och tar endast in folk som kan hålla den standarden.

Berätta om hur ett bra kriminellt scenario ska se ut Vi tar ett bankrån som exempel. Först så har vi ju såklart planerat ut vilket håll vi ska komma ifrån och vilket håll vi flyr med. Helst tänker jag att man ska ha flera flyktbilar och flyktvägar då det då finns mindre risk att bli blockerad av polisen när man flyr. Själva rånet ska gå till så att man är minst 5 personer. 1 står vid dörrarna vid entrén och håller koll ifall polisen skulle komma, 2 flyktbilar med förare står på 2 olika ställen och håller även och utkik för poliser men väntar även på signal att rånet är klart och folk ska hämtas upp, resterande 2 blir själva rånarna som då ska ta pengarna/andra saker av värde. Så fort rånarna är klara och har tagit allt ger de en signal genom att skicka ett sms till flyktbilarna. När flyktbilarna är framme hoppar den som säkrade dörrarna in i en och rånarna i den andra. Bilen med rånarna i kan vi kalla bil nummer 1 och den andra för bil nummer 2. Bil 1 åker sedan uppåt på kartan men inte på motorvägen utan en annan planerad väg. Bil 2 tar dock motorvägen upp på kartan. Väl däruppe möts båda bilarna och man delar där och då ut varsin del av pengarna som redan har räknats ut hur många procent varje deltagare ska få. Detta var då ett rån förklarat där polisen ej hinner komma. Men om polisen skulle komma så ska den som håller dörrarna säkra skicka ett sms till rånarna och till flyktbilschaufförerna att han hör sirener eller ser polisen. Flyktbilarna ska då så fort som möjligt ta sig till rånarna och den som säkrar dörren för att hämta upp de och fly. Därefter flyr bil 1 så fort som möjligt genom en planerad flyktväg för denna situation. Bil 2 tar en annan väg genom stan och försöker fånga polisens uppmärksamhet för att få bort de från bil 1 (detta är för att bil 1 är den som har pengarna). Sedan efter att båda bilarna har kommit iväg från polisen möts man upp, delar upp pengarna som man hann få och går igenom vad som kan ha gått snett/fel. Därefter lär man sig från sina misstag och planerar ut ett nytt rån mer detaljerat.

Hur ska du kunna uppnå att ha koll på gäng medlemmarna och så deras RP är hög? Man utför ju det mesta inom gänget tillsammans och då tänker jag att jag håller koll på deras rp och hur seriösa de är. Om jag skulle märka att någon har en för dålig rp så tar jag ju såklart upp det med de på discord och säger vad de måste förbättra.

Hur hanterar du kritik? Jag tar kritik på så sätt att jag tänker att jag behöver lära mig mer om de sakerna jag får kritik på. Dock om någon bara säger att man är sämst vet man ju inte riktigt riktigt vad man är sämst på så då struntar jag i det.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte får gänget? Absolut.

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive? Nej.

Har du läst våra Regler? Ja.

Tillbaka