Accepterad Teen1x | Polismyndigheten Ansökan[Agnes]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Teen1x

Mod
Personalmedlem
Mod
Jobb Ansvarig
Support Ansvarig
Meddelanden
226
Reaction score
29
Ange ditt födelsedatum: 1 Oktober 2007

Vad heter du på discord? Teen1x#7777

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 635

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Jag är aktiv på lov och helger typ hela dan och på vardagar är jag aktiv typ 4 timmar eller längre

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag flera timmar ungefär 4 timmar eller mer på vardagar på helger och lov längre

Hur många timmar har du på FiveM? 635

Vad heter du? Adam Persson

Hur gammal är du? 21

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis?
Ända sedan jag var en liten pojke har jag älskat poliser jag tyckte det var coolt på olika serier hur dem gjorde och att dem skyddar personer när jag växte upp har det varit tufft mina föräldrar dog i en skottlossning och jag och min syster var bara kvar vi behövde bo på gatan och ute sedan tog jag hand om henne i flera månader sedan hittade polisen oss och räddade oss vi bodde hos en annan familj och pappan i familjen var polis han lärde mig massor med coola grejer sedan när jag blev 21 bestämde jag mig vad jag mig jag vill bli polis.

Jag vill bli polis för att jag vill skydda staden och göra den säkrare tillsammans med andra poliser, jag vill förebygga skydd mot kriminalitet gällande unga personer för jag känner att det är många i ung ålder som börjar med små kriminella saker och sedan går det så långt till narkotika handel i staden, jag vill skydda alla medborgare och göra multistaden till en säkrare plats som sagt. Jag kommer ta återgärder och agera ifall någon bryter mot lagen under min syn. Jag vill som sagt göra denna stad säkrare och göra den tryggare för medborgarna så dem inte behöver känna sig rädda när dem går ut. En viktig grej är nog trafiken jag vill göra trafiken säkrare då jag ser idioter köra och vill stanna dem och agera sedan vill jag stoppa lagningen och smugglingen av narkotika klassade droger.

Varför ska just du bli anställd? Jag borde bli anställd för att jag kan hantera olika situationer på rätt sätt eftersom att jag har varit polis tidigare och vet hur man ska hantera det sedan är jag fullt emot korruption och ifall jag ser någon tjänsteman eller någon annan utföra korruption kommer jag agera och inte stå och tysta mig själv. Jag kan hantera tjänste vapen och tar bara upp det ifall jag känner mig livshotad eller något liknande. Jag vill gripa dem som säljer nartkotika och göra trafiken i staden bättre då jag ser att personer kör aldelles för snabbt jag kommer alltså ta flertal trafik stop och försöka göra så att alla som säljer narkotika ska få sitt straff. Vill också gärna göra så att alla som kör båt som galningar ska sluta så därför ifall jag blir anställd kommer jag vara vi kusten ifall jag får ibland.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor:
Hanterar situationer bra
jobbar bra under samarbete.
Jobbar bra under press
Kan hantera tjänstevapen

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Har då varit polis innan, vet hur man hanterar tjänstevapen har tagit grundutbildningen tidigare, vet hur man ska hantera situationer på bästa sätt. Kan agera snabbt på situationer. Jobbar bra med andra poliser. T ex i bankrån vet jag hur man ska hantera situationer och anpassa mig på bästa sätt t ex om dem har gisslan att man inte ska ha hög röst och ge krav t ex har dem 3 gisslan så får dem ett visst antal krav sedan ska man försöka snacka med dem och lugna dem så inte gisslan blir dödad sen planerar man innan och utgår ifrån vad som händer på rånet

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag gör ett alkoholtest på personen och ber den blåsa i en apparat sedan så griper jag personen och åker med personen till polis stationen för vidare transport, personen har blivit gripen för grov olovlig körning, vårdslöshet i trafik, sedan så körde personen berusad. Det blir fängelse i högst sex månader men det får domaren bedöma sedan kommer personen få böter.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag försöker absolut hjälpa min kollega och lägger bandage runt skotthålet så inte kollegan förblöder sedan så kallar jag ambulans och extra kollegor som kan åka efter mannen medans jag håller på att rädda min kollega, allt fokus är på att rädda min kollega. Ifall det finns ett sjukhus nära så kanske jag försöker köra han dit snabbt men jag försöker stoppa blödningen absolut.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag ber om förstärkning och sedan så spärrar jag av vägen bredvid banken eftersom att jag är aspirant och inte har tjänstevapen sedan så ber jag min kollega att hålla koll på dörrarna medans förstärkning håller på att komma.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag tar fram min taser och skjuter han sedan så tar jag hans kniv och beslagtar den medans så kallar jag på förstärkning och griper mannen sedan så väntar jag in kollegor och sedan kör jag in han till stationen och så får han vara i häktet sedan får domaren välja vad han ska få för straff.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Att man bara ska prata om viktiga saker i radion och inte skrika eller prata om vad man t ex åt till frukost.
t ex ifall man behöver förstärkning allt ska vara viktigt och ha med polis yrket att göra.

Vad betyder våldstrappan? Det är ifall jag tar fram ett visst vapen som pistol var kan konsekvenserna vara ifall inte man kan få förstärkning och man tar upp något, t ex att han kanske vill slå emot mig och hans vänner kanske vill skydda han och göra samma sak. Man måste alltid tänka innan. Man ska aldrig ta upp pistol bara i livshotade situationer och det är en sista nödväg!

Skulle gärna vilja hjälpa dem i kåren att göra staden tryggare och säkrare på olika sätt!

Senast ändrad:
Utveckla Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Vad för situationer kan du bäst hanterar bra ge exempel annars såg det bra ut

Mvh,
SecretM

Utveckla Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Vad för situationer kan du bäst hanterar bra ge exempel annars såg det bra ut

Mvh,
SecretM
Tack för att du skrev det ska utveckla nu!!

Vidare till muntlig intervju!
Mvh Tedd Sätt dig i väntar på intervju under kategorin polismyndigheten.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka