Accepterad texasnotinusa | Medlem ansökning [Norton]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

texasnotinusa

Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Texas

Vad är ditt discord namn? texasnotinusa_20849

Vad är ditt födelsedatum? 3 Januari 2010

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Harry Bertilsson, 24 år

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Målmedveten, lugn, social

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Harry Bertilsson växte upp i en familj där respekt och ansvar alltid varit viktigt. Han hade inte den enklaste uppväxten eftersom familjen ofta kämpade ekonomiskt vilket gjorde att han redan i ung ålder började förstå hur viktigt hårt arbete är. Han hjälpte till mycket hemma och lärde sig snabbt att ta ansvar för sina handlingar och tänka långsiktigt istället för att leva impulsivt. Under tonåren hamnade han ibland i fel umgänge och började förstå hur lätt det är att hamna på fel väg om man inte tänker sig för. Efter ett tag bestämde han sig för att lämna sitt gamla liv bakom sig och flytta till staden för att få en ny start och bygga upp något bättre för sig själv. Harry vill skapa ett stabilt liv med ett vanligt jobb till en början samtidigt som han lär känna människor och bygger upp sitt rykte i staden. Hans långsiktiga mål är att kunna starta eget företag och skapa ett namn som folk förknippar med respekt, lojalitet och hårt arbete. Han försöker alltid lösa konflikter genom kommunikation först och är inte en person som söker problem i onödan. Samtidigt är han väldigt lojal mot personer han litar på och ställer alltid upp för sina nära när det verkligen gäller.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med seriös och realistisk RP där fokus ligger på att skapa roliga och utvecklande scenarion för alla som är inblandade. Jag tycker att den bästa typen av RP är när scenarion får utvecklas naturligt över tid istället för att allt ska gå snabbt eller bara handla om pengar och skottlossningar. Jag gillar att skapa relationer mellan karaktärer och bygga upp storylines som faktiskt får konsekvenser och utvecklas över längre tid. Jag försöker alltid tänka på hur andra spelare upplever scenariot och inte bara på vad som gynnar mig själv. Jag är också en lugn person som inte startar drama eller förstör scenarion utan istället försöker bidra till en mogen och bra stämning både inom RP och utanför RP. Jag tycker det är viktigt att kunna ta situationer seriöst och skapa en realistisk känsla på servern så att alla kan få en bättre upplevelse.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? För mig innebär det att man inte alltid ska försöka vinna varje situation själv utan istället tänka på att scenariot ska bli bra och realistiskt för alla som är med. RP handlar inte om att vara bäst eller vinna hela tiden utan om att tillsammans skapa roliga och trovärdiga situationer. Det betyder att man ibland måste kunna acceptera att ens karaktär förlorar, gör misstag eller hamnar i problem för att scenariot ska bli bättre och mer realistiskt. Om man bara tänker på att själv vinna förstör man ofta upplevelsen för andra och då blir RP mycket sämre. Jag tycker det är viktigt att båda sidor i ett scenario får utrymme att utveckla situationen och att man spelar på ett sätt som gör det roligt för alla istället för att försöka forcea fram ett resultat som bara gynnar en själv.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Ja när jag var ganska ny inom RP gjorde jag mindre misstag eftersom jag inte riktigt hade full förståelse för hur seriös RP fungerar och hur viktigt det är att följa reglerna. Det handlade aldrig om att medvetet förstöra för andra utan mer om att jag saknade erfarenhet och inte tänkte tillräckligt mycket på realism och konsekvenser. Efter det tog jag tiden att läsa igenom reglerna ordentligt och började förstå hur viktigt det är att visa respekt mot andra spelares scenarion och tänka långsiktigt i RP. Det jag främst lärde mig är att bra RP bygger på tålamod, kommunikation och respekt mellan spelare och att reglerna finns för att skapa en bättre upplevelse för alla på servern.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Man får inte använda information som man fått utanför spelet exempelvis från streams, Discord eller vänner för att gynna sig själv inom RP. Man ska alltid värna om sitt liv och agera realistiskt i farliga situationer istället för att springa in i situationer utan rädsla för konsekvenser. RDM och VDM är förbjudet vilket betyder att man inte får döda eller skada andra spelare utan ett giltigt RP scenario bakom. Man ska också visa respekt mot andra spelare och inte förstöra scenarion genom oseriöst beteende eller trollande.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är en lugn och mogen person som tar RP seriöst och försöker bidra till en bra upplevelse för alla på servern. Jag tycker om att skapa långsiktig RP och utveckla min karaktär över tid istället för att stressa fram saker. Jag är också öppen för feedback och försöker alltid förbättra mig om det finns något jag kan göra bättre. Mitt mål är att vara en seriös och aktiv medlem på servern som bidrar till roliga, realistiska och minnesvärda scenarion för både mig själv och andra spelare.

+rep riktigt skön person och har otrolig social kompetens och är kompetent allmänt

Vidare till muntlig intervju
Du har nu gått vidare till den muntliga intervjun.
Observera att du har 48 timmar på dig att genomföra intervjun, annars avslås din ansökan automatiskt.
Lycka till!
Med vänliga hälsningar,
Medlemskapsansvariga

Godkänd ansökan
Godkänd efter muntlig intervju. Din testperiod på 7 dagar startar nu. Välkommen till Unive!
Med vänliga hälsningar,
Medlemskapsansvariga

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka