Accepterad TFS_CS0NKA | Polismyndigheten Ansökan [Silahti]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

TFS_CS0NKA

Icke Medlem
Meddelanden
314
Reaction score
30
Användarnamn: TFS_CS0NKA

Ange ditt födelsedatum: 7 Augusti 2006

Vad heter du på discord? tfscs0nka#1700

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? jag har 669 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Vardagar: 1500 - 21:30
Helger: 10:30 - 23:30
Söndag: 10:30 - 21:30

Hur ofta kommer du vara inne? Jag kommer och vara inne hela tiden då jag älskar att spela och gillar det så mycket dessutom har jag inte så mycket att göra ute då det är kalt och COVID-19 vilket inte är så trevligt jag slutar skolan 15:00 så då går jag hem eller cyklar då och sen äter något gott sedan spelar jag som är väldigt kul. Så jag kommer vara aktiv väldigt mycket och visa mitt yrke och att jag är duktig.

Hur många timmar har du på FiveM? jag har 669 timmar

Vad heter du? Tom Andesson

Hur gammal är du? Född år 1997

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att göra samhället tryggare och hjälpa alla som bor i samhället som inte känner sig trygga och kunna ta hand om dem sedan ta fast dem som är tjuvarna på ett smart sätt. Jag vill också bli polis för jag känner att detta yrket är verkligen ett jobb som jag gillar och skulle kunna tänka mig att få samhället så tryggt som möjligt att folk inte ska behhöva känna sig osäker när dem är ute och kör och går att visa sig hela tiden att här är vi vi hjälper dig till 100% och vi finns ju här för er alla folk kan tro att vi är dumma och elaka och dumma men vi är väldigt snälla och hjälper till så mycket och försöker det ser jag när jag åker runt i min bil och då är det så bra alla poliser är verkligen så bra därför vill jag bli en sådan att kunna hjälpa till för det tycker jag om verkligen. Jag har också varit aspirant tidigare

Varför ska just du bli anställd? Jag tycker jag ska bli anställd för jag har sedan tidigare lite erfarenheter av polis och tycker det är så kul och sedan att jag är snäll trevlig och hjälpsam. Jag tycker att jag ska bli anställd för att kunna hjälpa mina kollegor och alla andra i samhället och att kunna bidra på ett bra sätt tycker jag och jag jobbar väldigt bra jag är aktiv i mitt yrke jobbar inte för pengar jag tycker att man ska ha poliser som är bra och jag tror jag är en bra polis med alla andra poliser tror vi kan ha ett bra teamwork. därför tycker jag att jag ska bli polis för att jag kan en hel del om det och jag skulle vilja lära mig mer.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) 1. Mina styrkor är väll att jag är en snabb maniska som agerar snabbt 2. Jag hjälper folk så bra som jag kan. 3. jag kan ta kritik. 4. mina svagheter vet jag faktiskt inte jag vet inte riktigt om jag har en svaghet direkt.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja jag har tidigare erfarenheter av polis då jag har varit aspirant för ett tag sedan och tyckte verkligen om det nu jag vill bli det igen. Jag vet hur man ska bete sig lyssna på dem som är högre respektera sina kollegor och dem andra i samhället. Radiodeseplin att man ska prata en och en och får man panik så ska man inte skrika i radion och att man pratar kort men att man ändå fattar. Hur man tar trafikstopp och hur man beter sig när man gör det. hur jag beter mig på ett bankrån och att inte få panik.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag ber hen hoppa ut ur fordonet tar alkoholtest samt kolla upp bilen om det är hens kolla på hens id och vad hen heter samt ålder kollar registret om hen är efter lyst sedan ger jag hen böter på vårdslöshet i trafik och kan ta hen till station och sätta in personen för det. Så här skulle jag gjort sedan taggigt hens körkort.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag hoppar ut ur bilen och säger singlament i radion att en bil gjorde det och att vår kollega är skadad jag kollar skador puls samt andning tar hen till sjukhuset direkt medans en annan patrull är efter bilen så hjälper jag min kollega till hen mår bra. Sedan kan vi ta det försiktigt och sedan leta upp personen genom våra verktyg och sedan kan vi ta honom på en bra plan bestämmer ju såklart högre.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Det jag gör är att vi ställer bilen jag springer runt och sätter barriärer kan ha bilen med mig också kan vara tungt att bära alla barriärer sätter ut det på alla vägar som man kan fly sedan om jag skulle få besked att det ska bara vara vid visa ställen så fixar jag det mitt jobb är att avisa personer som inte ha där att göra samt att stoppa trafiken. Får jag även besked om att jag ska sätta spikmattor så löser jag det med och håller mig inte i vägen för dem som förhandlar och sköter allt stor så sköter jag med all trafik.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Det jag skulle göra är att först se vad han rör sig sedan hade jag bakat så han följde efter så vi inte är nära folk och om han skulle springa emot mig så kan jag taza honom så han lägger sig ner sen ta kniven och lägger den i bilen sedan handfängsel på han först såklart sedan in med han tillsjukhuset och söka av platsen se så inte någon annan är skadad och att man kan lämna platsen med detsamma.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det är att man ska prata kort och inte för högt och att man ska förstå vad man säger sedan att man inte använder det som en pratkanal för där ska signalämnet och om man behöver en enhet eller flera inget skrikande i radion och inte fulla saker

Vad betyder våldstrappan? Att man inte ska använda våld i onödan att man kan tro att han körde för snabbt han skjuter vi utan det finns gränser hur man använder våld mot folk det är bara vid behöv.

Senast ändrad:
Godkänd, vidare till muntlig! Kontakta [Silahti#5365] [tutu fuq#9840]
Lycka Till!

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka