Accepterad swaxx | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

n1gger

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199856063242/

Ditt Hex-ID: steam:110000170ff930a

Vad är din discord tagg? xx805

Vem var det som bannade dig? Alle

Bild på banmeddelande: bannad.PNG

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig för att mitt agerande kring en död kropp bröt mot serverns regler kring hur sådana situationer ska hanteras inom RP. Det är möjligt att mitt beteende uppfattades som orealistiskt eller respektlöst mot rollspelssituationen och andra spelare. Jag förstår att det kan ha förstört upplevelsen för andra, även om det inte var min avsikt.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Innan jag blev bannad så befann jag mig i en situation där en annan spelare hade blivit skjuten. Jag gick fram till kroppen och började interagera med den på ett sätt som jag nu i efterhand förstår inte var korrekt enligt serverns regler. Jag försökte kanske "dra" eller flytta kroppen utan rätt anledning eller utan att det passade in i RP-situationen. Det var inte menat som fail-RP eller troll, men jag förstår att det kunde uppfattas så. Jag agerade för snabbt utan att tänka på regelverket eller helheten i situationen.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag skulle säga att bannen i grunden var rättvis, även om jag inte hade några dåliga avsikter. Jag bröt mot reglerna kring hantering av döda kroppar, även om det inte var med flit eller för att trolla. Det var ett misstag från min sida, kanske för att jag inte hade full koll på regelverket eller för att jag agerade för snabbt i stunden. Jag har lärt mig av situationen och kommer att tänka mycket mer på hur jag agerar i liknande situationer i framtiden.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja, jag har blivit bannad tidigare på servern, och det är något jag är medveten om och inte är stolt över. Varje gång det hänt har jag försökt reflektera över vad som gick fel, vad jag kunde gjort annorlunda och hur jag kan förbättra mitt rollspel framöver.
Tidigare bans har lärt mig vikten av att sätta mig in i regelverket ordentligt, men också att tänka efter innan jag agerar i pressade situationer i RP. Den här senaste händelsen påminner mig ytterligare om hur viktigt det är att alltid hålla sig till RP och inte låta stress, missförstånd eller okunskap påverka hur jag spelar.
Jag har verkligen ingen intention att förstöra för andra, och varje gång jag blivit bannad har jag försökt använda det som en chans att bli bättre. Mitt mål är att bidra till en bra RP-upplevelse för alla, inte tvärtom.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat agera mycket mer ansvarsfullt och tagit ett steg tillbaka för att tänka efter innan jag gjorde något med kroppen. I stället för att agera snabbt utan att riktigt reflektera över konsekvenserna, borde jag ha funderat på vad som är rimligt inom RP och vad serverns regler faktiskt tillåter i en sådan situation.
Jag kunde också ha låtit EMS eller polis ta hand om kroppen om det passade in i scenariot, eller bara låtit kroppen ligga om ingen direkt RP-situation krävde att jag gjorde något. Att läsa av situationen bättre, visa mer respekt för karaktärens död och tänka på hur det påverkar helheten är något jag definitivt borde ha gjort annorlunda.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har definitivt lärt mig något av den här bannen. Den har fått mig att inse hur viktigt det är att tänka igenom sitt agerande i varje RP-situation och att alltid respektera serverns regler – även i stressade eller oklara lägen.
Jag har också förstått att även små misstag kan påverka andra spelares upplevelse negativt, och att mitt ansvar som spelare är att bidra till en seriös och trovärdig rollspelsmiljö.
Efter bannen har jag tagit mig tid att läsa igenom reglerna noggrant igen, särskilt vad som gäller i situationer med döda kroppar, och jag kommer vara mycket mer uppmärksam och försiktig framöver.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, jag förstår det fullt ut. Det är inte min avsikt att tjata eller pressa staff på något sätt. Jag respekterar processen och låter min överklagan tala för sig själv. Jag uppskattar den tid ni lägger ner på att granska den och accepterar helt era rutiner kring hur ärenden hanteras.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka