Dubbelpost TA BORT DENNA, DUBBELPOST[Vible]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

L1ndgren - Goggle

Aktiv Medlem
Meddelanden
823
Reaction score
57
Vilket chef-jobb vill du ansöka till? Hammarlöf -RIkspolischef | goggle - biträdande rikspolischef

Vad heter du IRL? Hammarlöf = Hammarlöf - goggle = Alex

Hur gammal är du? Hammarlöf - 25 | goggle - 13

Hur många timmar har du på Fivem? Hammarlöf - 780 | goggle- 2200

Varför vill du just bli chef på det jobbet? Varför vill du just bli chef på det jobbet? Vi i den gamla ledningen inom det polisiära yrket vill återplaceras som chefspositioner eftersom att vi har studerat och inspekterat detta yrke i en längre tidsperiod. Detta är den huvudanledning till varför vi vill återplaceras inom detta yrke. Det finns såklart också andra anledningar såsom att vi har ett stort engagemang för att föra en bra rp nivå i både utbildningar och scenarion utöver de polisiära yrkesutbildningar. Detta resulterar då i att vi medverkar eller snarare sagt bidrar till en bra rp utöver den som vi får ta del av utav de “civila” karaktärerna dvs de som inte jobbar som tjänstemän. Vi i den förhoppningsvis blivande polisledningen kommer att intensivt jobba med att utveckla poliskåren på olika sätt så att de resterande individerna uppfattar våran rp som seriös och då förhoppningsvis sprider servern vidare med formatet “du, du borde verkligen börja spela på unive eftersom att poliskåren för en god och ett seriöst polisiärt utförande av deras arbete. Tanken med fordonsanvändning i poliskåren Vi har uppfattat fordons användningen i poliskåren så att de bara kör runt i de nyaste och de snabbaste bilarna vilket vi ser väldigt negativt på då det i ett seriöst rp perspektiv inte är särskild acceptabelt i våran mening. Detta menar vi då på att om man speglar rp poliskåren och verkligheten så ser man mycket gamla polisbilar som återigen används för att spara pengar som istället går till vården i dessa svåra tider. Gradbeteckningar inom det polisiära arbetet Våran tanke inom polisens gradbeteckningar är att istället för aspiranter vilket IRL har pistoler så ska det istället heta Studerande vid polisutbildningen eftersom i ett realistiskt rp perspektiv så är det extremt orealistiskt att det ska hetta aspirant eftersom att en aspirant är har en full grundutbildning i våran mening I den grundliga polisiära rankerna så kommer vi inte bara ha “assistent” “inspektör osv utan vi kommer också att ha tex “Polisassistent med minst fyra års anställning” och”Polis-/kriminalinspektör” samt “Polis-/kriminalinspektör (befäl/arbetsledare)” Samarbete med resterande tjänstemän Vi som poliser har en större befäls roll inom blåljus personalen som ska kunna styra och ställa med hjälp och stöd från resterande chefer inom de olika yrkena. En bra kommunikation är väldigt viktigt i denna punkten eftersom att vi ska sköta uppgifter tillsammans. TILLSAMMANS ÄR VI STARKARE Uppgifter När vi har gjort en spekulation kring hur en poliskår ska se ut på en rp server så har vi kommit fram med de resultaten att om det inte finns en befälhavare inne i tjänst så ska de med högst rank ta befäl i de större scenarion Utbildningar Det finns ett väldigt viktigt moment inom den polisiära utbildningen som många utbildnings befäl gör fel på vilket är skott momentet där många utbildnings befäl säger till de Studerande vid polisutbildningen att de ska skjuta på varandra med paintball vilket vi ser väldigt negativt på. Nackdelar med denna sortens av utbildningsmetod Nackdelarna med denna utbildningsmetod är att det inte blir samma rekyl som med en vanlig pistol som oftast är 7 mm utan istället en effekt på de studerande som gör att de blir lurade och tror att det inte alls är samma rekyl som det egentligen är. Man måste få testa på den riktiga pistolen även om det är samma rekyl så MÅSTE man rpa på att det inte är det vilket många av utbildnings befälen inte gör rätt. Det vi istället kommer att göra är att vi kommer att ha mycket teoretiska prov och en mindre del av utbildningen kommer att ha skott moment i sig. Vi kommer möjligtvis ha något sorts av moment där man få skjuta på varandra men då kommer vi att rpa på att vi har sensor detektorer som räknar ut om skottet träffar personen eller inte, träffar skottet så kommer det att resultera i att en sorts dator kommer att ropa upp att man är träffad och därefter får man rpa skadad. Denna dator kommer också att säga om man blöder kraftigt och vart skottet sitter. Fördelar med denna metod är att det är riktig rekyl men enda skillnaden är att det inte avfyras ett skarpladdat skott.

Vilka erfarenheter har du inom jobbet? Samma som under där jag har lagt ihop frågorna "Vilka erfarenheter har du inom jobbet?" & "Berskiv din karaktär?"

Berskiv din karaktär? Goggle's Karaktär
biträdande regionchef så kände Axel Nisslon att han började tröttna på jobbet som sjukvårdare, han tyckte att sina kollegor var väldigt bra men problemet var att han ville ha nya utmaningar vilket han inte fick på det centrala sjukhuset i Multistaden. Han känner den biträdande rikspolischefen efter att han har jobbat på vianor och trimmat hans bilar flertal gånger. Efter att han har trimmat Erik Larssons bilar ett flertal gånger så har det blivit en rutin att Axel Nisslon tar Erik Larssons beställningar på Vianor. Axel Nisslon bestämmer då sig för att fråga Erik Larsson om han få ta en intervju till polisen. Han får då ett svar några dagar senare, han tar då en polis intervju som går väldigt bra och han får jobbet. Axel Nisslon är då polis i 2 månader. Han kommer då upp till rangen befäl och är väldigt nöjd över sitt jobb hos polisen. Några dagar senare så blir Mikael Lollson (rikspolischef), Benny B (biträdande rikspolischef) och Erik Larsson (biträdande rikspolischef) sparkade från poliskåren, då vänder allt för Axel Nisslon. Axel Nisslon tappar då all lust till att vara polis för att han tyckte att det var ett orättvist beslut av arbetsförmedlingen att göra på det sättet. Han är då arbetslös ett bra tag, ungefär 1,5 månad.

Efter 1,5 månad utan jobb så märker han att det början en bra rikspolischef och att det är bra kollegor där, han bestämmer sig snabbt för att göra en ansökan. En dag efter han hade skickat in en ansökan så blir den nekad för att han inte vissade något engagemang i sin ansökan. Hans bror märker att Axel Nisslon är nära eller ledsen så Alex Nilsson, alltså Axel Nisslons bror. Alex Nillson frågar då vad det är som har hänt och han svarar att hans polisansökan blir nekad, då går Alex Nilsson till rikspolischefen och säger att han kan berätta mycket information om gäng om hans bror får en chans som polis. Axel Nisslon berättar information och avtalet håller så Axel Nisslon får en chans i polisen. Det går väldigt bra för Axel Nisslon tills de byter rikspolischef till en annan som heter Emil svensson. Det fortsätter gå bra och han får förtroende samt går med i insatsstyrkan, han blir även kommissarie. Allting flyter på bra tills Axel Nisslon får två anmälningar på sig om tjänstefel. Då får han sparken och hela hans liv förändras för alltid.

Hammarlöf's karaktär
hej min karaktär en en karaktär som är väldigt driftig och snäll karaktär efter som att i min föra stad så har jag haft det väldigt tufft och svårt min pappa lämna mig och min mamma när jag va väldigt ung så det har varit väldigt svårt många ser det som en nackdel efter som man kan bli väldigt svag och så av det men det tycker inte jag efter som i mitt fall så har jag klarat varje motgång och bara kommit ut starkare. min karaktär är en väldigt glad karaktär som vill gärna uppnå alla mål jag har i livet i och vill hjälpa alla andra i min närhet.

Hur ofta kommer du vara inne? Vi kommer att ha poliser aktivt dygnet runt

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte blir chef? Absolut skulle vi det

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive? Nej, ingen av oss

Har du läst våra Regler? JA

Tillbaka