Nekad The dogo | Polismyndigheten Ansökan [Pilot]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

The dogo

Icke Medlem
Meddelanden
11
Reaction score
2
Ange ditt födelsedatum: 22 April 2005

Vad heter du på discord? storkey#1506

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 257,9 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 3-5 timmar per dag

Hur ofta kommer du vara inne? alla dagar i veckan möjligtvis inte på lördagar man oftast alla dagar.

Hur många timmar har du på FiveM? 257,9 timmar

Vad heter du? Örjan larsson

Hur gammal är du? 46

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? För att de värkar vara ett väldigt intressant och spännande jobb. Gillar att samarbeta med folk och är rätt social av mig. Jag vill även bli polis för att jag vill känna att jag gör nytta och att kunna beskydda oskyldiga människor så att de kan känna sig trygga och inte behöva oroa sig. -Jag vill göra värden till en bättre plats! De är mitt motto.

Varför ska just du bli anställd? jag är väldigt social, gillar att jobba med kollegor, (är inte en ensam varg) Jag vill värkligen lära mig mer om polis yrket och som jag nämde förut vill jag beskydda människor så att de kan känna sig trygga. Jag kan ta åt mig kritik och göra de till något positivt som jag kan träna på och bli bättre på de. kan hantera fordon då jag har kört mycket (mest bil), Är också väldigt stresstålig och hanterar de bra! Är väldigt tagga på att bli polis och försöka göra skillnad i staden. Så hoppas jag att vi ses på intervjun!

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) 1. väldigt social och är bra på att samarbeta med andra människor.
2. stresstålig och jobbar bra under stress och svårare situationer.
3 bra på att hantera fordon såsom bil till exempel.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har grundläggande poliserfarenheter då jag har varit securitas.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Först informerar jag andra kollegor om situationen i radion och ger dem en beskrivning på bilen och dess reg-nummer och vart jag befinner mig om något oväntat skulle hända. Jag tar kontakt med föraren och ber han kliva ut ur bilen. Jag kollar om han har körkort vilket i detta fallet han inte hade. Då låter jag han åka med mig i polisbilen till polisstationen och jag berättar vilka brott han begått som då i detta fallet är olovlig körning och vårdslöshet i trafik samt fortkörning. sedan i stationen förhör jag han och informerar han vad som händer härnäst och vilka straff han får.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag ropar ut på förstärkning och säger vad som har hänt och säger hur bilen såg ut och samt hur mannen såg ut om jag såg det. Jag säger att min kollega är nedskjuten. Sedan ringer jag en ambulans. Då min kollega ska prioteras först. Jag försöker hålla han i liv om det går så länge ambulansen inte har kommit. Efter det skickar jag ut en efterlysning på bilen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag säger att jag och min kollega har kommit till platsen. Jag spärrar av hela området sen så ser jag till att alla människor som är i närheten går därifrån. Sedan så inväntar jag dom högre uppsatta då jag vet att jag aspiranter inte får gå in på bankrån. Sen så står jag kvar där så ingen annan kommer in innanför spärrarna, jag står kvar där tills mina kollegor säger till mig att gå.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag tar snabbt upp min tazer och säger vad som händer i radion om jag hinner. Jag ber honom att genast släppa kniven. Gör han inte det använder jag min tazer på honom så jag sedan kan säkra honom genom att ta bort kniven. Jag sätter sedan på honom handfängsels och så åker vi till stationen för förhör. Jag säger vad han är straffad för och ger honom det straff han ska få.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det är att man inte ska skrika och prata på mun på varandra. Man ska visa varandra respekt. Man ska använda sitt rakel i början så man vet vem det är. Man ska använda klart slut eller kom i slutet av meningen. Det beror på vad som diskuteras.

Vad betyder våldstrappan? desto hårdare vi kommer upp i trappan desto hårdare kommer vi att agera! Tillexempel först ska man försöka prata med gärningsmannen. Om han inte lyssnar och att han börjar göra motstånd så kan du ta upp batong eller tazer. I värsta fall pistol.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka