Accepterad systemfragz | Ban överklagan [Grizly]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

hype

Icke Medlem
Meddelanden
11
Reaction score
3
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/x_c_x_c/

Ditt Hex-ID: 110000102a55ffa

Vad är din discord tagg? hype#5223

Vem var det som bannade dig? Akzab

Hur lång tid var din ban? 7 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? delaktig i yacht rån utan krim

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Anledningen till varför jag tror jag blev bannad är för att jag inte har rollen krim.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Denna överklagan gäller ett scenario som skedde 2021-08-19 runt 19:10. Följande överklagan innehåller scenariot samt en slutplädering om varför denna avstägning är felaktig. Jag (Jack), Diego, Felix och Kalle var ute på en båt, tanken var att vi skulle ha en boysnight för att vi hade scenario innan där jag bråkade med min fru ingame innan det skedde. För att min karaktär skulle bli på bättre humör kom vi på att vi skulle frambringa ett scenario på båten där det skulle ske en så kallad boysnight. Vi simmade ut till båten och gick sedan upp på båten, vår tanke var att alla vi fyra som var med i scenariot skulle ta oss upp på taket och var därav tvungna till att springa igenom hela båten. När vi kom in på båten samt upp på taket frågade Diego gruppen “kan man inte ta ut båtar från den här båten?”. Jag personligen hade ingen aning varken ooc eller ic men scenariot fortsatte genom att vi sprang runt för att titta om det var möjligt att ta ut en båt genom ett garage. Vi kom fram till hytten där det finns en möjlighet att råna båten. På skämt frågade Diego om våra karaktärer hade startat ett rån och min karaktär skämtade tillbaka att jag hade startat det. Den skämtsamma jargongen om vem som startade rånet tillhörde scenariot och tanken var aldrig att ett rån skulle startas eftersom jag inte är krim. Efter att dialogen hade skett sprang alla fyra ut från båten mot akten. Kalle och Felix gick före min karaktär och Diego, ungefär fem sekunders differens på när de olika paren lämnade hytten som går att råna. Efter det sa Diego att min karaktär hade startat rånet till de andra två närvarande karaktärerna. När Diego hade sagt att jag hade startat rånet svarade de andra karaktärerna med att Diego bara drev och därefter sprang Diego tillbaka mot hytten som går att råna på båten och då ringde det i hans telefon. Under telefonsamtalet sprang Diego runt vid hytten och där skedde det ett missklick och rånet startade. Min karaktär var inne i båten med Diego då han fick ett samtal och karaktären var nyfiken på samtalet men när rånet hade startat på grund av ett missklick sprang jag och Diego ut då de andra två karaktärerna var ute. Diego sa när vi sprang ut, så att alla samtliga karaktärer hörde “det var ett misstag att starta rånet och vi dumpar alla saker vi har på båten om polisen kommer hit, dumpa alla saker som är olagliga”. Efter det kom min ban och jag var inte längre tillåten att spela på servern. Det jag vill förtydliga här i min överklagan är att bannen som skedde var felaktig då det var en skämtsam jargong att ett rån skulle starta, men att det som verkligen skedde var ett missklick från en av de karaktärerna som jag umgås med i spelet. Jag hävdar att bannen är felaktig då min karaktär inte kan påverka det missklick som skedde. Våra intuitioner på båten var att trösta min karaktär som nyligen hade bråkat med sin fru och ha en trevlig kväll, det fanns aldrig några tankar på att råna båten och den dialog som skedde var endast skämtsam. Då jag inte är krim eller medborgare är jag medveten om vilka mina rättigheter samt skyldigheter är. Det jag vill med denna överklagan är att bannen på 7 dagar ska upphävas då min karaktär inte är orsaken till rånet som missklickades. Min karaktär borde inte straffas för ett missklick.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det jag vill förtydliga här i min överklagan är att bannen som skedde var felaktig då det var en skämtsam jargong att ett rån skulle starta, men att det som verkligen skedde var ett missklick från en av de karaktärerna som jag umgås med i spelet. Jag hävdar att bannen är felaktig då min karaktär inte kan påverka det missklick som skedde. Våra intuitioner på båten var att trösta min karaktär som nyligen hade bråkat med sin fru och ha en trevlig kväll, det fanns aldrig några tankar på att råna båten och den dialog som skedde var endast skämtsam. Då jag inte är krim eller medborgare är jag medveten om vilka mina rättigheter samt skyldigheter är.

Det jag vill med denna överklagan är att bannen på 7 dagar ska upphävas då min karaktär inte är orsaken till rånet som missklickades. Min karaktär borde inte straffas för ett missklick.

Hur många tidigare avstängningar har du? Inga alls

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har inga tidigare bans.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Om jag kunde backa tillbaka tiden är det enda jag kunde ändrat på att inte ha en jargong angående rånet. Jag kan inte stå till svars för missklicket som skedde men om jag ska ta lärdom av det som skedde är det att inte tala om saker som tillhör krim

Har du lärt dig någonting efter din ban? Det jag kommer att göra annorlunda i framtiden är att tänka på att inte prata om saker som tillhör krim så länge jag inte är krim. Jag kan tyvärr inte göra något åt situationen då det var ett missklick som skedde och det är ingenting som jag kan påverka om en annan spelare missklickar när jag umgås med personer som har krim

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka